کد خبر 1214059
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
عبدالواحد موسوی لاری

موسوی لاری، عضو مجمع روحانیون مبارز می گوید: طرفدار این هستم که اصلاح‌طلبان قبل از ثبت نام و ورود افراد، کسی را مشخص نکنند به بیانی دیگر خودمان یک شورای نگهبان ایجاد نکنیم.

به گزارش مشرق، موسوی لاری، عضو مجمع روحانیون مبارز می گوید: طرفدار این هستم که اصلاح‌طلبان قبل از ثبت نام و ورود افراد، کسی را مشخص نکند به بیانی دیگر خودمان یک شورای نگهبان ایجاد نکنیم باید اجازه بدهیم همه کاندیداها ثبت نام کنند چه یک نفر باشد چه ۱۰ نفر.

مهم ترین بخش های گفتگو موسوی لاری با خبرآنلاین در ادامه می آید:

همه کاندیداهای اصلاح طلب که مدعی هستند، ثبت نام کنند

*بنده بر این باورم همه کاندیداهایی که مدعی هستند بروند و ثبت نام کنند آقایان تاج زاده، عارف، پزشکیان، صادق خرازی و هر کسی که علاقه مند است به عرصه ریاست جمهوری بیاید ثبت نام کند. مرحله اول تصمیم گیری با شورای نگهبان است به هر حال نظارت استصوابی در کشور جاری است هر چند بنده آن را قبول نداشته باشم یا بدین شکل آن، قبول نداشته باشم اما به هر حال وجود دارد. مرحله بعد، عرضه کردن خود کاندیداها است تا برنامه های خود را ارائه دهند. آن زمان است که می توان متوجه شد کدام یک از این کاندیداها پایگاه رأی بیشتری دارد هر چند الان نمی‌توان متوجه شد.

* اگر آقای هاشمی، آقای کروبی، مهرعلیزاده و معین دور هم می نشستند و یکی را به عنوان کاندیدای شاخص معرفی  می کردند امکان نداشت امثال آقای احمدی نژاد رأی بیاورد همین الان هم باید همین کار را انجام دهیم اصلاح طلبان براساس تجربه ۸۴، نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شوند.

تکرار سال 84، فاجعه بار است

*تکرار سال ۸۴ فاجعه بار است بدین معنا که اگر اصلاح طلبان نتوانند خودشان سامان بدهند و شبیه به آنچه در سال ۸۴ رخ داد مجددا رخ دهد نشانگر کم و کاستی در ذهنیت اصلاح طلبان است و آن ذهنیت اصلاح طلبی شان مخدوش می شود. کاندیداهای اصلاح‌طلب  باید دور هم بنشینند و بگویند ۴،۵ نفر کاندیدا هستیم و از دوره ترامپ عبور کردیم باید ببینیم مردم به کدام یک از ما گرایش بیشتری دارد اگر مشخص شد آقای عارف است معرفی کنند یا اگر معلوم شد آقای ظریف ، جهانگیری یا پزشکیان است به نفع او کنار بروند و از او حمایت کنند اگر این اتفاق رخ دهد بنده معتقدم بحث اجماع سازی در مرحله بعد است یعنی بعد از مطرح شدن کاندیداها است‌.

یک شورای نگهبان در جریان اصلاحات ایجاد نکنیم

*بنده طرفدار این هستم که اصلاح‌طلبان قبل از ثبت نام و ورود افراد، کسی را مشخص نکند به بیانی دیگر خودمان یک شورای نگهبان ایجاد نکنیم باید اجازه بدهیم همه کاندیداها ثبت نام کنند چه یک نفر باشد چه ۱۰ نفر. ما مسئولیتی در قبال ثبت نام افراد برای کاندیداتوری نداریم بعد از ثبت نام و طی مراحل قانونی با ۳ الی ۴ نفر صحبت می‌کنیم در واقع مسئولیت اصلی در این مرحله است و دور هم باید نشست و دید که کدام یک از کاندیداها گرایش مردمی بیشتری دارند.

*بنده این منطق را قبول ندارم که ریش و قیچی را به دست شورای نگهبان می دهیم چون قیچی در اختیار شورای نگهبان است چه بخواهیم چه نخواهیم نظارت استصوابی شورای نگهبان بر قرار است اصلاح طلبان باید اعلام کنند که مثلاً ۴،۳ نفر کاندیداهای ما هستند. به هر حال شورای نگهبان یا خودش تصمیم می‌گیرد یا اینکه تصمیم را به آن ابلاغ می کنند کاری به این ندارم.

*در واقع شورای نگهبان نهادی با یک سری اختیارات است. بنده فکر می کنم اصلاح طلبان باید اجازه بدهند همه آنهایی که خودشان علاقه مندند و توانایی اداره کشور را دارند ثبت نام کنند در این جا هیچ مسئولیتی متوجه اصلاح طلبان نیست اما بعد از این مراحل قانونی، افرادی که تایید شدند را مورد بررسی قرار دهند که کدام یک گرایش مردمی دارد و از بقیه کاندیداها هم بخواهند که به نفع آن کاندیدا کنار بروند.

*بنده تا آن جایی که در مورد کاندیداها می‌دانم ممکن است کاندیداهای شایسته بسیاری داشته باشیم اما برای کاندیداتوری آنچه که مهم است انگیزه آن فرد کاندیدا است. به هر حال ما چهره‌های بسیار خوبی داریم که انگیزه برای آمدن ندارند.

* نکته دیگر این است که آیا اصلاح طلبان با افرادی که دارای وجاهت هستند گفت و گو کرده‌اند؟! فضای عمومی جامعه اقتضا می‌کند یک فردی که تاکنون مطرح نشده به یکباره خودش را مطرح کند و به پدیده تبدیل کند؟  به هر حال زمان کم است و ۲۱ اردیبهشت ثبت نام کاندیداها است. کاندیدای پنهان به چه معناست دیگر کسی پنهان نمانده است.

نامزد پنهانی نداریم

*حالا شاید آقای مرعشی، در ذهنش کسی را مدنظر داشته باشد اما همان کسی که پنهان است تا بیاید در جمع اصلاح طلبان و مطرح شود به بیشتر از ۱۵ روز زمان نیاز دارد چه برسد به اینکه بخواهد به جامعه معرفی شود. از این رو بنده فکر نمی‌کنم کاندیدایی ورای کسانی که مطرح هستند، مطرح باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    3 1
    ثبت نامه گله ایی برای فریب ملت و تکرار دولتی خسارت بارتر از دولت بنفش
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    24 2
    بالاخره از سایه درآمد. بوی ... و .... می آید هوشیار باشیم.
    • شاکی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      6 1
      حمله برای تدارکاتچی شدن .
    • مظلوم IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      10 1
      شما که میگفتید. اخه . بده . پس یکدفعه چی شد. فرمان حمله صادر کردید .
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    11 1
    ترجمش اینه به صورت گله ای حمله کنید
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 1
    از تحریم انتخابات رسیدن به له له زدن واسه اینکه همشون بیان. همینقدر حقیر همینقدر ذلیل.
  • حسن IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    12 1
    قابل توجه اصلاح طلب ها اگر کاندید کم اوردید از سیلبریتی ها ،اقتصاد دان های پشتیبانی ،اقایان تکرار واز همه مهمتر از مهوش ،حمیرا و۰۰۰۰ استفاده کنید
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    4 0
    شبیه سال 84 ای در کار نیست خود خاتمی هم بیاد دیگه کسی رای بده نیست باید یه جا متوجه بشین 8 سال ملت رو به ستوه اوردن تاوانش چیه.
  • DE ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 0
    دستور العمل لاری به اصلاح طلبان: همه ثبت نام کنید شاید آخر دست به ته دیگش رسیدید. حداقل چند تا مصاحبه و میهمونی و فیلم و عکس که از توش درمیاد .با گروه مافیای انتخاباتی هم بیشتر آشنا میشید میگذارنتون توو آب نمک برای زمانهاییکه لازمه مثل تاجزاده و یا ممد خالی بند ویا حجریان شلوغش کنید کلی ضد انقابیون و امریکایی ها پول میریزن به حسابتون.فک میکنید مثلا اینها با تراشکاری یا مکانیکی یا نانوایی و یا یک شغل آبرومند نون میبرن خونه نه بابا با شیتیل و دلالی و فروختن شرف و غیرت و زدن ریشه انقلاب دارن ارتزاق میکنند.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    10 1
    و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    10 0
    واویلا واویلا اگه این جماعت حب الدنیای عبدالغرب یک دوره دیگه پاشون روی گردن ملت بمونه!
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    10 0
    گرگهای در لباس میش
  • سوخته IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    9 0
    ای کاش زره ای به این لباس که پوشیدی ایمان داشتی
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    9 0
    یعنی ویروس سرماخوردگی هم سراغ اینها نمیاد، سور و مو رو گونده هر روز سر حال تر از دیروز هستن. چهره اش رو ببین از بیست سال پیش که وزیر کشور بود سر حال تره. اگه پشه هم به فرض محال نیششون بزنه بیچاره پشه هه میفته میمیره!
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    11 0
    مفلوک ها دارن انتحاری حمله می کنن خخخخ
  • ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    7 0
    شما که نهایتا قرار آبدارچی و تدارکاتچی بشوید و در میدان دور بزنید چرا اینقدر به آب و آتیش می زنید؟
  • امید IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    9 0
    اصلاح طالبان که از سال ۸۴ تا ۹۲ دولت از دستشان خارج شد دیگر نمی خواهند آن ۸ سال تکرار شود، ولی این دفعه کور خوانده اید. دولت بعدی ایشالله که یک دولت انقلابی باشه و همه مهره های اصلاح طلبان به زباله دان تاریخ بفرستد
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    8 0
    آقای موسوی لاری همه شما به خاطر شکست مفتضحانه ای که خوردید دنبال فتنه بزرگتر از سالهای 78 که خود شما شریک آن بودی سال 88 که همه شما شریک جرم بودید هستید اما بدانید که این فتنه نیز در نطفه خفه خواهد شد و بدانید که اگر سید علی لب تر کند جان را فدایش می کنیم و طومار فتنه را برخواهیم کند شک نکنید اینار شکست قطعی از آن شماست فکر نکنید علی زمان تنهاست
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    8 0
    کسانی که از سوابق آقایان اطلاع دارند به مفسدان اقتصادی رای نخواهند داد حالا میخواهند فله ای شرکت کنند یا نه کنند
  • محمد IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 1
    اینا این همه تلاش می کنند رای بیاورند بعدش می گند که انتخابات همش دروغه خب ملعونها اگر دروغه پس غلط می کنید شرکت می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس