وزیر امور خارجه آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی درخصوص هدف قرار گرفتن غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی گفت: از این رژیم بابت بمباران ساختمان رسانه‌ها جزئیات بیشتری خواسته است.

به گزارش مشرق،  «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت، دریافت جزئیات بیشتر درباره بمباران ساختمان محل استقرار رسانه‌ها توسط رژیم صهیونیستی را خواستار شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بلینکن در سفر به دانمارک مدعی شد: «ما به صورت تمام وقت در حال تلاش از طریق کانال‌های دیپلماتیک هستیم تا به این درگیری خاتمه دهیم».

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «ایالات متحده همچنان بابت افزایش خشونت‌ها به‌شدت نگران است. صدها غیرنظامی، از جمله کودکانی که از زیر آوار بیرون کشیده شدند، کشته و زخمی شده‌اند. در صورتی که طرف‌های درگیر خواستار آتش‌بس باشند آماده هستیم از آن حمایت کنیم».

بلینکن با تکرار ادعای حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود گفت، خطراتی که خبرنگاران و پزشکان را تهدید می‌کند او را نگران کرده است.

او به طور خاص به بمباران برج «الجلاء» در غزه اشاره کرد که دفتر شبکه «الجزیره» و خبرگزاری «آسوشیتد پرس» در آن مستقر بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در این‌باره گفت، از مقامات رژیم صهیونیستی درخواست کرده تا جزئیات بیشتری درباره این حمله هوایی ارائه دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه با ادعای حضور نیروهای حماس در برج الجلاء این ساختمان را با اخطار قبلی به مالک آن بمباران و به‌طور کامل تخریب کرد.

«جواد مهدی» مالک این ساختمان در رد این ادعا گفت: «به غیر از مستأجرین، چند دفتر وکالت و مهندسی و برخی رسانه‌ها از جمله الجزیره و آسوشیتدپرس هیچکس دیگری در آنجا حضور نداشته است».

«سالی رازبی» سردبیر اجرایی آسوشیتدپرس نیز روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت، طی پانزده سالی که دفتر این خبرگزاری در ساختمان الجلاء مستقر بوده هیچ نشانه‌ای از حضور نیروهای حماس در آن مشاهده نشده و رژیم صهیونیستی برای این ادعا هیچ مدرکی ندارد.

در حال حاضر، سازمان عفو بین‌الملل و سازمان گزارشگران بدون مرز از دیوان بین‌المللی کیفری درخواست کرده‌اند تحقیقاتی را درباره این حمله هوایی رژیم صهیونیستی آغاز کنند.

علاوه بر این، وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است که طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۹۲ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند.

«جولیت توما» مسئول ارتباطات یونیسف در بخش غرب آسیا و شمال آفریقا در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» ضمن اشاره به آسیب دیدن بیش از سی مدرسه در نوار غزه ظرف روزهای گذشته گفت: «در حال حاضر در مورد غزه، هیچ کجا برای کودکان امن نیست. در حالی که آن‌ها همواره باید تحت محافطت قرار داشته باشند».

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی درخصوص شهادت مردم غزه ابراز نگرانی کرده است که او و «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور ظرف روزهای گذشته بارها بر حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی تأکید کرده‌اند.

«الکساندریا اوکازیو کورتز» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً در واکنش به این حمایت‌ها گفت: «بیانیه‌های کورکورانه‌ای نظیر این، بدون اندک اذعانی نسبت به آنچه این چرخه خشونت را به راه انداخته است -تبعید فلسطینیان و حمله به مسجدالأقصی و محروم کردن فلسطینیان از حقوق انسانی- بر این مسئله دلالت دارد که آمریکا به نقض حقوق بشر طور دیگری نگاه می‌کند. این کار اشتباه است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    خودشان محموله بمب های چرخشی را چند رور قبل در اختیار اسرائیل گذاردند و حالا منافقانه توضیحات میخواهند . معلوم بود برای غزه استفاده میشود ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس