فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات غرورآفرین بیت المقدس یكی از عملیات های منحصر به فرد در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس است.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز دوشنبه در مراسم صبحگاه مشترك یگان های ویژه نیروهای مسلح و ستاد ارتش كه به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، افزود: پس از عملیات افتخارآفرین ثامن الائمه (ع) كه منجر به آزادسازی آبادان شد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعتماد به نفس ویژه ای یافتند.

وی خاطرنشان كرد: پس از این عملیات بود كه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران احساس كردند كه از قابلیت های ویژه ای در طراحی و اجرای عملیات های بزرگ برخوردار هستند و به همین علت عملیات های مختلفی را در جبهه میانی، جنوبی و شمالی استان خوزستان در قالب عملیات های كربلا طراحی و اجرا كردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: پس از عملیات فتح المبین كه به آزادسازی مناطق وسیعی از خاك كشور منجر شد، نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج در یك مانور وسیع نیروها و تجهیزات خود را به جنوب استان خوزستان انتقال دادند و عملیات بیت المقدس را به اجرا درآوردند.

امیرسرتیپ پوردستان خاطرنشان كرد: برای دشمن قابل تصور و باور نبود كه چنین حجمی از نیرو و تجهیزات در مدت زمان كوتاهی پس از عملیات فتح المبین به منطقه جنوب خوزستان منتقل و در دهم اردیبهشت 1361 عملیات بیت المقدس را به اجرا درآورند.

وی از ویژگی های خاص عملیات بیت المقدس را زمان كوتاه و آمادگی نیروها عنوان كرد و گفت: نیروهای مسلح اعم از نیروهای ارتش، سپاه و بسیج مردمی در كمتر از یك ماه از شمال خوزستان به جنوب این استان منتقل شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، مداومت عملیاتی را از دیگر ویژگی های خاص این عملیات بزرگ و شكوهمند بیت المقدس بیان كرد.

امیرسرتیپ پوردستان همچنین گفت: تمامی كارشناسان نظامی معتقدند كه 24 روزه مداومت عملیاتی كار گسترده ای است بدین معنا كه در این عملیات شهید، زخمی دادیم و نیروهای ما به رغم شدیدترین بمباران ها به مداومت عملیات خود ادامه دادند.

وی، وسعت منطقه عملیاتی، تعداد زیاد اسرا و كشته های دشمن را از دیگر ویژگی های منحصر به فرد عملیات بیت المقدس دانست و خاطرنشان كرد: در این عملیات بیش از 36 هزار كیلومتر مربع از مناطق اشغالی آزاد شد، 19 هزار نفر از نیروهای دشمن به اسارت درآمد و بیش از 30 هزار نفر از نیروهای دشمن به هلاكت رسیدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، عملیات عبور از رودخانه كارون را كه در جریان عملیات بیت المقدس به اجرا درآمد را یكی از عملیات هایی دانست كه در تاریخ جنگ بی سابقه بود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانستند در زیر آتش دشمن ضمن ایجاد پنج پل بر روی رودخانه كارون نیروها و تجهیزات را از آن عبور داده و خرمشهر را دوباره آزاد كنند.

امیرسرتیپ پوردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای عملیات بیت المقدس تصریح كرد: امروز هر چه داریم از بركت شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

وی افزود: اگر امروز مسوولان و نمایندگان سیاسی ایران در خارج و داخل كشور سخنان به حق خود را بیان می كنند و پایدار هستند به بركت خون شهدا است.

در این مراسم پیش از سخنان فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیرسرتیپ 'دولت رمضان زاده' فرمانده دژبان ارتش در سخنانی سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تبریك گفت.

وی اظهارامیدواری كرد كه همه بتوانیم پاسدار خون شهدا و خدمتگزاران صادقی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

در مراسم صبحگاه مشترك نیروی مسلح یگان های ویژه نیروهای چهارگانه ستاد ارتش از مقابل جایگاه و همچنین خودروهای تشریفات، اجرایی و موتورسواران دژبان رژه رفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس