نخست وزیر اسبق قطر: حکام عرب برای حفظ تاج و تخت حملات اسرائیل را محکوم می‌کنند - کراپ‌شده

نخست وزیر اسبق قطر با تاکید بر اینکه رژیم‌های عربی به مساله فلسطین خیانت کردند، گفت اگر برخی حکام عرب حملات اسرائیل را محکوم می‌کنند، صرفا برای حفظ تاج و تختشان است.

به گزارش مشرق، نخست وزیر اسبق قطر از نبود یک موضع واقعی و عملی  نزد خیلی از کشورهای عربی در خصوص دفاع از فلسطینی‌ها انتقاد کرد.

حمد بن جاسم در گفت‌وگو با پایگاه خبری روسیا الیوم گفت: مواضع کشورهای عربی در قبال اقدامات خشونت آمیز اخیر اسرائیل در فلسطین متفاوت است، برخی از آنها دعوت به صلح می‌کنند و برخی هم با شرایط فعلی همراه هستند.

نخست وزیر اسبق قطر تصریح کرد: برخی حکومت‌های عربی فقط برای کنترل خشم داخلی و حفظ  تاج و تخت خود حملات اسرائیل را محکوم کردند.

وی افزود: کسانی که برای اوضاع فلسطین گریه می‌کنند، باید به دلایل آن مراجعه کنند و خواهند فهمید که کابینه نتانیاهو باعث و بانی آن است.

بن جاسم تصریح کرد: اسرائیل می‌داند که هیچ جدیتی از سوی کشورهای عربی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل وجود ندارد و در واقع عرب‌ها به آرمان فلسطین خیانت کردند.

نخست وزیر اسبق قطر گفت که اگر کسانی هم به دنبال رابطه و تفاهم با اسرائیل هستند این تفاهمات دستکم باید بر اساس قطعنامه‌های بین المللی باشد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

کشورهای عربی طی مدت اخیر هیچ اقدام عملی جز نشست‌ها و تماس‌های دیپلماتیک بی نتیجه برای مقابله با رژیم صهیونیستی نداشتند.

وزارت بهداشت غزه شامگاه دوشنبه خبر داد که شمار شهدای غزه به ۲۱۲ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از میان شهدای غزه، ۶۱ نفر کودک و ۳۶ نفر نیز زن بوده و ۱۴۰۰ نفر نیز در جریان حملات صهیونیست‌ها به غزه مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس