حسین مرعشی

سخنگوی حزب کارگزاران با اشاره به تحریم خاموش انتخابات از سوی "جبهه اصلاحات" تأکید کرد: بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب علاقمند به معرفی نامزد هستند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

خبّاز: اصلا خبری از حمایت جبهه اصلاحات از مهرعلیزاده یا همتی نیست

خبّاز: خبری از حمایت جبهه اصلاحات از مهرعلیزاده یا همتی نیست/ فتنه‌جویی دوباره حجاریان

محمدرضا خبّاز، فعال اصلاح‌طلب و از مقامات سابق دولت اعتدال در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، درباره راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای حمایت از محسن مهرعلیزاده یا عبدالناصر همتی گفت: اصلا خبری از حمایت جبهه اصلاحات از مهر علیزاده یا همتی نیست. در اینکه جبهه کارگزاران اعلام کرده از همتی حمایت می‌کند باید به این نکته توجه کرد که حزب کارگزاران یک حزب از بدنه اصلاح طلبی است و البته کلیه حزب کارگزاران هم از همتی حمایت نکرده، بلکه فقط دبیرکل حزب کارگزاران از همتی حمایت کرده است!

او با بیان اینکه جبهه اصلاحات کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد همچنین اظهار کرد:‌ بعید است بعد از بیانیه‌ای که نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان، مجمع روحانیون و سایر احزاب دادند و گفتند تمام نامزدهای ما تائید صلاحیت نشدند، تغییری در مجموعه اصلاح‌طلبان بیفتد. [۱]

*دقت شود که این عدم حمایت اصلاح‌طلبان از نامزدهای چپ حاضر در صحنه انتخابات صرفا به دلیل راهبرد "تحریم خاموش انتخابات" است که در ستاد هسته سخت اصلاحات طراحی شده و هدف شوم کاستن از مشارکت کسانی از مردم در انتخابات را پیگیری می‌کند.

همچنین است که اعتراض اصلاح‌طلبان به نداشتن نامزد در صحنه انتخابات نیز یک نمایش روحوضی بیشتر نیست زیرا اولا این خودِ آنها هستند که باید به مردم و نظام اسلامی پاسخ بدهند که چرا چهره‌های جوان و یا فاقد سوء سابقه را به شورای نگهبان معرفی نکرده‌اند، ثانیا فرض بر چشم‌پوشی از چنین اقدام رذیلانه‌ای باید گفت که یک حزب یا طیف سیاسی در هنگام نداشتن نامزد در انتخابات نیز مکلّف به ائتلاف و حمایت از نامزدهای نزدیک به خود است و ثالثا تشکیک عامدانه در سابقه اصلاح‌طلبی آقایان همّتی و مهرعلیزاده یک اقدام احمقانه است!

باید دانست که تحریم انتخابات و خروج از مردمسالاری با هیچ منطقی توجیه نمی‌شود و اگر چپ‌ها بصورت رسمی وارد عرصه انتخابات و تشویق مردم به حضور نشوند؛ داغ ننگ تحریم انتخابات و دشمنی با صندوق‌های رأی تا همیشه بر پیشانی آنها خواهد ماند.

جبهه اصلاحات ایران، حزب اتحاد ملت و مجمع روحانیون مبارز، ۳ طیف عمده اصلاح‌طلب هستند که رسما وارد پروژه "تحریم خاموش انتخابات" شده‌اند.

***

مرعشی: بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب علاقمند به معرفی نامزد هستند

خبّاز: خبری از حمایت جبهه اصلاحات از مهرعلیزاده یا همتی نیست/ فتنه‌جویی دوباره حجاریان

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، با بیان اینکه این حزب تمایل به حمایت از همتی دارد، گفت: بسیاری از احزاب عضو جبهه اصلاحات هم علاقمند به معرفی نامزد هستند.

او افزوده است: ما عضو جبهه اصلاحات بوده و منتظر تصمیم این جبهه درباره انتخابات هستیم.

مرعشی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد کارگزاران تصمیمی جدا از جبهه اصلاحات بگیرد، گفت: از حالا نمی‌شود در این باره سخن گفت. ما در حزب کارگزاران  بعد از تصمیم جبهه اصلاحات، نظر نهایی خود را اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا حزب به حمایت از عبدالناصر همتی گرایش دارد، گفت: این گرایش طبیعی است. به هر حال همتی سال‌ها عضو شورای مرکزی کارگزاران بوده است‌.

این فعال سیاسی در پایان درباره موضع مجمع روحانیون مبنی بر معرفی نکردن نامزد در انتخابات گفت: مجمع روحانیون عضو جبهه اصلاحات نیست ولی آنها نظرات خاص خود را دارند که برای ما قابل احترام است.[۲]

*اظهارات مرعشی مبنی بر اینکه "ما منتظر تصمیم جبهه اصلاحات هستیم! " در حالی است که این جبهه به ریاست بهزاد نبوی صراحتا طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که دست به تحریم خاموش انتخابات می‌زند و نامزدی در انتخابات ندارد. [۳]

بدین قرار به نظر می‌رسد اظهارات مرعشی نوعی باز کشش جبهه اصلاحات به عرصه عملگری سیاسی و تمنّا از آنهاست برای اینکه از دموکراسی خارج نشوند. احتمالی که البته ضریب وقوع آن صفر نیست!

خاصّه وقتی بدانیم که بهزاد نبوی بعنوان مسئول تشکیلات ناسا یا همان جبهه اصلاحات پیش از این و در جریان انتخابات مجلس یازدهم نیز مخالف تحریم بود و با اصلاح‌طلبان همراهی نکرد.

درباره کارگزارانی‌ها بیان این نکته ضروریست که آنها قبل از بررسی صلاحیت‌ها نیز مخالفت خود با تحریم و تأکیدشان بر حضور در انتخابات را ولو با حمایت از دکتر لاریجانی اعلام کرده بودند. ضمن اینکه آنها در جریان انتخابات مجلس یازدهم –که آنهم توسط ستاد اصلاحات تحریم شد- نیز با تصمیم تحریمی چپ‌ها همراهی نکردند و فهرست انتخاباتی خود را ارائه دادند.

حمایت از همّتی توسط کارگزارانی‌ها که از هم‌اکنون توسط آنها آغاز شده است؛ در صورت تداوم تصمیم تحریمی ستاد اصلاحات و تشکیلات ناسا؛ در روزهای آینده جدی‌تر خواهد شد.

***

نظام در انتخابات بی‌طرف نیست!

فتنه‌جویی دوباره حجاریان

خبّاز: خبری از حمایت جبهه اصلاحات از مهرعلیزاده یا همتی نیست/ فتنه‌جویی دوباره حجاریان

سعید حجاریان، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب که مبحث فعلی "تحریم خاموش انتخابات" یا مشارکت مشروط (رأی می‌دهیم به شرطی که نامزد ما تأیید صلاحیت شود!) از بروندادهای ذهنی اوست اخیراً در یادداشتی با عنوان "از رنجی که می‌بریم! " در وبسایت مشق نو پیرامون انتخابات ۱۴۰۰، نوشت:

"تا به امروز، در ادوار مختلف انتخابات بی‌نظری و بی‌طرفی رهبری و شورای نگهبان ترویج شده است. اما، چینش نامزدها و ردّ صلاحیت افرادی که اساساً گمان حذف‌شان نمی‌رفت، نشان داد: گر بگویم که مرا با تو سر و کاری نیست/در و دیوار گواهی بدهد کاری هست! به عبارت دیگر، اگر در گزاره بی‌طرفی صرفاً حین برگزاری انتخابات و یا پس از آن تشکیک می‌شد، این‌بار پیش از انتخابات چنین باوری در افکار عمومی به‌وجود آمده است."[+]

*قبل از هرچیز بایستی بین ادعای به وجود آمدن یک باور در افکار عمومی با آنچه آقای حجاریان دوست دارد در ذهن افکار عمومی بوجود بیاید تفکیک قائل شد.

زیرا ساختاریابی یک باور در ذهن افکار عمومی نشانه‌هایی دارد که در فقره دخالت نظام در انتخابات؛ نشانه‌های آن دیده نمی‌شود و واکنش‌های مردم در سمت و سویی نیست که چنین نتیجه‌ای از آن مستفاد شود.

و اما آنچه که سعید حجاریان اصرار به القای آن دارد...

انتخابات ۱۴۰۰ و دولت سیزدهم نیز به مثابه تمام انتخابات‌های گذشته است و هیچ اتفاق خاصی در قبل و حین وقوع فرایندهای آن رخ نداده است.

ابتنای اصلاح‌طلبان برای بیان ادعاهایی نظیر آنچه که در نوشتار حجاریان خواندیم نیز صرفا اعتراض به ردّ صلاحیت نامزدهای بدسابقه و یا فاقد صلاحیت اصلاح‌طلبان در شورای نگهبان است.

امری که حجاریان می‌کوشد آنرا چینش انتخابات از سوی نهادهای کلان نظام بنامد!

این در حالی است که این افراد بصورتی خیلی ساده و واضح دارای صلاحیت نبودند و افتضاح "پروژه معرفی عامدانه نامزدهای غیر ممکن"! (که آقای حجاریان بهتر از هر کسی در جریان آن هست!) به حدی بود که حتی کسانی از چهره‌های تندرو جریان اصلاحات نیز قبل از ثبت نام‌ها تأکید می‌کردند که نباید رجال دارای سوء سابقه را به شورای نگهبان معرفی کرد. [۴]

آیا اکنون ردّ صلاحیت این افراد بایستی به مهندسی انتخابات و تلاش برای چینش نامزدها تعبیر شود!؟

خاصّه اینکه این جریان اصلاحات است که بایستی در موضع پاسخگویی قرار گیرد که چرا انتخابات را با عرصه "منازعه اشرار" اشتباه گرفته و از معرفی رجال نجیب دارای صلاحیت و یا چهره‌های جوان و متخصص به این عرصه امتناع کرده است!؟

بیان این نکته هم البته ضروریست که اینهمه جزع و فزع آقای حجاریان و دوستان ایشان در قبال پست ریاست جمهوری که آقایان معتقدند مسلوب‌الاختیار است! به هیچ وجه منطقی نیست و مردم عملا با یک پارادوکس بزرگ از سوی این رجال مواجه شده‌اند...

گفتنیست، حجاریان ماه‌ها قبل نیز در جریان یک تحلیل تأکید کرد که ممکن است در ایام انتخابات ۱۴۰۰ شاهد اغتشاش خیابانی باشیم.

***

1_ https://etemadonline.com/content/493078

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1512214

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1511777

4_ mshrgh.ir/1207940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • هموطن IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    73 34
    ای کاش مغز بیمار حجاریان برای همیشه تر کیده بود ...انشاالله تمام اونایی که این مصیبت رو ایجاد کردن به درک اسفل ولصل بشن ....لال بشن
    • سوخته IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      31 7
      ( ح ج ا ر ی ا ن ) رنج ببرید و با این رنج بردن بمیرید که لایقش هستید انشاالله این مرتبه چنان به زبالدان می روید که تا قیامت نتوانید قد علم بکنید
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      11 6
      همش فحاشی وبددهنی خسته نمیشیدازاین همه ناسزاگفتن ازمشرق تقاضاداریم افرادبددهن نظراتشان منعکس نشه بخدااسم این طرفداری نیست اینها بذر نفرت رادرمردم بخصوص سنین پایین میکارندخوب نظرات وانتقادات وپیشنهادات رابدون فحاشی بیان کنیدبببینید چقدرتاثیرش بیشتره
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    56 16
    اره مهندسی کردیم تا اوباشی مثل تو ملت رو تو صف مرغ نگه ندارن. الان چه غلطی میخوایین بکنین؟ زودتر بیایین کف خیابون تا ببنید چطور طومار اصلاح طلبا( سرمایه های اسراییل) رو تو همون خیابون در هم می پیچیم. گذشت ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ و بنزین. بلایی به سر وطن فروش بیاریم که تا ابد از کتب تاریخ بیرون نره.
    • هه IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      5 4
      بلایی بزرگتر از این برادر؟به مردم هم میتونین اینها رو بگین؟
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    26 5
    اصلاح طلبها منتظر مناظره سوم هستند احتمالا با یک حرکت سنگین و موج آفرین از همتی حمایت خواهند کرد تا حداقل بتوانند رای آقای رئیسی را بشکنند
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      18 4
      آره ، اینها لحظه‌های آخر اعلان حمایت میکنند و برای کاندیدای مورد نظرشون پول پاشی میکنند و رای میخرند مثل دوره های قبل .
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    21 6
    این دوتا، همتی و مهرعلی مثل گلادیاتورهایی هستن که وسط استادیوم دارن نمایش میدن، هر کدوم سعی میکنن رفتار تندتر و ساختارشکنانه تری در مقابل رقیب از خود نشون بدن تا بلکه نظر پدرخونده ی جمارون نشین را به خود جلب کنن و او را بعنوان کاندید اصلی برگزیند! عارف رو چرا همین پدرخونده حذف کرد؟ چون نمیتونست دریده و بی حیا باشه.
  • حمید ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    22 7
    این جماعت اصلاح طلب استغفرالله اگر یک معصوم هم کاندیدا شود براش حرف درست میکنن وذهن مردم را نسبت به ایشان مخدوش میکنند.
  • محمد IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    16 18
    چیه ترسیدی مشرق جان مث اینکه طلبکارم شدی خخخخ خودتون میدونید چخبره شوروحال انتخاباتی آمریکا تو ایران بیشتر از این بود😂
  • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    16 9
    خدا کند نامردها تا آخر بر همین مواضع شان بماند تا رئیس جمهور بعدی شرشان را برای همیشه از سر ملت کم کند ان شا الله
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    21 3
    این که چیز عجیبی نیست. از کوزه ی اصلاحات تنها حرف هایی برمی آید که یا صراحتاً دشمنی با نظام مردمی و اسلامی جمهوری اسلامی است یا تکرار حرف دشمن های خارجی.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    14 6
    باوجود این دوستان نادان ما دشمن نیاز نداریم..
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      12 3
      دوست نادان کجا بود اینا از ترامپ و نتانیابو برای نظام و کشور خطرناکترن
  • کارشناس IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    4 7
    همچنان که اقدام آقای مهر علیزاده نسبت به آقای رئیسی کاری ناشایست و به دور از ادب و نزاکت است استفاده از کلماتی مثل نمایش روحوضی - اقدام رذیلانه‌ای - اقدام احمقانه شایسته مطلب نیست و از ادب به دور است. شما مخالف هم که باشی حق نداری با ادبیات ناپسند طرف را مورد هجمه قرار بدی
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      5 3
      ادبیات سیاسی و ژورنالیستی با کلاس ریاضی فرق دارد کارشناس محترم. در ادبیات بزرگان انقلاب نیز چنین واژگانی برای فهم دقیق مطلب بیان شده است.
  • علـی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    8 4
    بگید من چیکار کنم براتون شما از سر این حجاریان مونگول دست بردارید!
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    20 6
    به امید خدا رای رئیسی بالای بیست میلیون میشه و مشارکت بالای پنجاه درصد و آرامش در همه ی زمینه ها به وجود میاد و حساب کار دست غرب و اصلاحات میاد.
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      2 0
      حساب کار دست غرب و اصلاحات میاد./جواب /خدا کند رئیسی سالم و موفق باشد و اصلاح طلب ها هم بهره مند شود .
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    15 6
    چرا به دهان گشاد و یاوه گوی امثال حجاریان دهنه زده نمی شود چرا اجازه داده می‌شود بریده های از انقلاب و پیاده شده های از قطار ملت ایران فرصت داشته باشند با اراجیف خود ذهن دیگران آلوده و مشوش کنند و....
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    4 2
    دنیا یعنی امریکا، انگلیس و غرانسه و المان مردم یعنی طرفداران ما جمهوریت یعنی تایید بیقید و شرط و تبعیت محض و رای دادن به ما این اعتقاد و تفکر اصلاحات است
  • فهیم IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    12 4
    کلمه اصلاح طلبان ازار دهنده است .خیلی به مردم اسیب زدند
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    6 3
    مرگ بر منافقان بد دین
  • مردم بیچاره IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    3 3
    چقدر کثیف اند بعضی ها دزدی هاشان بس نیست این حرام کره گی ها رو هم اضافه می کنند
  • یاور انقلاب IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    9 4
    اقای حجاریان لطفا از رنجی که به ملت تحمیل کردید چیزی بنویس ، ازاین که ملت را ذلیل نشان دادید و مردم را بفلاکت رساندید نیز چیزی بنویس .
  • محققی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    3 1
    برای من سوال هست که چرابرخوردی صورت نمیگیره چرااینهمه صبر ومماشات؟ مگرنه اینکه تاخرخره درلجن وخیانت غرق هستند؟ ازچه چیزی ترس دارین که اینهمه دربرابراین اراجیف بافان جیره خور صبرپیشه کردین
  • وحید IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    8 3
    گذشت آن زمانی که یهود و بهاییان به طمع غصب حکومت مسلمین چوب خشک را معرفی میکردند و مردم به آن رای میدادند،اینبار چوب دو سر نجسی را معرفی کردند که یکسر آن به صهیونیستها و سر دیگر منافقین و ضد انقلاب وصل بود.حکمتی در چپ و راست غلطیدن اصحاب کهف(حق طلبان عالم علی الخصوص حزب الله در ممالک شیعی)بود که همان غربال شدن آخرالزمانی بود،در حقیقت طاغوتها و مستکبرین عالم از اهل حق غربال شدند،این موضوع هیچ ربطی به طراحی توطئه توسط جهود مسلکان کارگزاران و اصلاح طلبان دروغین ندارد
  • کارشناس IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    8 4
    بازی اصلاح طلب و اصولگرا یک بازی قدیمی است .
  • سیدوحید IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    3 0
    اینها هیچ وقت از انتخابات کنار نمی کشند حتی زمانی که نامزدهای مورد نظرشان تایید هم می شدند باز هم ژست مخالف خانی را داشته اند همیشه با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند حالا هم در حال فریب دادن رقیب هستند گول این بازی ها را نباید خورد چند روز آخر با تمام توان به صحنه خواهند آمد و از یکی از دو نامزد اصلاح طلب پشتیانی خواهند کرد محال است این جماعت دست از قدرت بردارند
  • ح ن IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    4 1
    اصلاح طلبان را تعریف کنید : گروهی از مردم ایران و تقریبا تمام یهودیان آنوسی هستند که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحت عنوان شاخه زیتون توسط موساد و سیا آموزش دیده بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ارکان حکومتی نفوذ کرده و دارای جایگاه و پست و مقام شدند اما در یک مقطعی همه اعضای پراکنده شاخه زیتون همدیگر را پیدا کرده و نام اصلاح طلب را بر خود نهادند و طی 42 سال گذشته در حال براندازی نظام هستند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    4 1
    قابل توجه جناب خجاریان این پیرپیر مرد پوشکی ایزایمری و دو ستانش هم فکرانش هر چقدر می خواهی مکر کن ولی از مکر خدا قافل مباش سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ ترجمه: و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. ۲ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۱ لَن يَضُرّوكُم إِلّا أَذًى ۖ وَإِن يُقاتِلوكُم يُوَلّوكُمُ الأَدبارَ ثُمَّ لا يُنصَرونَ ترجمه: آنها [= اهل کتاب، مخصوصا» یهود] هرگز نمی‌توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر؛ و اگر با شما پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد (و شکست می‌خورند؛ سپس کسی آنها را یاری نمی‌کند.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    4 1
    ومکروا و مکرالله والله خیرالماکرین
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    3 1
    خطاب به آقاب حجاریان اولاً البته که هیچ مسئولی مثل اکثر ملت بی طرف نیستند. مگه اونها ایرانی نیستند؟ حق رای ندارند؟ ثانیاً بخوای القا کنی انتخابات مهندسی شده ست باید همه انتخاباتهایی که شماها برنده بودیدرو هم مهندسی شده بدونی. ثالثا احراز پست و مقامی که هیچ اختیاری در اون نداری رو برای چی اینقدر طالبی؟
  • DE ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    4 1
    خبّاز: خبری از حمایت جبهه اصلاحات از مهرعلیزاده یا همتی نیست . خل شدی مگه میخوای همین 4 تا رای را که با هزار دوز و کلک و با انتقاد به اصلاحات و روحانی و بیزاری از آنها جمع کرده اند را آتش بزنی .مردم وقتی ببیند ایندو ادامه همون قبلی ها هستند ار آراء باطله کمتر رای میدن بهشون.
  • محمدی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    5 0
    یعنی حیف از این وقتی که من وامثال من بگذاریم و اراجیف این موریانه دون شان موریانه (همین حجاریان ) را بخوانیم . مفت خور
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    3 0
    پسر حجاریان گندم رانت از گرجستان طی 8 سال ادولت روحانی وارد کرده است معلوم، باید حجاریان نعره بکشد
  • ح م IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    1 0
    نفرین اصلاکاردرستی نیست وجواب عقیده رابابامنطق واستدلال محکم ومتقن بایدمن خودم ازاین جناح بازی خسته شده ام نه راستی ام نه چپی ونه اصلاح طلب ونه اصولگراحزب فقط یک حزب حزب الله خوب وبدبودن افرادبه حزب وحزب بازی نیست بایدذات افرادخوب باسدمثل شهیدسلیمانی که خداروحش راشادکند دوستان بخدانفرین وتهمت کارمسلمان که چه عرض ڪنم کارانسان آزاده نیست
  • شهریار IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    1 0
    مزودریان
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    1 0
    حجاریان که خودش یک مافیای واردات گندم است نمی دانم باچه روی دوباره حرف می زند
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 1
    اقایون اراذل و اوباش شیر سماور را فراموش نکنند .
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    1 1
    از افساد طلبها بدم ميا ولی حجاریان دروغ نگفته حاکمیت طرفدار یه جناحه... جالبه همیشه هم از اون جناح یه عده ای طرد میشن احتمالا رئیسی 8 سال بعد میشه منحرف و از جناح شما طرد میشه
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 2
    حزب اللهی هم حزب اللهی قدیم .عفت کلام داشتند . خدا به داد ملت برسه . اینها دست پرورده کدام مدرسه هستند . یک کلمه از دین حرف نمی زنند . اصلا اطلاعات دینی ندارند که از دین حرف بزنند . فکر کنم اصول دین را هم بلد نیستند . خوش بحال مشرق نیوز با این طرفدارانش . هم دنیایش را اباد می کنند هم اخرتش را . ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی. این ره که تو می روی به ترکستان است . / اومدیم در باره محاسن سرور عزیزم رئیسی بگم می بینم بازار فحش برقراره . ایا توی همچین جایی می شه اسم مقدسی مثل رئیسی را گفت ؟ ایا توهین به این بزرگوار نیست . ؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    ادبیات سیاسی و ژورنالیستی با کلاس ریاضی فرق دارد کارشناس محترم. در ادبیات بزرگان انقلاب نیز چنین واژگانی برای فهم دقیق مطلب بیان شده است./ جواب / توهین از هر نوعش یک ضربه است . حتی به یک مجرم نمی شود توهین کرد . شلاقش می زنی حق توهین نداری .هر کسی گناهی کرده باید تاوانش را بدهد . کسی حق توهین ندارد . ح.... اگر گناهی کرده ببرند دادگاه و شلاقش بزنند عیبی ندارد ولی توهین نکنید . در ادبیات اسلام همه چیز حساب و کتاب دارد . ما این همه شهید دادیم اسلام برقرار شود .نه ادبیات ژور نالیستی . تمامی ملائکه اعمال ما را ثبت و ضبط می کنند . حتی اگر کسی گناهی کرده ما حق نداریم ابروی او را ببریم .
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    اقای محتشمی پور خدا رحمتش کند از سران اصلاح طلب بود . دنیا ارزشی ندارد . برای شادی روحش فاتحه بخوانید .
  • مهدی صالحی IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    2 0
    سلام.قبیله گراتراز اصلاح طلبها نداریم.بایدمواظب آنها بودولحظه به لحظه رصدشان کرد.تفکربه اصطلاح اصلاح طلبی بسیارخطرناک است.دررسانه هایشان می بینیدکه چه افکارخطرناکی دارندورنگ عوض می کنند.بدانیدکه درمحافل خصوصی واقعیت شان عیان تر است این رابه بارها شاهدبودم.
  • ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    4 0
    اصل بقای کلی اصلاح طلبان: اصلاح طلبان نه از تمام میشوند و نه تلف می شوند، بلکه از یک پست و سمت به پست و سمت دیگر تغییر شکل می دهند.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    خداانقلاب وماروازشرمنافقان اول نجات دادبازهم امیدمون به خداست تاانقلاب وماروازشرمنافقان دوم هم نجات دهد
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    واقعا هم این دو هیچکدام شایستگی ندارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    کاش شر مدیر جنگ روانی وطراح فتنه ها از سر ملت کوتاه می شد
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    رانت خوار
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    0 0
    سران اصلاح طلبان دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی هستند وحضور یا عدم حضور در انتخابات هر دو دریک جهت است البته در قدرت بهتر نقش ویرانگری را بازی می کنند اربابشان هم اگر شرایط بنفع مفسدان باشد راه حمایت ازانها وتبلیغ بنفع انها را دنبال میکند اگر شرایط بنفع انها نبود برنامه تحریم انتخابات را در دستور کار قرار می دهند وبین شیطان واصلاح طلبان هماهنگی کامل برقرار است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس