تکلیف ۶ کرسی مجلس خبرگان رهبری روز ۲۸ خرداد مشخص می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور می‌گوید: در این دوره از انتخابات ۳ نامزد برای استان تهران و یک نامزد برای استان قم، یک نامزد برای استان مازندران و یک نفر نیز برای استان خراسان رضوی انتخاب می‌شوند.

به گزارش مشرق، دومین انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برای انتخاب ۶ عضو مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران برگزار می‌شود.

داوطلبان این انتخابات از ١٣ تا ٢٦ خردادماه به مدت ١٤ روز فرصت انجام تبلیغات دارند و کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری بر همین اساس پیش بینی شده تا به رفتار انتخاباتی نامزدها نظارت کند.

داوطلبان ۴ حوزه انتخابیه دومین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از روز ۱۳ تا ۱۹ فروردین برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کردند.

تکلیف ۶ کرسی مجلس خبرگان رهبری روز ۲۸ خرداد مشخص می‌شود

پس از اتمام زمان قانونی ثبت نام، بنا بر ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، آزمون اجتهاد از داوطلبان دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور داوطلبان روز یکشنبه، ۲۲ فروردین در محل مصلی قدس قم برگزار شد.

۲۶ نفر از داوطلبان طبق تبصره (۲) ماده (۱۱) آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و یا با توجه به دارا بودن سابقه نمایندگی مجلس خبرگان نیاز به شرکت در این آزمون را نداشتند.

نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه ۲ اسفند همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۶ استان برگزار شد تا طی این انتخابات ۷ نفر با رأی مردم به مجلس خبرگان رهبری راه یابند. از این تعداد سه نفر برای حوزه انتخابیه تهران و در چهار حوزه دیگر هرکدام یک نماینده به این مجلس بفرستند.

تکلیف ۶ کرسی مجلس خبرگان رهبری روز ۲۸ خرداد مشخص می‌شود

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور پس از پایان مهلت قانونی ثبت نام ۸۸ نفر برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند.  از این تعداد ثبت نام ۵۴ نفر در استان تهران، ۱۲ نفر در استان خراسان رضوی، ۱۴ نفر در استان قم و ۸ نفر در استان مازندران قطعی شد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۶ خود، اسامی نامزدهای دومین میاندوره انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به تفکیک استان را که صلاحیت آنان مورد تائید شورای نگهبان قرارگرفته است، اعلام کرد.

در استان تهران ۱۶ نفر شامل:۱) علیرضا اعرافی ۲) حمید حوالی شهریاری ۳) احمد دانش زاده مؤمن ۴) علی رازینی ۵)علی رحمانی فرد ۶) حسین ردائی ۷) کاظم سپاسی آشتیانی ۸)حسینعلی سعدی ۹) علی قریب دوست ۱۰)رضا محققیان گورتانی ۱۱)حیدر مصلحی ۱۲) منصور مظاهری کرونی ۱۳) سیداحمد موسوی وادقانی ۱۴) مهدی نیکوی ۱۵)سیدمحمد واعظ موسوی ۱۶) غلامعباس هاشمی هستند.

تکلیف ۶ کرسی مجلس خبرگان رهبری روز ۲۸ خرداد مشخص می‌شود

در استان خراسان رضوی سه نامرد انتخاباتی: ۱) عباس شاه رفعتی۲) سیدمحمدرضا مدرسی مصلی۳)غلامرضا مغیسه هستند.

نامزدهای دومین انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان در استان قم: ۱)محمود رجبی۲)سیدمحمد سعیدی گلپایگانی هستند.

نهایتا در استان مازندران نیز دو نفر، سیدصادق پیشنمازی و محمدحسن گلی شیردار نامزدهای دومین انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هستند.

سید اسماعیل موسوی با اشاره به برگزاری دومین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ به خبرنگار میزان گفت در این دوره از انتخابات ۳ نامزد برای استان تهران و یک نامزد برای استان قم، یک نامزد برای استان مازندران و یک نفر نیز برای استان خراسان رضوی انتخاب می‌شوند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس