کد خبر 1230139
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
چرا تیم ملی والیبال به آلمان و صربستان باخت؟/ اجبار «شیرین» الکنو

شکست تیم ملی والیبال ایران برابر آلمان و صربستان هر چند انتقاداتی را به همراه داشت اما سرمربی روس با «اجبار» کردن بازیکنان به دنبال آماده کردن آنها برای بازیهای المپیک است.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم مسابقات لیگ ملت ها که به میزبانی ایتالیا برگزار می شود، تنها یک برد مقابل تیم ملی آمریکا به دست آورد و در بازی مقابل تیم‌های صربستان و آلمان در حالی که شانس پیروزی داشت اما با اشتباهات مکرر بازیکنان نتیجه را در دیداری نزدیک در بازی ۵ سته واگذار کرد.

ملی پوشان والیبال ایران با برتری ۳ بر صفر مقابل آمریکا شروع خوبی در هفته سوم داشتند اما در دومین دیدار هفته سوم با ترکیب کاملاً متفاوت مقابل تیم قدرتمند صربستان صف آرایی کرد.

بازیکنان جوان در دیدار مقابل بازیکنان قدرتمند صربستان عملکرد خوبی داشتند اما اشتباهات مکرر آنها عامل برتری صرب‌ها شد. در سومین بازی هفته سوم نیز در دیدار مقابل آلمان ها باز هم اشتباهات مکرر بازیکنان ایران عاملی شد تا شاگردان آندره جیانی در دیداری نفسگیر با برتری ۳ بر ۲ زمین بازی را ترک کند.

ولادیمیر الکنو که تیم ملی را برای حضور پرقدرت در المپیک توکیو آماده می کند با تفکری خاص گام در رقابت ها گذاشته است. الکنو در هر بازی از ترکیب کاملا متفاوت استفاده می کند و هدف اصلی آن رسیدن به چیدمان اصلی تیم ملی در المپیک توکیو می باشد.

چرا تیم ملی والیبال به آلمان و صربستان باخت؟/ اجبار «شیرین» الکنو

تیم ملی والیبال ایران که همیشه در زدن سرویس های پرشی دچار مشکل است در دیدار مقابل آلمان در شرایطی که می‌توانست با سرویس‌های با ریسک کمتر نتیجه را به سود خود به پایان برساند اما الکنو ترجیح داد تا بازیکنان از سرویس های پرشی استفاده کنند ترس آنها در شرایط حساس و استفاده از سرویس های پرشی ریخته شود و خود را برای رویدادهای بزرگ آماده سازند.

هدف اصلی تیم ملی از حضور در رقابت های لیگ ملت ها رسیدن به ترکیب اصلی در المپیک توکیو و کسب موفقیت در آوردگاه بزرگ المپیک می باشد به همین دلیل سرمربی تیم ملی بدون ترس از تمامی بازیکنان در تمام مسابقات استفاده می کند تا نقاط ضعف تیم ملی به خوبی نمایان شود.

بیشتر بخوانید:

شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل آلمان در یک بازی نزدیک

تیم ملی والیبال ایران در هفته چهارم به بازی مقابل تیم های استرالیا برزیل و اصل اسلوونی دارد. بازی با استرالیا شاید راحت ترین بازی ملی پوشان والیبال کشورمان باشد اما دیدار با برزیل و اسلوونی از بازی‌های سخت هفته چهارم به شمار می رود. اسلوونی که یکی از تیم های تازه وارد در رقابت‌های لیگ ملتها بوده است تا پایان هفته سوم نتایج خوبی را به دست آورده و زنگ خطری برای تمامی تیم ها است.

مصطفی کارخانه درباره بازی روز جمعه تیم ملی والیبال مقابل آلمان گفت: شانس پیروزی مقابل آلمان را داشتیم اما بازیکنان پر اشتباه ظاهر شدند. وزنه تیمی ایران به نسبت آلمان قوی تر بود. اگرچه آلمانیها تا به اینجا تیم سخت کوشی ظاهر شدن اما والیبال ایران توانایی شکست آنها را داشت و فقط روی اشتباهات فردی نتیجه را واگذار کردیم.

وی تاکید کرد: خطای سرویس بالا بود زمانی که در سرویس عملکرد خوبی نداشته باشیم شانس برای دفاع و توپ گیری کاهش پیدا می‌کند. متاسفانه در این فاکتور عملکرد خوبی نداشتیم.

چرا تیم ملی والیبال به آلمان و صربستان باخت؟/ اجبار «شیرین» الکنو

کارشناس والیبال در ادامه علی اشاره کرد و گفت: الکنو مربی بسیار با دانش و بزرگی است اما او اعتقاد دارد که بازیکنان باید سرویس های پرشی را حتی در شرایط حساس بزنند. نگرش او به این گونه است و سرویس های با ریسک بالا زده شد. اما به اعتقاد من در مواقعی که تیم ملی در شرایط حساس قرار دارد نیازی به زدن سرویس با ریسک بالا نیست. به هر حال هدف گذاری تیم ملی المپیک است و همین باعث شده الکنو تیم را برای المپیک آماده کند.

وی افزود: تیم ملی تا اینجا بازی های درخشانی به نمایش گذاشته است و با یک بازی نباید مربی را نقد کرد. اما بازی مقابل صربستان و آلمان را مفت باختیم و آن هم به خاطر اشتباهات بازیکنان بود.

کارخانه درباره بازی های هفته چهارم گفت: جدا از بازی مقابل استرالیا کار سختی مقابل برزیل و اسلوونی داریم. باید جبران اشتباهات خود در بازی مقابل صربستان و آلمان را در هفته چهارم انجام دهیم. سابقه شکست برزیل را داشته و می‌توانیم این تیم را شکست دهیم. زمان آن فرا رسیده تا سرمربی تیم ملی به بازیکنان اصلی فرصت بیشتری برای بازی دهد. بازیکنانی مانند میثم صالحی، آرمان صالحی، صابر کاظمی و امیرحسین اسفندیار هر زمان که به کار گرفته شدن نمایش خوبی داشتند. سعید معروف و محمدموسوی نیز عالی ظاهر شدند. محمد طاهر وادی نیز عملکرد خوبی داشت. نباید ناامید شد و باید امیدوارانه به آینده نگاه کنیم.

کارخانه ادامه داد: در مقابل تیم‌های قدرتمند باید با تمام توان ظاهر شویم و با کسب پیروزی مقابل آنها به برد عادت کنیم.

چرا تیم ملی والیبال به آلمان و صربستان باخت؟/ اجبار «شیرین» الکنو

پیشکسوت والیبال ایران در پایان درباره جدایی شفیعی و حضور جواد کریمی در تیم ملی گفت: علی شفیعی بازیکن شایسته‌ای است اما در این مسابقات کمتر به کار گرفته شد، شاید از نظر روحی در شرایط خوبی نیست و الکنو کمتر به او اعتماد کرد. جواد کریمی سرمایه والیبال ایران است و باید به بازی گرفته شود و او نیز در شرایط سخت امتحان شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    25 7
    اگرعبادی پور رو بازی نمیداد قطعا نمی باختیم
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      8 1
      دقیقا نظر منم همینه بقیه بازیکنا خوب بودن نمیتونست یه توپ ساده رو رد کنه دریافت اولشم خیلی بد بود خیلی
    • رضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      دقیقا درسته،واقعا توی این مسابقات خیلی بد بازی کرده
  • پری مجرد 44 ساله IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    15 2
    درود بر آلکنو مربی بزرگ و با اخلاق و فرهیخته
  • علی بابل IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    10 2
    من بهتون میگم چرا ایران به آلمان باخت چون یه بازیکن هم تو زمین ما داشت و هفت نفره برد...میلاد عبادی پور....
    • امیر IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      درسته ، واقعا در کل این رقابت ها بد بازی کرد و در ست دوم به بعد واقعا کل تیم بد بازی کردن . ولی هدف اصلی تیم المپیک و ایادی پور باید در این مسابقات به بازی گزشتش برگرده و اگر هم آلکنو ازش استفاده میکنه و تعویض نمیکنه برای همینه . اگر از الان کنار بزارتش اعتماد به نفسش رو از دست میده و برای المپیک هم نخواهیم داشت
  • قاسم IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    9 5
    سلام لطفا به آلکنو پیام بدید هر بازیکنی رو تست میکنه مشکلی نیست فقط دیگه تو هیچ بازی عبادی پور رو تست نکنه،بابا بی عرضگی شاخ و دم نداره
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    11 3
    شما بیل زن بودی باغچه خودتو بیل میزدی اینجا جای نتیجه گرفتن نیست! داره تیم رو برای المپیک اماده میکنه کاری که امثال شماها نکردید یا نتونستید بکنید حالا دیگه با الکنو ور نرید بذارید لااقل ضعف های سرویس و دریافت اول رو پوشش بده همیشه ما از دست انسان های محافظه کار ضربه خوردیم اگر سرویس خوب نتونی توی جای حساس بزنی هیچوقت نمیتونی در رده اول تیم های دنیا باشی نه اینکه بیای بگی مفت باختیم باید سرویس معمولی میزدیم! مگه با چین تایپه میخوای بازی کنی که سرویس معمولی بزنی!؟
    • منتظر مهدی CA ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      دقیقا، باید بهش گفت تو اگه بیل رن بودی در ک،،،خودتو بیل میزدی
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    11 6
    ایران ۲، عبادی پور ۳
    • حامد IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      6 3
      دمت گرم گل گفتی
    • ناشناس IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      4 4
      عبادی پوردیگه بدردتیم نمیخوره اگه این الکنوهمچنان اسراربرعبادیپورداشته باشه پس بدونیداین مربی هم بدردنمیخوره
    • شما IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      اینو بدونید هر بازیکنی روز خوب وبد دارد و اما عبادی پور جزو بازیکنانی هست که در دنیایی والیبال مثل سعیدمعروف وموسوی بیشتر شناخته تر هستش و آقای الکنو با حرف وسفارش دیگران به میلاد بازی نمیدهد بلکه با علم و یقیینی که بهش دارد عبادیپور جزو افتخارات تیم ملی هست وخواهد بود و البته در لیگی بازب میکند که آرزوی حضور هر والیبالیستی حتی در ذخیره بودن یکی از این تیمهاست یکمی تعقل کن و بعد بدون در مورد چه کسی حرف میزنی
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    4 0
    والیبال بسیار به شرایط روحی و روانی بازیکنان وابسته است، همین یک فاکتور کافیست تا اگر خاله خرسها احازه دهند از مربی ایرانی و آشنا به روحیات ایرانیها استفاده شود.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      7 1
      کم حرف بزنیم تورو خدا.برید ی دور کارنامه الکنو رو بخونید تا بفهمید چه مربی بزرگیه و بعد بشینید دعا کنید که داریمش
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    4 3
    الکنو عالیه.
  • حمید IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    8 2
    ما فقط و فقط به میلاد عبادی پور باختیم 'بازیکنی که درشرایط جسمانی و روحی مناسبی نیست نبایست دعوت بشه ' با هر اسمو رسمی که باشه فرقی نمیکنه ' اگه بازیهاروبازبینی کنید متوجه میشید که عبادی پور دهها بار زحمات تیم رو به باد داد
    • حامد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      4 4
      جای عبادی پور لیگ دو ایرانه نه تیم ملی!!!!!!!!
  • F IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 2
    پیروزی
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    2 0
    الکنو مربی بزرگی ما افتخار میکنیم چنین مربی را داریم بزارید کارشو بکنه
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    3 0
    این تیم تیم ست پنجم نیست چون خیلی جوان هستند.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    3 0
    از شاهکار عبادی چیزی نگفتی
  • احمد IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    5 2
    خوب نیست به بازیکنی که تا بحال برای تیم ملی زحمات زیادی کشیده بی احترامی کنیم و روحیه او را خراب کنیم. به هر حال بازی یکسر برد یا باخت دارد.میلاد عبادی پور هم بازیکن بزرگی است.روز بازی با آلمان روز عبادی پور نبود.
  • احمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    4 0
    لطفا اینقد به بازیکنان گیر ندید.شاید الکنو میخواست عبادی پور بازی کنه و مسولیت باخت گردنش بیفته تا این بازیکن به خودش بیاد.شوک لازم داشته.همه میدونن که بازیکنانی مثل عبادی پور بد بود و باید عوض میشد.حالا چرا نشد الکنو میدونست و منطقه خودش.که صد در صد منطقه اون درسته وگرنه قهرمانه المپیک نمیشد.
  • امیر IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    4 0
    بهترین بازیکن آلمان آقای میلاد عبادی پور بود. بیشتر از بازیکنان آلمان هم امتیاز گرفت برا آلمان
  • یا صاحب الزمان IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    1 0
    سلام خسته نباشید میگم به تیم ملی والیبال کشورمان واقعا عالی عمل میکنید اگه نظر من رو دارید میخونید باید بگم که شما از ایران هستید یک رگ از بقیه تیم های کشور غیرمسلمان دارید رو غیرت شما می‌توانید حتی برزیل و فرانسه و... را ببرید میدانید نقطه ضعف شما چیست اینکه شما وقتی چند امتیاز عقب می‌افتید دیگه روحیه تون رو از دست می‌دهید ولی بقیه کشور ها تازه روحیه میگرند تا جبران کنند افتخارات ایران ما به شما در همه شرایط افتخار می‌کنیم روحیه تون رو حفظ کنید و فراموش نکنید با توکل به خدا میتوانید افتخار ایرانی باشید در کل جهان به امید پیروزی های متوالی.....
    • یونس IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      1 0
      الان چه ربطی به اسلام و مسیحیت و غیره داشت چرا شما همش میگید دین دین با این کاراتون دنیا داره به ما میخنده
  • نروزی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    1 0
    عبادی پور بازیکن خوبی نیست
    • والیبال دوس IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      1 0
      شریفی هم همینطور...
  • رشیدی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    عبادی علت باخت ایران در برابر آلمان و صربستان بود سرویسهایش یا به تور می خورد ویا به اوت می رفت وهمه توپ ها یش هم برگشت می شد
  • امین IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 1
    یکی فقط فقط فقط عبادی پور را بگیره، المان، صربستان و... را ول کنید، عبادی پور فقط کنترل بشه (روی نیمکت ذخیره )کافیه.
  • 4322686001 IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    مربی بزرگ همینه یک جوری میخواست به عبادی پور جای تو توی تیم ملی نیست
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    من بازی رو دیدم اگه اون عبادی پورسالها قبل بود المان رو میبردیم خیلی افت کرده ازلیگ لهستان اومده بود از لحاظ روحی و بدنی خسته بود بازی با صربستان جوانان خوب بازی کردن به خاطر اینکه تجربه کسب کنند
  • نصراله محمودیان ازنجف آباد IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    با عرض سلام من هم نظر کارشناسان محترم والیبال رادارم اگرمابتوانیم سروس های معمولی وساده بزنیم وازسرویس های پرشی تا حدالامکان استفاده نکنیم ممکن است شانس بیشتری دربرنده شدن تیمها داشته باشیم و نظر دیگری که داشتم اینکه اگر بتوانیم در برابر تیم مقابل سه دفاع داشته باشیم شانس برنده شدنمان بیشتر می باشد با عرض تشکر
  • AA IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    الکنو تیم را به سمت برد کاذب نمی برد الکنو تیم را برای المپیک ارزیابی می کند بازیکنان در زدن سرویس مهارت ندارند وبا فاصله امتیازی شیرازه تیم بهم می خورد ودر نبرد های بعدی خود را از پیش باخته می بیند ودستورات مربی دیگر کارائی ندارد تیم زمانی تیم است که توان فنی، توان جسمی، وتوان روحی را داشته باشد هر کدام از بازیکن یکی از مولفه را نداشته باشد امتیازی را از دست خواهد داد زمانی که بازیکنان نمره قبولی داشته باشند کار مربی آسان‌تر است
  • محمداکبری US ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    اشتباه‌بزرگ‌‌سرمربی‌‌مانع‌نشدن سرویس‌‌پرشی‌بود.‌مربی‌روسی تفکرش‌دربازی‌صرب.وآلمان‌. بسیارغلط‌بود.بازی‌تمرینی‌‌نبود آنهمه‌سرویس‌را‌خراب‌کنند. مردم‌والیبال‌‌دوست‌ناکام‌کنند‌.
  • حجت IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    به نظر من یه ادم با نفوذی پشت عبای پوره که به سرمربی میگه خط قرمز من عبادی پوره اگه یادتون باشه کواچ هم میترسید تعویضش کنه اون دوره هم به عبادی پور باختیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس