رضایی نمایه

محسن رضایی در سومین مناظره انتخاباتی گفت: در تمام استان‌ها مدرسه زمامداران را تاسیس می‌کنیم.

به گزارش مشرق، رضایی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌هایش برای حل مشکلات ازدواج جوانان گفت: مساله جوانان در کشور ما که من به آنها می گویم فرشتگان نجات ایران زیرا مهمترین سرمایه ما هستند. در دوران انقلاب و دفاع مقدس و هر کجا که ما به جوانان اهمیت دادیم و مشکلات‌شان را حل کردیم و از سوی دیگر به آنها میدان دادیم کارهای بسیار بزرگی انجام دادند.

وی ادامه داد: امروز جوانان ما به شدت با مشکلات عظیمی رو به رو هستند. اولاً شغل ندارند، ثانیاً نمی‌دانند آینده شان چه می‌شود. می‌خواهند ازدواج کنند، مسکن و شغل ندارند لذا در یک سردرگمی به سر می‌برند.

رضایی تصریح کرد: جوانان که بزرگترین سرمایه‌های ما برای نجات از این شرایط هستند خودشان درگیر مسائل و مشکلاتی شده‌اند، ما برای حل مشکلات جوانان از دولت شروع خواهیم کرد، دولت ما ترکیبی از جوان گرایی و تجربه گرایی است. دولت اقدام و تحول تجارب نسل اول و دوم را با انرژی بالندگی و استعدادهای جوانان نسل سوم و چهارم ترکیب می‌کند، با این اقدام با یک تیر دو نشان می زنیم، اولاً با آزاد کردن یک انرژی عظیم هم مشکلات خود جوانان را حل می‌کنیم و هم مشکلات کشور.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مهمتر از اینها جوانان نسل چهارم و پنجم که مشکلات کشور به آنها منتقل می‌شود از میان‌شان زمام داران آینده را تربیت می‌کنیم. به همین دلیل در سراسر کشور و تمام استان‌ها مراکز تربیت زمامداران آینده را تاسیس می‌کنم.

رضایی با تاکید بر اینکه توجه جدی دولتش به مسائل جوانان است، تصریح کرد: جوانان برای اینکه ازدواج کنند باید در ابتدا مسکن و شغل داشته باشند. مساله مسکن جوانان را در نهضت خانه سازی ایرانیان حل می‌کنیم. خانه‌سازی دو بعد دارد یکی تولید که تولید کنندگان مانند پیمانکاران ساختمانی و دیگری تقاضا و خریداران مسکن. ما تولیدکنندگان را به بازار سرمایه وصل می‌کنیم و جوانان و خریداران مسکن را بانک‌ها متصل می‌کنیم و همه بانک‌های کشور را موظف می‌کنیم. هر زوج جوانی ۱۰ درصد آورده بیاورد ۹۰ درصد دیگر را بانک به آنها وام می‌دهد.

وی افزود: از طرفی دیگر ما به جوانان زمین مجانی می‌دهیم و با طولانی کردن زمان بازپرداخت اقساط، شرایط را برای خانه دار شدن جوانان فراهم می‌کنیم.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۵ هزار دکتری و فوق لیسانسه بیکار داریم. ما همه اینها را در سایت جمع سپاری عضو می‌کنیم و از همان فردایی که دولت من مستقر شود به آنها خواهم گفت گروه بندی شوند و شروع کنند نیازهای وزارتخانه‌ها را به این افراد بدهند و آنها کارهای پژوهشی انجام دهند و پژوهش‌های خود را در اختیار وزارتخانه‌ها قرار دهند و ما ماهیانه به آنها حقوق می‌دهیم. کم کم با شناسایی استعدادهای آنها، آنها را وارد کسب و کار خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: حتماً مساله برجام را جدی خواهیم گرفت و آمریکا را با یک دیپلماسی واقعی نه دیپلماسی کاغذی و التماسی وادار خواهیم کرد که به تعهداتش عمل کند. نکته مهم این است که کشور را معطل مذاکرات نخواهیم کرد. کشور را در چرخه تولید و اشتغال خواهیم انداخت و وقتی آمریکایی‌ها ببینند که ما فرمول پیشرفت را در دوران تحریم یاد گرفته‌ایم همان گونه که در گذشته در تحریم‌های شدید توانستیم روی پای خودمان بایستیم و با کمک مردم سرزمین‌هایمان را آزاد کنیم. وقتی آمریکایی‌ها متوجه این موضوع شوند آنها دنبال ما خواهند آمد و التماس می‌کنند و می‌گویند ما قبول داریم و بیایید بنشینیم مذاکره کنیم.

وی افزود: مذاکرات بسیار مهم است اما فعال کردن میدان نیز اهمیت دارد. برجام یک تعهد بین المللی است، مقام معظم رهبری آن را تصویب کرده و ما حتماً آن را دنبال خواهیم کرد که تعهدات دولت‌های اروپایی و آمریکایی اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس