کد خبر 1230570
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
جلیلی نمایه

سعید جلیلی در چهارمین بخش از سومین مناظره انتخاباتی که به نقد صحبت‌های کاندیداها اختصاص داشت، گفت: مسائل را غلط بیان نکنید.

به گزارش مشرق، جلیلی در ادامه گفت: اگر امروز از بیکاری، گرانی و مشکل مسکن صحبت می‌شود، نگاه ما به چهار سال آینده، یک نگاه فرصت محور است. این مسائل با اداره روزمره کشور حل نمی‌شود. جهش امروز برای کشور و استفاده حداکثری از فرصت‌ها هم ممکن و هم یک ضرورت است و لازمه اش این است که قبلاً بررسی‌ها انجام شده باشد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: در مورد نظام بانکداری، نظام سلامت، موانع تولید، راجع به اینکه چگونه نه تنها مشکل قطع شدن برق نداشته باشیم، بلکه صادرات برق هم داشته باشیم، درباره اینکه روستاهای ما چگونه باید هر کدام سلول جهش کشور باشند نه اینکه حداکثر خدماتی به آنان ارائه باشد، باید ارزیابی‌های دقیق انجام شود.

صحبت‌های آقای همتی جابجا کردن مرزهای ادبیات است

جلیلی تصریح کرد: ۲۷ درصد جمعیت ما در روستاها هستند و باید به آن با یک نگاه حداکثری نگاه کرد و باید این زمینه را برای آنان ایجاد کرد که بتوانند جهش یابند و در ادامه کشور را به جهش برسانند. این اهانت به روستا است؟ این جابجا کردن مرزهای ادبیات توسط همتی است و بنده نمی دانم چگونه این مطلب را مطرح کرد.

وی ادامه داد: عرض بنده این است که می‌گوییم اگر صحبت از این جهش می‌کنیم، باید برای اشتغال، تک تک دستگاه‌ها، مسئولیت داشته باشند، همچنین باید برای ارز آوری، مسئولیت تعریف شده باشد تا کشور معطل نماند.

مسائل را غلط بیان نکنید

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: مسائل را غلط بیان نکنید. می‌گویند که ۲۰۰ کشور عضو FATF هستند، مگر نمی‌دانید که شما هم هستید! برنامه اقدام امضاء کردید و از ۴۱ بند ۳۹ مورد را اجرا کرده‌اید. شما حتی این مسئله را هم نمی‌دانید! اینها انجام شده و آنان گفته‌اند که قبول نیست. به جای آنکه از آنان طلبکار باشید، از داخل طلبکاری می‌کنید؟

جلیلی اظهار داشت: ما می‌گوییم برای مثال، ۴۹ دستگاه در مورد روستاها باید وظایفی را انجام دهند و آیا این حرف اهانت به روستائیان است. بنده اصلاً این موضوع را نمی‌فهمم.

وی تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم مسائل مهمی چون بیکاری را حل کنیم، با اداره روزمره برطرف نمی‌شود و یا با برنامه‌ای که با اولین سوال دچار تردید شویم، حل نمی‌شود و یا اینکه بعد روی آن مطالعه خواهیم کرد، حل نمی‌شود و باید از روز ابتدای شروع کار دولت این برنامه با قوت آغاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 1
    رای من آقای جلیلی بود ولی برای وحدت به آقای رئیسی رای میدهم
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      منم همينطور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس