ناو دنا

ناوشکن دنا و ناو مین‌شکار شاهین ساخت متخصصان دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) با دستور رئیس جمهور به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

به گزارش مشرق، آیین الحاق ناوشکن بومی دنا و مین شکار شاهین، با دستور الحاق توسط حسن روحانی رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فریدون همتی استاندار هرمزگان، حجت حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و دیگر مقامات لشکری و کشوی به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد. 

با الحاق این ناوشکن بومی، جلوه‌ای دیگر از توان صنایع دفاعی در تامین نیازهای اقتدارآفرین، توانمندی دریایی ایران و سربلندی ایران اسلامی را اثبات شد.

ناوشکن دنا چهارمین ناوشکن بومی و ساخت ایران است که پس از ناوشکن‌های جماران، دماوند و سهند به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود، این ناوشکن ۹۵ متر طول داشته و ۱۱ متر نیز عرض دارد. 

دنا نسبت به سایر ناوشکن‌های ساخت داخل پیشرفته تر و به روزتر است، این ناوشکن با تجهیزات و ادوات نصب شده قادر به تشخیص و انجام عملیات در مواجهه با هرگونه تهدید در شعاع ۲۰۰ کیلومتری است.

در این ناوشکن انواع تجهیزات جنگ الکترونیک، موشک سطحی و سطح به هوا، پرتاب‌گر اژدر، سامانه سونار و چندین ویژگی خاص به کار رفته تا از دنا یک ناوشکن رزمی عملیاتی تمام عیار بسازد. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    14 0
    می مردید یه عکس هم میذاشتید؟!!
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      1 6
      یک سرچی که بلدی انجامش بدی
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      8 0
      اگه اینجوری باشه که فقط سرخط خبر رو چاپ کنن بقیه رو خودمون سرچ میکنیم!!
  • داچی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    3 0
    موجب خوشحالی و افتخار شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس