کد خبر 1232660
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

مانی که در مورد قیمت یک جنس یا خدمت، سوالی داشته باشید و با پاسخ "فرق دارد" و یا "نمی‌توان دقیق گفت" مواجه می‌شوید، ممکن است کمی دلسرد شوید. متاسفانه در مورد قیمت سئو نیز جواب، همان عبارت‌هاست. در تعیین میزان هزینه‌ سئو سایت مربوط به یک پروژه سئو SEO، عوامل مختلفی تاثیرگذارند؛ اما این عوامل چه هستند؟ در این مقاله سعی شده است که به این سوال و سایر سوالات مرتبط با هزینه سئو سایت به‌طور کامل پاسخ داده شود. پس در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه طراحی سایت و خدمات سئو، شرکت طراحی سایت است. این شرکت که بیش از یک دهه است در حوزه اینترنت فعالیت می‌کند، دارای تجربه زیادی در ارائه خدمات سئو است و با توجه به همین سابقه و تجربه بالا، توانسته است در کسب رضایت مشتریان، نمره بالا و قابل قبولی را دریافت نماید. سرلوحه کار این شرکت، نوآوری است و در هر زمینه‌ای در حوزه کاری خود، خلاقیت و استفاده از روش‌های نوآورانه را موردتوجه قرار می‌دهد

هزینه سئو سایت

بسیاری از کسب‌وکارها برای توسعه تجارت خود در فضای اینترنت و آشنایی بیشتر مردم با برند خود و به‌طورکلی بهینه‌سازی سایت خود از سئو استفاده می‌کنند. سئو باعث می‌شود که سایت‌های تجاری اصطلاحا بالا بیایند و بیشتر در معرض دید کاربران اینترنتی قرار بگیرند. پروژه‌های سئو می‌توانند توسط فریلنسرها و یا موسسات فعال در این زمینه انجام شوند. هزینه انجام پروژه می‌تواند یک رنج قیمتی گسترده را شامل شود. گستردگی قیمت سئو به این دلیل است که عوامل متعددی بر نوع سئو تاثیرگذار هستند و به همین جهت، با توجه به وجود این متغیرها قیمت سئو می‌تواند تغییر کند.

هزینه و بهینه‌سازی جامع سایت

برخی از صاحبان کسب‌وکار ترجیح می‌دهند که خودشان روش مورداستفاده برای سئو را پیشنهاد دهند. برای مثال مشتری می‌تواند پیشنهاد استفاده از استراتژی کلمات کلیدی را ارائه دهد و حتی خود کلمات را نیز توصیه نماید. علاوه بر فاکتورهای کلی، با توجه به نوع استراتژی، مدل‌های قیمت‌گذاری می‌توانند متفاوت باشند؛ مثلا زمانی که مشتری استراتژی کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌دهد، طول کلمه می‌تواند به‌عنوان یک فاکتور موثر بر قیمت سئو تاثیرگذار باشد.

اما گاهی مشتریان ترجیح می‌دهند که بهینه‌سازی کلی سایت را به سئوکار واگذار نمایند. در چنین مواردی فاکتورهای کلی و معمول موردتوجه قرار می‌گیرند که از آن جمله می‌توان به مدت‌زمان انجام سئو و یا تعداد صفحات سایت اشاره کرد. در سئو کلی سایت، مشتری در تعیین استراتژی‌ها نقشی ندارد و همه چیز به سئوکار واگذار می‌شود.

در اینجا این سوالات پیش می‌آیند که آیا بهتر است استراتژی سئو توسط مشتری تعیین شود و یا به‌صورت جامع و کلی توسط سئوکار انجام گیرد و اینکه این موارد چه تاثیری بر هزینه سئو خواهد داشت. نمی‌توان جوابی قاطع و دقیق برای سوال اول داشت، اما موضوعی که باید موردتوجه قرار گیرد این است که گاهی به دلیل عدم تسلط صاحبان کسب‌وکار بر مقوله سئو، نتایج مورد انتظار در بهینه‌سازی سایت به دست نیامده است. برای مثال ممکن است که کلمه کلیدی تعیین‌شده توسط مشتری، کلمه مناسبی نباشد و نتواند در بهینه‌سازی سایت نقش مثبتی ایفا کند.

در رابطه با تفاوت هزینه‌ها نیز نمی‌توان به‌طور قاطع گفت که کدام نوع استراتژی مناسب‌تر است. به‌هرحال ممکن است که در استراتژی کلمه کلیدی، کمتر هزینه نمایید اما از طرفی به دلیل سئو نامناسب مجبور به انجام هزینه‌های اضافی شوید. در بهینه‌سازی کلی سایت، سئوکار می‌تواند تا حدودی این تضمین را به شما بدهد که سایت به شکل درستی سئو شود. هرچند ممکن است هزینه بیشتری را متقبل شوید.

عوامل موثر بر هزینه سئو SEO

کلمات کلیدی

اگر شما از استراتژی کلمات کلیدی به منظور سئوی سایت خود استفاده می‌کنید، کلمات کلیدی مورداستفاده می‌توانند در تعیین قیمت سئو موثر باشند. برخی از کلمات به دلیل بازدهی بالایی که دارند، توسط سایت‌های بی‌شماری مورداستفاده قرار می‌گیرند و همین موضوع می‌تواند کار را برای سئوکار سخت نماید.

سئوکار برای بهینه‌سازی سایت برای یک کلمه کلیدی که توسط سایت‌های معتبر و متعددی استفاده می‌شود، وقت و انرژی بیشتری را باید صرف کند و به همین جهت هزینه بیشتری نیز مطالبه می‌نماید. برای مثال، برای یک سایت فعال در زمینه خریدوفروش گوشی، عبارت خرید گوشی، کلمه کلیدی سختی خواهد بود. سئوکار باید تلاش کند که از سایت‌های بزرگی سبقت بگیرد تا سایت مشتری را در گوگل بالا بیاورد؛ اما شاید استفاده از عبارتی که شامل نام یک گوشی ناشناخته باشد، کار سئوکار را ساده‌تر کند. سئو کار برای چنین کلمه کلیدی هزینه کمتری دریافت خواهد کرد.

علاوه بر نوع کلمه، تعداد کلمات نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. هر چه تعداد کلمات پیشنهادی شما بیشتر باشد، هزینه نیز بیشتر خواهد بود. سئو کار باید برای هر یک از این کلمات کلیدی به‌صورت جداگانه وقت بگذارد و طبیعتا هزینه بیشتری را درخواست خواهد کرد.

نکته مهمی که در رابطه با کلمات کلیدی و هزینه سئو SEO وجود دارد این است شما می‌توانید با هزینه بیشتر و استفاده از کلمات کلیدی پربازده، نتایج بهتری به دست آورید. سئوی سایت با استفاده از کلمه کلیدی نامناسب و کم‎بازده با هزینه کمتری انجام می‎شود، اما نتیجه مورد انتظار شما را در پی نخواهد داشت و درنتیجه شما مجبور خواهید شد که دوباره برای سئوی سایت خود هزینه‌ بیشتری انجام دهید.

 هزیه پروژه سئو وب سایت در ایده پویا

عمر و موقعیت وب‌ سایت شما

در پروژه سئوی سایت، گوگل به عمر سایت موردنظر توجه می‌کند. هر چه عمر دامنه سایت شما بیشتر باشد، گوگل به‌عنوان سایتی معتبرتر به شما نگاه خواهد کرد و بیشتر به شما اطمینان خواهد داشت. همین موضوع می‌تواند در سئوی سایت موثر باشد. هر چه عمر سایت بیشتر باشد، کار سئوکار نیز کمتر و البته آسان‌تر است و به همین جهت، هزینه درخواستی از مشتری نیز کمتر خواهد بود.

علاوه بر عمر دامنه سایت، موقعیت کنونی وب‌سایت شما نیز اهمیت بالایی در سئوی سایت دارد. اگر سایت شما قبلا سئو شده باشد و در حال حاضر در نتایج گوگل نشان داده می‌شود، نسبت به سایت‌هایی که به‌تازگی ساخته شده‌اند، از موقعیت بهتری برخوردار هستید. حتی اگر سایت شما به‌درستی سئو نشده و در صفحات اول گوگل نیز حضور نداشته باشد، بازهم از این مزیت نسبت به سایت‌های تازه‎تاسیس برخوردار خواهید بود. این موقعیت بهتر به سئوکار این فرصت را می‌دهد که آسان‌تر سئوی سایت را انجام دهد و همین موضوع باعث کاهش هزینه سئو خواهد شد.

تولید محتوا

تولید محتوا نیز از آن دست مواردی است که می‌تواند در میزان هزینه سئو بسیار تاثیرگذار باشد. تولید محتوا می‎تواند در قرارگیری وب‌سایت شما در صفحات اول گوگل، بسیار تعیین‌کننده عمل کند، به همین جهت، ایجاد محتواهای باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. سئوکاری که محتواهای باکیفیتی ایجاد می‌کند، می‌تواند سایت شما را به شکل قابل قبولی ارتقا دهد و طبیعتا به خاطر محتواهای باکیفیت خود، هزینه بیشتری طلب خواهد کرد.

قیمتهای خیلی پایین یا بالا برای پروژه‌های سئو

همان‌گونه که بیان کردیم، قیمت سئو به عوامل متعددی بستگی دارد. به همین جهت نمی‎توان گفت که بازه قیمتی یک پروژه سئو دقیقا چه خواهد بود و اینکه چه قیمتی را می‌توان یک قیمت غیرطبیعی دانست؛ اما زمانی که در مورد یک پروژه خاص صحبت می‌کنیم، شما می‌توانید با بررسی سایت خود، موسسه ارائه‌دهنده خدمات و سایر موارد، قیمت حدودی سئو را مشخص نمایید. قیمت سئو نباید بیش‌ازحد پایین یا بالا باشد. در صورت وجود چنین موردی، احتمالا یک جای کار می‌لنگد.

تصور کنید که یک سئوکار به شما پیشنهاد می‌دهد که در مدت‌زمانی بسیار کوتاه وب‌سایت شما را به صفحه‌های اول گوگل ارتقا می‌دهد و بابت چنین پروژه‌ای درخواست مبلغ بالایی بکند. شاید سئوکار به قول خود عمل نماید اما ممکن است پس از مدتی سایت شما دوباره به صفحات پایین نزول پیدا کند. توجه داشته باشید که پروژه سئو مجموعه‌ای از اقدامات است که باید همگی موردتوجه قرار گیرند. دوام و پایداری سایت در صفحات اول گوگل، موضوع بسیار مهمی است.

قیمت‌های بالا در ازای سئوی تضمینی، ایده خوبی برای مشتری نخواهد بود. مشتری بهتر است به جای آنکه به دنبال گرفتن تضمین از سئوکار باشد، به کیفیت کار او توجه نماید. در برخی پروژه‎های سئو تضمینی، به‌طور مشخص تضمین ارائه‌شده تحقق پیدا می‌کند اما به دلیل پایین بودن کیفیت کلی کار مانند استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه، نتایج مورد انتظار به دست نخواهند آمد.

*هزینه‌ها معمولا به‌صورت ماهانه پرداخت می‌شوند. بر اساس آمار، بیان می‌شود که تقریبا سه‌چهارم سئوکارها هزینه‌های مربوط به سئو را ماهانه از مشتری دریافت می‌کنند. این سئوکاران تمایلی ندارند که برای هزینه از مدل‌های قیمتی ساعتی یا روش‌های دیگر استفاده نمایند. قیمت‌ها می‌توانند با توجه به عوامل مختلفی تغییر پیدا کنند اما همواره یک محدوده قیمتی برای پرداخت هزینه‌ها به‌صورت ماهیانه وجود دارد.

*هرچند بسیاری از سئوکاران، مدل‌های قیمت‌گذاری مختلفی را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند؛ اما ترجیح بیشتر سئوکارها این است که تنها بر اساس یک نوع مدل قیمت‌گذاری، میزان هزینه را تعیین کنند. طبیعتا مشتریان تمایل دارند که از بین مدل‌های قیمت‌گذاری مختلف، مدل مناسب خود را انتخاب نمایند و همین موضوع می‌تواند به‌عنوان یک عامل جذب‌کننده مشتری توسط سئوکاران به کار گرفته شود.

*موسسه‌ها و آژانس‌های سئو معمولا هزینه بیشتری نسبت به فریلنسرها دریافت می‌کنند. بر اساس آمار، موسسه‌های سئو برای هر پروژه تقریبا دو برابر هزینه دریافتی توسط یک سئوکار آزاد را درخواست می‌نمایند. البته ناگفته نماند که به‌هرحال انجام پروژه توسط یک موسسه ممکن است مزیت‌های بیشتری نسبت به یک فریلنسر به مشتری ارائه دهد.

*با توجه به میزان تجربه و تسلط سئوکار، هزینه درخواستی تغییر می‌کند. طبیعتا یک سئوکار باتجربه هزینه بیشتری را از سئوکاری که از تجربه کمتری در زمینه سئو بهره‎مند است، طلب خواهد کرد. همچنین، سئوکارانی که در بازار جهانی خدمت ارائه می‌دهند، به‌مراتب هزینه بیشتری را درخواست می‌کنند. بر اساس آمار گفته می‌شود که یک سئوکار جهانی بیش از دو برابر سئوکاری که در محدوده جغرافیایی خاصی فعالیت می‌کند، هزینه دریافت خواهد کرد.

چرا سرعت سایت خود را افزایش دهیم؟

سرعت سایت ازجمله فاکتورهای بسیار مهم در ترافیک آن است (افزایش ترافیک سایت). بر اساس پژوهش‌هایی که صورت گرفته است، بیان می‌شود که نیمی از کاربران تنها دو ثانیه برای لود شدن صفحه صبر می‌کنند. اگر بارگذاری، 3 ثانیه یا بیشتر طول بکشد، 40 درصد کاربران از صفحه خارج شده و وارد سایت دیگری می‌شوند. از مهم‌ترین دلایل افزایش سرعت سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده راحت‌تر کاربر از سایت

زمانی که سرعت وب‌سایت شما بالا باشد، تجربه کاربری بهتری به کاربر خود هدیه خواهید داد. سرعت سایت از آن جمله فاکتورهایی است که می‌تواند بر سایر ویژگی‌های سایت نیز موثر باشد و تاثیرگذاری آن موارد را کم و زیاد کند. برای مثال اگر طراحی وب‌سایت شما به‌خوبی انجام شده باشد و در جذب مخاطب به‌خوبی عمل کند ولی سرعت سایت پایین باشد، طراحی وب‌سایت اصلا به چشم نخواهد آمد و کاربر به احتمال زیاد از سایت خارج خواهد شد. حتی گاهی به دلیل سرعت بسیار پایین، کاربر قبل از لود شدن صفحه، به دلیل زمان‌بر بودن آن، کلید بازگشت را فشار خواهد داد و طراحی سایت شما اصلا دیده نمی‌شود.

هزیه پروژه سئو وب سایت در ایده پویا

سئو سایت SEO

هر چه سرعت سایت شما بالاتر باشد، سایت در صفحات بالاتری قرار خواهد گرفت. دلیل این امر این است که گوگل سایت‌های پرسرعت را بیشتر می‌پسندد و به همین جهت سعی می‌کند آن‌ها را در رتبه‌های بالاتری قرار دهد. سرعت وب‌سایت به‌طور غیرمستقیم نیز در سئوی سایت موثر است. سرعت بالای سایت می‌تواند باعث افزایش بازدید از سایت شود و همین موضوع در بهبود رتبه سایت، بسیار موثر است.

موفقیت کسب‌وکار

زمانی که شما از سایت خود به‌عنوان یک راه ارتباطی با مشتریان خود استفاده می‌کنید و درواقع سایت با هدف فروش و یا آشنایی مشتریان با محصولات شما ایجاد شده است، سرعت وب‎سایت اهمیت بالایی پیدا می‌کند. سرعت وب‌سایت می‌تواند به‌عنوان یک عامل برتری در برابر رقبای تجاری مورداستفاده قرار گیرد. گاهی در فروش آنلاین محصولات، فاکتورهای مربوط به اینترنت ازجمله سرعت وب‌سایت می‌توانند در جذب مشتری حتی از عواملی مانند کیفیت کالا نیز موثرتر عمل کنند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس