کد خبر 1232991
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در مرز اردن - کراپ‌شده

منابع اردنی به رادیو رژیم صهیونیستی گفتند، امان به دلیل وقت‌کشی طرف صهیونیستی و عدم جدیت آن، از اجرای پروژه معروف به «کانال بحرین» انصراف داده است.

به گزارش مشرق، علیرغم آنکه رژیم صهیونیستی بر تفاهماتی به امید آغاز طرح «کانال بحرین» طی پنج سال گذشته تأکید کرده اما اردن در نهایت از اجرای این طرح میان امان، تل‌آویو و رام‌الله انصراف داده است. منبع اردنی مذکور گفته است: امان تمام اهتمام خود را بر پروژه انتقال‌ آب ملی متمرکز خواهد کرد، طرحی که طرف دیگری در آن مشارکت ندارد و تلاشی از سوی دولت اردن برای مقابله با کمبود شدید آب در این کشور است.

بیشتر بخوانید:

هزاران اردنی‌ علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند

اردن و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۳ یک یادداشت تفاهم برای پروژه کانال بحرین امضا کردند و ایده این طرح به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گشت.

منابع اردنی درباره علت انصراف امان از این طرح گفته‌اند، طرف صهیونیستی تمایلی جدی برای اجرای این طرح ندارد و در حال وقت‌کشی و مکر و حیله است. انصراف اردن از این طرح «خسارتی راهبردی برای اسرائیل» نیز هست.«محمد النجار» وزیر آب اردن چند روز پیش گفته بود، پروژه کانال بحرین به دلیل عدم توافق میان طرف‌های پروژه کنار گذاشته شده است.

وی درباره پروژه انتقال آب ملی در ادن هم گفت، این پروژه دنبال پمپاژ آب از دریای سرخ و شیرین کردن آن در تأسیسات «العقبه» است به نحوی که اردن سالانه به ۲۰۰-۳۰۰ میلیون متر مکعب آب دست پیدا می‌کند.

پروژه کانال بحرین به دنبال مرتبط کردن دریای سرخ و بحرالمیت به عنوان یکی از راه‌حل‌های مختلف برای بحران آب در اردن مطرح شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 1
    دریای سرخ و بحر المیت بیشترین شوری آب را داره بهتره از مدیترانه آب بیارن خصوصا اینکه کانال سوئز هم ترافیکش زیاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس