تشریح علل تاخیر در اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر قم - کراپ‌شده

در انتخابات شورای شهر یاسوج درز اطلاعات ناقص و ایجاد توقع پیروزی برای یکی از کاندیداها حاشیه‌هایی را پس از اعلام نتایج رسمی آرا به وجود آورد.

به گزارش مشرق، هر چند انتخابات ۱۴۰۰ در استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر حضور مردم پای صندوق‌های رای و میزان مشارکت با بیش از ۶۲ درصد در کشور یکی از استان‌های اول تا پنجم به شمار می‌رود و انتخابات ریاست جمهوری بدون هیچ گونه حاشیه‌ای برگزار شد اما در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در برخی مناطق حواشی به وجود آمد.

در یاسوج بی‌تدبیری موجب شد تا با درز نتایج اولیه انتخابات تنش‌ها و حاشیه‌هایی ایجاد شود که البته با حضور به موقع نیروهای انتظامی و امنیتی و حضور دستگاه قضایی در میدان تنها پس از ساعاتی آرامش کامل به این مناطق بازگردد و اکنون هیچ گونه مشکلی در استان وجود ندارد. 

ببینید:

فیلم/ پشت پرده حوادث یاسوج

بعد از این ماجراها بود که هواداران کاندیدایی که خود را مطابق با لیست اولیه و درز کرده پیروز میدان می‌دانست حواشی و تنش‌هایی ایجاد کردند و برای ساعتی ناآرامی در برخی نقاط شهر یاسوج ایجاد شد.

مجید احمدی فرماندار بویر احمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس نتخابات در شهر یاسوج بصورت الکترونیکی برگزار شد که در انتخابات الکترونیکی کاربران و مجریان هیچ دخالتی ندارند صرفا اطلاعات توسط رای دهندگان ثبت می‌شود. 

وی تصریح کرد: بعد از اتمام انتخابات حدود ساعت ۲ بامداد منتظر بودیم که جمع بندی به ما اعلام شود اما وقتی وارد سیستم شدیم یکی از شعب اخذ رای مغایر اطلاعات داده و خطا(ارور) گزارش می‌کرد.

فرماندار بویر احمد تشریح کرد: عوامل فناوری اطلاعات مجددا صندوق را رمزگشایی و بررسی کردند که در نهایت متوجه ایراد شدند و ایراد سیستمی را برطرف کردند و پس از رفع ایراد نتایج مشخص شد.


احمدی بیان داشت: قبل از این اتفاق یک آگهی در خصوص منتخبین شورای شهر یاسوج در فضای مجازی گسترش یافت، این آگهی که به هر صورت مقداری هم منطبق با واقعیت بود اما فردی بعنوان کاربر یا هر عنوان دیگر که دسترسی به این اطلاعات ناقص داشت اطلاعات غیررسمی را  به بیرون درز داد که باعث ایجاد توقع برای برخی افراد شد و احساس کردند که برنده انتخابات بودند.

وی افزود: اطلاعات ناقص بود و هیچ مبنای قانونی نداشت و از طرف فرمانداری و هیچ کدام از نهادهای رسمی نبود و حتما این مساله از طریق قانونی پیگیری خواهد شد.

احمدی تاکید کرد: بعد از اینکه اطلاعات صحیح ثبت شد، نتایج نهایی توسط دستگاه شمارش شد و لیست منتخبین تغییر کرد. نتیجه ای که اعلام شد  صحیح و حاصل رایی بود که مردم دادند.

وی تصریح کرد: بصورت قاطع اعلام می‌کنم نتیجه انتخابات شورای شهر یاسوج که اعلام شد دقیق ترین و کامل ترین و صحیح ترین آماری بود که به اطلاع مردم یاسوج رسید.

حسن نگین تاجی رئیس دادگستری کهگیلویه و بویر احمد در خصوص برخی درگیری ها و تنش‌ها در شهر یاسوج توضیح داد: تعدادی در این شهر دستگیر شده‌اند که البته به کمک دستگاه‌های امنیتی در حال تفکیک متهمان اصلی با کسانی هستیم که در این قضیه دخیل نبوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس