محیط‌بانان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: به مناسبت روز ملی محیط‌بان و میلاد امام رضا (ع)، مبلغ یک میلیون تومان ظرف امروز و فردا به حساب محیط‌بانان سراسر کشور، واریز خواهد شد.

به گزارش مشرق، طبق تصویب یگان حفاظت محیط زیست، یازدهم ذیعقده، مصادف با سالروز ولادت امام رضا(ع) به روز ملی محیط‌بان نامگذاری شده اما این روز هنوز در تقویم رسمی کشور به صورت رسمی ثبت نشده است البته برای اینکه این روز در پاسداشت خدمات و تلاش‌های محیط‌بانان برای حفاظت و حراست از طبیعت و حیات وحش کشور به صورت رسمی ثبت شود، نیاز به تصویب و تأیید اعضای شورای عالی فرهنگ است که علی‌رغم وعده‌های عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر ثبت روز ملی محیط‌بان در تقویم رسمی کشور، هنوز این روز به صورت رسمی در تقویم ثبت نشده است.

حالا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به تلاش‌های سازمان محیط زیست برای ثبت رسمی روز ملی محیط‌بان در تقویم رسمی کشور اظهار کرد:  در سه سال گذشته اقدامات و پیگیری‌های جدی برای ثبت رسمی روز ملی محیط‌بان با شورای عالی فرهنگ صورت گرفته که امیدواریم این اقدامات و تلاش‌ها به‌زودی به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: به مناسبت روز ملی محیط‌بان و میلاد امام رضا (ع)، مبلغ یک میلیون تومان، ظرف امروز و فردا به حساب محیط‌بانان سراسر کشور، واریز خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: این مبلغ یک میلیون تومان امروز به محیط‌بانان تعدادی از استان‌ها پرداخت شده که برای مابقی محیط‌بانان در دیگر استان‌ها نیز، نهایتا تا فردا واریز می‌شود.

سرهنگ محبت‌خانی در ادامه با بیان اینکه طی سه سال اخیر در ابعاد مختلفی، از محل صرفه‌جویی‌ها در سال‌های ۹۷ و ۹۸، در حوزه بیمه محیط‌بانان، اقدامات خوبی صورت گرفته و حمایت‌هایی از آنها شده است، گفت: در این مدت بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان برای حمایت از خانواده‌های شهدای محیط‌بان کمک‌هایی از سوی سازمان محیط‌زیست انجام شده است.

وی  تصریح کرد: در این مدت، ۱۲۰۰ دستگاه از بهترین موتورها را برای محیط‌بانان خریداری کردیم، به طوری که به هر پاسگاه به طور متوسط ۳ دستگاه موتورسیکلت اختصاص می‌یابد که که انقلابی در حوزه محیط زیست و محیط‌بانی خواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: ۷۲ دستگاه خودرو از خودروهای داخلی برای محیط‌بانان خریداری شد که تکافوی نیاز مأموریت‌های محیطبانان را نمی‌کند البته ما از تولیدات داخلی حمایت می‌کنیم اما واقعاً خودروهایی که در حال حاضر موجود است به دلیل مسیرهای صعب‌العبوری که محیطبانان باید در مأموریت‌ها از آن تردد کنند، جوابگوی مأموریت‌های آنها نیست.

سرهنگ محبت‌خانی  ادامه داد : یکی از برنامه هایی که در آینده باید صورت گیرد، در حوزه خودرویی برای محیط‌بانان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    شما کلا دارین راه اشتباه میرین محیط بانای ما چند ساله درخواست جلیقه ضد گلوله دارن ولی کو گوش شنوا یه گلوله پلاستیکی ندارن که وقتی مجبور میشن به سمت متخلف شلیک کنن درگیر دادگاه بعدش نشن به جای خرجای الکی چندتا پهپاد نظارتی براشون جور کنید که کارشون راحت تر بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس