پیدا شدن گورهای دسته جمعی و موضوع نسل کشی در کانادا

پیدا شدن گور دسته جعی در یکی از مدارس بومیان کانادا، چشم‌های جهانیان را بر روی موضوع نسل کشی کانادا گشود.

به گزارش مشرق، به تازگی گور دسته جمعی شامل ۲۱۵ جسد در محوطه مدرسه شبانه روزی کودکان بومی «کملوپس» در استان «بریتیش کلمبیا» این کشور کشف شد که این موضوع جنجال‌های بسیاری را به همراه داشت.

سیستم مدارس شبانه روزی کانادا در سال‌های ۱۸۳۱ تا ۱۹۹۶، بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی را در چارچوب برنامه جذب بومیان به جامعه کانادایی به اجبار از خانواده هایشان جدا کرد.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل به نقض جدی حقوق بشر در کانادا رسیدگی کند

کودکان مذکور در این مدارس تحت سوءاستفاده، سوءتغذیه و تجاوز قرار می‌گرفتند و براساس گزارش‌ها، ۳ هزار و ۲۰۰ کودک بومی در این مدارس جان خود را از دست دادند.

پایگاه «گلوب اند میل»، در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد که کشف گور دسته جمعی در مدرسه کملوپس، چشم مردم کانادا و جهانیان را بر روی نسل کشی در کانادا گشود.

«پری بلگراد»، رئیس یک موسسه حقوقی، در این باره می‌گوید «مدارس کانادایی که درگیر در جدا کردن کودکان از خانواده، زبان و فرهنگ خود بوده‎اند مرتکب نسل شکی شده‎اند؛ نسل کشی که بر اساس تعریف کنوانسیون نسل کشی، شامل آسیب زدن به کودکان، کار اجباری و مرگ این افراد است.»

اقدام این مدارس در نقض حقوق کودکان بالاترین درجه نقض حقوق کودکانی است که به اجبار جذب این مدارس شده، دفن و از یاد برده شده‎اند.

«پری بلگراد»، می‎گوید «این یک اعتبارسنجی از گفته‌های بازماندگان مدارس است و این موضوع کشور را بیدار کرد؛ این رویداد جهانیان را درباره نسل کشی در کانادا بیدار کرد و کانادایی‌ها اکنون خواستار برقراری عدالت در این زمینه هستند.»

«گلوب اند میل» در ادامه می‌نویسد «پذیرفتن حقیقت به همان سختی است که وجود دارد و اتفاق افتاده است؛ مردم کانادا اکنون از مقام‎های خود در سطح فدرال و محلی خواهان برخورد با این مسئله هستند.»

بیش از ۱۳۰ مدرسه مسکونی در کانادا فعالیت می‌کردند که کمپلوس تنها یکی از آنهاست؛ گام بعدی این است که باید اطمینان حاصل شود تحقیقات درباره این مدارس به روشی صحیح و محترمانه انجام می‌گیرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 7
    اوا، مگه میشه اونها خیلی با کلاس هستند از این کارهای بدبد نمیکنند، فقط بعضی مسلمون های خشونت طلب از این کارها میکنند 😁😁
    • لات خفه کن. IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      3 1
      اوا خواهر سوهانه ناخونتو گم نکنی؟ نگی نگفتی ها؟ اووووووووااااااا
  • یوسف IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    5 1
    این است ماهیت غرب وحشی وضد بشر باگذشت زمان پرده ازروی خیلی ازجنایات ووحشیگریهای غرب غیرمتمدن برداشته خواهد شد
  • F.A IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 0
    قتل عام انسانها به هر دلیل و با هر توجیهی جنایت هست واین عملی شنیع و غیرانسانی هست و کسانی که این کار را انجام می دهند جنایتکاراند، چه کودکان بومی در کانادا و چه مخالفان سیاسی
  • محمد IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    قابل توجه دوست داران غرب
  • عماد IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    ایران یه جاسوس رو اعدام میکنه کل دنیا میگن اههااااااای حقوق بشر کجاااااست...اما وقتی عربستان خاشقچی رو تیکه تیکه میکنه و اعدام های خود رو با شمشیر انجام میده ..وقتی اسرائیل کودک کشی ومیکنه..وقتی کانادا نسل کشی میکنه ...وقتی امریکا در طی نژاد پرستی های خودش سیاه پوستان رو میکشه ،ترور میکنه یا از بمب هسته ای استفاده میکنه .. هیچ کس نمیگه اهای حقوق بشر مواد لازم برای فهمیدن حقایق و قوانین جاری دنیا : یه مقدار عقل و مطالعه به مقدار لازم تا شاید یه مقداری از سادگی افرادی که تسلیم پروپاگاندا رسانه ها هستند و هرکی هرچی بهشون میگه یا کلیپی میفرسته باور میکنن کاسته بشه و مثل گونی پیاز سرزمین مادریش رو نفروشن
  • آرامش قبل از طوفان IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    سازمان عفو بین الملل احیانا نمی خواد زر بزنه و خواستار مجازات بشه؟ آقای رئیسی ۴ تا تروریست منافق که روی یزید و حرمله رو سفید کردن رو اعدام کرد سازمان های درپیتی حقوق بشر و عفو بین الملل خودشون رو نصف کردن بعد الان همه شون خفه خون گرفتن ظاهراً چون کانادایی ها بلوند و بور هستن و نوکر صهیونیسم جهانی اگر کل مردمشون رو هم قتل عام کنن خیلی نایسه و مشکل نداره ولی ایران اگر منافقین که جلاد تر و جانی تر از اینا مادر نزاییده رو اعدام کنه حقوق بشر اوخ میشه و اشکال داره و همین منافقین داعشی صد تا صاحاب و خون خواه پیدا می کنن خدا شانس بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس