.

"۸۷ درصد مردم خواستار نظارت دولت بر قیمت‌ها بودند"؛ چیزی که خلاف آن در این ۹ ماه اتفاق افتاد و دولت در سه ماه گذشته استارت زننده چند باره گرانی ها در اقلام اساسی بود .

به گزارش مشرق محمد ایمانی در توئیتی نوشت: آقای روحانی ضمن انکار تاثیر سوء مدیریت دولت در کاهش میزان مشارکت انتخاباتی گفت: " دلیل مشارکت ۴۸ درصدی از نظر من روشن است.  بیخودی نگوئیم بخاطر معیشت، مردم نیامدند. من علت را می دانم، اما نمی خواهم اشاره کنم".

این اظهارات عجیب "آقای تورم ساز" در حالی است که بنابر اعلام مرکز آمار، نرخ تورم سالانه خرداد ماه، به ۴۳ درصد رسید. این رقم، یک رکورد بی سابقه در دو دهه گذشته است و نسبت به همین ماه قبل، ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم نقطه‌ای هم در خرداد ماه به عدد ۴۷/۶ درصد رسید.

مرور نتایج نظرسنجی های مراکز دولتی هم ادعای روحانی را رد می کند. بر اساس نظرسنجی "ایسپا" که اواخر شهریور ۹۹ منتشر شد، "۶۹ درصد مردم معتقد بودند وضع اقتصادی، پنج سال قبل (پیش از برجام) بهتر بود و وضع زندگی در این مدت بدتر شده. فقط ۱۲ درصد گفته‌ بودند وضع شان بهتر شده است".

"۸۷ درصد مردم خواستار نظارت دولت بر قیمت‌ها بودند"؛ چیزی که خلاف آن در این ۹ ماه اتفاق افتاد و دولت در سه ماه گذشته استارت زننده چند باره گرانی ها در اقلام اساسی بود .

بی کفایتی دولت و تورم ۴۳ درصد چگونه به مشارکت مردم آسیب زد؟

در همان نظرسنجی، ۵۳ درصد مردم، علت اصلی مشکلات را ناکارآمدی برخی مدیران و ۲۲ درصد هم تحریم‌ها عنوان کرده، و ۲۵ درصد هم دلایل دیگر را برشمرده‌ بودند. ۵۵ درصد معتقد بودند دولت توانمندی‌های زیادی در کمک به بهبود وضع زندگی مردم دارد. همچنین ۸۰ درصد معتقدند دولت باید در حد زیاد برای رونق کسب و کار دخالت و نظارت کند».

همچنین بر اساس نتایج نظرسنجی اواخر اردیبهشت ماه امسال که توسط خبرگزاری دولتی ایرنا انجام شد و آقای رئیسی، در میان ۱۳ نامزد محتمل، محبوب‌ترین فرد  بود، مردم «مهم‌ترین ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده» را به ‌ترتیب، «مردمی بودن، داشتن سابقه اجرایی قوی، داشتن برنامه و داشتن روحیه ضدفساد» دانستند . بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، از رئیس‌جمهور آینده انتظار داشتند وضعیت اقتصادی و معیشتی را بهبود بخشد.

در نظرسنجی همزمان «ایسپا» هم، بیشترین عامل ترغیب‌کننده برای شرکت در انتخابات (۵۶.۸ درصد)، «داشتن برنامه جدی برای مبارزه با فساد» است و در رتبه‌های بعدی، «برنامه جدی برای رفع بیکاری با ۵۶ درصد، و برنامه جدی برای بهبود وضعیت اقتصادی با ۴۹/۱ درصد" عنوان شده بود.

فقط ۳۸ درصد گفته‌ بودند اگر کاندیدای مورد نظرشان تأیید شود تاثیر زیادی بر تصمیم‌شان برای شرکت در انتخابات دارد و ۲۷ درصد معتقدبودند اگر شیوع کرونا کمتر شود،  تاثیر زیادی بر مشارکت شان دارد. ۱۶ درصد اظهار کرده‌ بودند در صورت بهبود وضعیت بورس (که نشد) به میزان زیاد ترغیب می‌شوند در انتخابات شرکت کنند.
 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    10 4
    اسم اون کار بی کفایتی بود؟ پس میشه بپرسم چرا دور قبل این بی کفایتی ها نبود؟ اهان حتما اینم میخوایین مثل فایل صوتی اون خائن ماست مالی کنین دارین تقلیلش میدین به بی کفایتی، نه؟
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    7 2
    واقعا پر رویی نجومی برازنده کلید ساز و دولتش هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      0 0
      داره هذیان میگه مثل همه این ۸سال رو به موته دعا کنین تو این یک ماه گل کاری جدید نداشته باشه و فقط سر جاش بشینه
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    سرسپردگی دولت .من یکی باورم نمیشه که سوئ مدیریته . والله مزدوری ونوکری کدخدا واطاعت ازاو درمورد فشار برمردم.تا برجامهای 2 و3 ............
  • صادق کلام IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    آقای روحانی شهامت و شجاعت داشته باش!قبول کن یکی از مهمترین عوامل بی رغبتی و بی انگیزگی و بی نشاطی مردم ایران ، عملکرد ۸ ساله جنابعالی و دولت تبخیر امید بود و لا غیر……… شک داری بین مردم برو و نظر سنجی کن
    • سوخته IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      0 0
      لطفا دیگر قبل از اسم این ، آقا نگو
  • رضا.پ IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    بی عرضگی -بی کفایتی وخیانت جنابتان به مشارکت مردم آسیب زد.
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    بنظرم صداوسیما، الان باید بره بین مردم گزارش بگیره ببینه اونهایی که شرکت نکردن چرا شرکت نکردن
  • شير نوش IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    افزايش قيمت شير ولبنيات عملا منتفى نشد.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    براحتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس