کد خبر 1237021
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
پکن: آینده تایوان در گرو اتحاد ملی با چین است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن محکوم کردن اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه گفت، آینده این منطقه در اتحاد مجدد ملی با چین است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع چین اعلام کرد اتکای تایوان به آمریکا برای جدایی‌طلبی محکوم به شکست است و آینده این منطقه در اتحاد مجدد با چین است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «رِن گوکیانگ» سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه گفت، رزمایش هوایی گسترده نیروی هوایی این کشور بر فراز منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان، «اقدامی ضروری در شرایط امنیتی کنونی در تنگه تایوان به‌منظور حفظ حق حاکمیت ملی بود».

بیشتر بخوانید:

پکن: آینده تایوان در گرو اتحاد ملی با چین است

این مقام چینی افزود: «آمریکا باید کاملاً درک کند که توسعه و رشد چین با هیچ نیرویی قابل متوقف شدن نیست».

گوکیانگ در ادامه گفت: «مقامات حزب پیشرو دموکراتیک باید کاملاً آگاه باشند که آینده تایوان در اتحاد مجدد ملی [با چین] است».

این هفته «ما ژیائوگانگ» سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین نیز گوشزد کرده بود: «ما هرگز تلاش برای استقلال یا مداخله‌جویی‌های گستاخانه در مسئله تایوان را از سوی نیروهای خارجی تحمل نمی‌کنیم. بنابراین باید پاسخی قدرتمند به این تبانی‌ها بدهیم».

روز سه‌شنبه وزارت دفاع تایوان اعلام کرد بیست و هشت فروند جنگنده و هواپیمای جنگی ارتش آزادی‌بخش چین ظرف بیست و چهار ساعت وارد حریم شناسایی پدافند هوایی این منطقه شدند.

پس از اجرای این رزمایش، روز چهارشنبه عبور ناوشکن «کورتیس ویلبور» متعلق به نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان و تحرکات در دریای جنوبی چین، با واکنش مقام‌های پکن مواجه شد.

 یک سخنگوی فرماندهی جبهه شرقی ارتش چین ضمن محکوم کردن شدید حضور ناوشکن آمریکایی ویلبور در آب‌های نزدیک این کشور، گفت: «طرف آمریکایی عامدانه همان حقه‌های قدیمی را استفاده می‌کند تا در تنگه تایوان ایجاد مزاحمت و اختلال کند».

این اقدام تحریک‌آمیز ایالات متحده در شرایطی صورت گرفته‌ است پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس