کد خبر 1237090
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
اف 16 مدل جدید

وزارت خارجه آمریکا با فروش جنگنده‌های اف ۱۶ و موشک‌های هارپون و سایدوایندر به فیلیپین موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، پنتاگون اعلام کرد: وزارت خارجه ایالات متحده در سه قرارداد جداگانه با فروش جنگنده های اف 16 و موشک های هارپون و سایدوایندر به فیلیپین به ارزش 2.5 میلیارد دلار موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:

سوئیس به دنبال خرید سنگین تسلیحاتی+عکس

بر اساس این گزارش فیلیپین به دنبال خرید یک جنگنده جدید چندمنظوره برای نوسازی ناوگان هواپیماهای جنگنده است.

این قرارداد نظامی در حالی اعلام شده است که ایالات متحده قصد دارد یک توافقنامه نظامی با فیلیپین با هدف ادامه حضور نظامیانش در این کشور را نهایی کند. این توافقنامه برای راهبرد واشنگتن در مقابله با فعالیت های چین در آسیا اهمیت زیادی دارد.

پنتاگون افزود: فیلیپین خواستار خرید 12 فروند جنگنده اف 16 از شرکت لاکهید مارتین شده است. این قرارداد که شامل لوازم و قطعات یدکی و موشک است، ارزشی حدود 2.43 میلیارد دلار داشته است.

بر خلاف تایید وزارت خارجه آمریکا، این اعلامیه به معنای امضا شدن نهایی قرارداد و تکمیل مذاکرات بین دو کشور نیست. وزارت خارجه آمریکا غالبا در جریان یک رقابت برای دستیابی به یک قرارداد نظامی، موافقت خود را با صادرات تجهیزات و تسلیحات نظامی اعلام می کند.

به اعتقاد تحلیلگران نظامی، آمادگی واشنگتن برای فروش هواپیماهای جنگنده اف 16 به فیلیپین نشانگر آن است که ایالات متحده همچنان نسبت به تامین امنیت مانیل پایبند و متعهد است.

این در حالی است که رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین بارها سیاست خارجی آمریکا را محکوم کرده و تمایل خود را برای برقراری روابط نزدیکتر با آمریکا اعلام کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • iii IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    2 0
    چی بگم
  • افشین IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 1
    فکر میکردم اینا فقط به اعراب مرتجع منطقه میندازن. ولی فليپين هم در رنج همينا قرار گرفت. چه خبره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس