کد خبر 1237141
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کشف ۸ میلیارد کالای قاچاق از یک منزل در جنوب تهران

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: عرضه پوشاک قاچاق از ۲.۶ میلیارد دلار به ۱.۸ میلیارد دلار تا پایان سال ۹۸ کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، حمیدرضا دهقانی نیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اجرای طرح مبارزه با پوشاک قاچاق گفت: در حال حاضر واردات پوشاک ممنوع است و تمامی تولیدات داخلی در این بخش مشمول شناسه گذاری است. 

بیشتر بخوانید:

آخرین مهلت رجیستری موبایل‌واره‌ها اعلام شد

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: بنابراین با توجه به زیرساخت های بوجود آمده با استعلام شناسه کالا، پوشاک قاچاق و غیرقاچاق قابل شناسایی است. 

وی افزود: اجرای طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق از ماه جاری نیز با شدت بیشتری دنبال خواهد شد.  

دهقانی نیا در مورد عرضه پوشاک قاچاق در فضای مجازی، گفت: وقتی سطح عرضه برای کالای قاچاق محدود می شود طبیعی است عرضه کنندگان کالاهای قاچاق برای ادامه کار به فضای مجازی مهاجرت کنند به همین دلیل معاونت مقابله با ستاد مرکزی مبارزه با کالای قاچاق و ارز طی اقداماتی با کمک کارگروه و قرارگاه مربوطه اقدام به احصا فهرست مراکز و آدرس های کالاهای قاچاق  (پوشاک، دخانیات، لوازم خانگی) در فضای مجازی کرده است و پس از بررسی های لازم در صورت قطعی شدن عرضه کالای قاچاق از سایت ها،  نسبت به بسته شدن پورتال متخلف اقدام می شود. 

* مسدود شدن بیش از ۳۰۰ سایت عرضه کالاهای قاچاق

وی بیان داشت: پیرو اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی تاکنون بیش از ۳۰۰ سایت با هماهنگی ضابطین و قوه قضائیه مسدود شده است. 

دهقانی نیا بیان داشت: البته احصا قاچاق بودن یا قاچاق نبودن پوشاک در فضای مجازی کار ساده ای نیست زیرا در حال حاضر بخشی از پوشاک داخلی با کپی از برندهای مطرح بصورت زیرپله های عرضه می شود و به عنوان پوشاک برند خارجی عرضه می شود. 

* کاهش ۸۰۰ میلیون دلاری عرضه پوشاک قاچاق 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: براساس آمار تهیه شده عرضه پوشاک قاچاق از ۲.۶ میلیارد دلار به کمتر از ۱.۸ میلیارد دلار تا پایان سال ۹۸ رسیده است. 

وی با اشاره به تبلیغات گسترده پوشاک تولید داخل در رسانه ملی بیان داشت: به اذعان تولید کنندگان پوشاک داخلی  با محدود شدن فضای عرضه برندهای خارجی فضای برای عرضه پوشاک با برندهای مطرح ایرانی فراهم شده بطوری که اکنون شاهد تبلیغات گسترده برخی برنده ها از رسانه های مختلف هستیم در حالی که پیش از این چنین فضایی برای عرضه فراهم نبود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس