ادعای عربستان درباره رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک ارتش یمن

رسانه‌های سعودی مدعی شدند که سامانه دفاع هوایی این کشور یک شنبه شب موفق شده دو موشک بالستیک نیروهای یمنی را رهگیری و منهدم کند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های سعودی ادعا کردند که پدافند هوایی این کشور شامگاه یک شنبه موفق شده است دو موشک بالستیک که از طرف نیروهای انصارالله یمن شلیک شده است را رهگیری و منهدم کند.

روزنامه سعودی گازتا گزارش داده است که این موشکها به سمت جنوب خمیس مشاط پرتاب شده است که از سوی سامانه دفاع موشکی سعودی مورد هدف قرار گرفته است.

نیروهای انصارالله هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

 خسارت سنگین بخش حمل و نقل یمن در پی حملات عربستان 

عمران المرانی وزیر  حمل و نقل یمن روز یکشنبه در نشستی خبری در صنعاء اعلام کرد که خسارت‌های مستقیم و غیر مستقیم وارد آمده به بخش‌های هواپیمایی کشوری، هواشناسی و بخش‌های مرتبط از زمان شروع جنگ تا ماه مارس گذشته حدود ۶ میلیارد دلار برآورد می شود.

وی افزود که خسارت‌ها و آسیب‌های مستقیم و غیرمستقیم وارده به سازمان حمل و نقل زمینی و تأسیسات آن نیز ۲۰۸ میلیون دلار بوده است. همچنین خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم وارده به مؤسسه بنادر دریای سرخ دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار و خسارات اداره کل امور دریایی نیز ۱۲ میلیون دلار برآورد شده است.

وزیر حمل و نقل یمن در ادامه اظهار داشت که اقدام متجاوزان به تعطیل کردن فرودگاه بین المللی صنعاء به مرگ ۸۰ هزار بیمار یمنی منجر شده و صدها هزار بیمار نیز منتظر سفر درمانی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس