جمع‌آوری معتادان متجاهر محله مولوی

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما امروز می‌توانیم بگوییم یک الگو برای ترک اعتیاد در کشور ارائه کردیم،گفت:قصد داریم امسال در کل کشور 12 اردوگاه ترک اعتیاد ایجاد کنیم که تا کنون پنج اردوگاه افتتاح شده است.

به گزارش مشرق، سردار محمدرضا یزدی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در برنامه «سعادت‌آباد رادیو تهران»، گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی تهران موضوع اعتیاد است؛ به خصوص معتادین متجاهری که در سطح شهر هستند. برای حل این معضل در سال 96 هماهنگی‌های لازم بین سپاه پاسداران، سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری انجام شد و مجموعه‌ای به نام اردوگاه شهید زیادیان در جنوب شرق تهران آماده‌سازی شد؛ این اردوگاه در گذشته مرکز آموزشی بود و بچه های بسیجی در این مکان آموزش می‌دیدند و از دوران دفاع مقدس ایجاد شده بود.

هدف ما ارائه الگوی مناسب برای ترک اعتیاد است

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به فعالیت‌های کمپ شهید زیادیان گفت: اگر سایر کمپ‌ها و اردوگاه‌ها با این شیوه اداره شوند؛ در ده سال آینده معتادی در کشور نخواهیم داشت.

وی گفت افزود: ما امروز می‌توانیم بگوییم یک الگو برای ترک اعتیاد در کشور ارائه کردیم؛ البته سختی‌هایی داشت که کار بسیج و سپاه ورود به کارهای دشوار است.

مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: مرحله اول سم‌زدایی اولیه، گام دوم مرحله سم‌زدایی تخصصی و پس از آن مرحله روانشناسی و روانکاوی این افراد است. در مرحله سوم مسائل روحی و روانی این افراد بررسی و درمان می‌شود، مرحله چهارم حرفه آموزی است تا این افراد با کسب مهارت، بعد از دوران درمان وارد بازار کار شوند در مرحله پنجم اشتغال و مرحله ششم جامعه پذیری این افراد است.

سردار یزدی با تاکید بر اینکه  ظرفیت این کمپ در سال های آینده به 5 هزار نفر خواهد رسید، گفت: در هر مرحله هزار نفر در این اردوگاه درمان می‌شوند که سعی کردیم با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، متخصصان امر و پزشکانی که در حوزه اعتیاد کار کرده بودند مجموعه‌ای را ایجاد کنیم که بتواند پایداری ترک اعتیاد ما را تایید کند در حقیقت ما یک گام شش مرحله ای را در این اردوگاه اجرا می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما می‌توانیم نیاز یک چهارم معتادین متجاهر را پاسخ دهیم، گفت: ما قصد داریم امسال در کل کشور دوازده اردوگاه ترک اعتیاد ایجاد کنیم که تا کنون پنج اردوگاه افتتاح شده است و در ادامه 12 استان کشور که معتادین متجاهر قابل توجهی دارند را انتخاب کردیم و دنبال ایجاد اردوگاه هایی در این استانها هستیم.

مشاور فرمانده سپاه  بیان کرد: قرار است ظرفیت اردوگاه زیادیان به پنج هزار نفر برسد امروز هزار و پانصد نفر ظرفیت داریم که ظرفیت هزار نفری این طرح در همین ماه افتتاح می‌شود. ما یک مجموعه دیگر را هم برای بانوان معتاد متجاهر به نام "مجموعه طراوت زندگی" با ظرفیت 200 نفر در دست اقدام است که پایان تیرماه افتتاح خواهد شد.

وی اظهارداشت: تاکنون حدود هزار و هشتصد نفر از جوانان و کسانی که در خیابان‌ها آواره بودند را به این اردوگاه آوردیم و مواد مخدر را ترک کردند، حرفه آموختند و کسانی که از پیش شغلی نداشتند ما برای آنها شغل ایجاد کردیم و کار مهمی که انجام دادیم این بود که سعی کردیم این افراد را در محل‌های خودشان با مردم آشتی بدهیم.

سردار یزدی بیان داشت: تا کنون حدود 60 درصد از افرادی که در این مرکز ترک کردند دیگر به سمت مواد مخدر بازنگشتند. همسران و خانواده‌های بسیاری از این افراد حاضر به پذیرش آنها نبودند اما در نهایت این افراد به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند

وی اضافه کرد: قرار نیست ما مأموریت سایر دستگاه‌ها را انجام دهیم. ما می‌خواهیم یک الگو ارائه دهیم و بگوییم به این شیوه می‌توانیم افراد معتاد را درمان کنیم؛ اگر بتوانیم این الگو را تثبیت کنیم تا سایر کمپ‌ها و اردوگاه‌ها به این شیوه اداره شوند می‌توانیم بگوییم در بازه زمان 10 ساله دیگر معتادی در کشور نداشته باشیم.

مشاور فرمانده سپاه با تأکید بر اینکه ما سعی کردیم برای ترک اعتیاد یک الگو ایجاد کنیم گفت: بسیاری از دوستان ما در بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران اذعان داشتند که این مرکز می‌تواند الگوی جدیدی را نه در سطح کشور که در سطح بین المللی ارائه کند.

سردار یزدی در پاسخ به این پرسش که «آیا این اردوگاه برای معتادین متجاهر است یا سایر معتادان هم می‌توانند در این اردوگاه حضور داشته باشند»، گفت: در قدم اول هدف ما جمع‌آوری معتادین متجاهری است که در سطح شهر ایجاد مزاحمت می‌کنند و چهره شهر را نازیبا می‌کنند اما در این دوره افرادی را به صورت خاص هم پذیرفتیم.

وی خاطرنشان کرد:البته ما تعدادی اردوگاه در شهرستانهای تهران نیز ایجاد خواهیم کرد که این اردوگاه‌ها برای کسانی است که به صورت خود معرف و یا توسط خانواده‌هایشان به این اردوگاه‌ها معرفی خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    4 13
    بسیار عالی . سلام بر عزیزان سپاهی . کاش خیلی زودتر از اینها ..‌ . اما ضرر رو هر جا جلوش بگیری نفعه .
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    10 6
    این اقدام کمک به دستگاه قضا ، نیروی انتظامی ، خانواده های دارای معتاد و امنیت جامعه است . خداوند موفقتان بدارد إن شاء الله الموفق .
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 9
    می شود از فعالیت خود معتادان هزینه های چنین اقداماتی را تحصیل کرد . از باب این که هر کی خربزه خورد بایستی پای لرزش هم بنشینه .
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 6
    کاش مجلس طرحی تهیه می کرد که دخانیات عموما و اعتیادهای مخرب تر خصوصا همه هزینه ها و اضرارهای اجتماعی کلیه اعتیادهای اینچنینی را متحمل شوند و جامعه بار بودجه آثار زیان بار به دوش نکشد .
  • مهدی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 0
    برای ترک اعتیاد اول باید زمینه های گرایش به اعتیاد یک معتاد شناسایی و در گام نخست این زمینه ها حذف شوند سپس برای درمان آن معتاد اقدام اصولی و هدف مند صورت گیرد . ترک اعتیاد از لحاظ بدنی ۵ درصد و از لحاظ روحی و روانی ۹۵ درصد میباشد . ضمنا راه علاج بیماران اعتیاد اول قطع مصرف آن ها و سپس درمان موثر روحی و روانی و فکری آنها است. به امید روزی که در ایران و جهان حتی یک معتاد وجود نداشته باشد . آمین یا رب العالمین
  • حمزه IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    4 11
    این از اون کار خوباس
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    4 7
    من بچه های سپاه را دوست دارم
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      7 11
      بچه های سپاه میهن هم شما رو دوست دارند ، سپاه فرزند ایران بزرگ و عاشق میهن عزیزمان ..
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    4 7
    دم شما گرم.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 9
    باور کنید تو بچه هایی که اعتیاد پیدا کردند با معرفت زیاد پیدا میشه حاضرن جونشون بدن برا ایران همشون نیستند دزد و بی شرف خدا کمک کنه پاک شن.از بد روزگار وبا معذرت از سادگی ویک مقدار کم عقلی کردن ولی خدا کمکشون کنه
  • ایزا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    7 0
    شرایط اقتصادی رو درست کنین مردم از شدت فکر و خیال و بدبختی معتاد نشن!
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      4 0
      درسته حرف شما ولی این مثال میزنم تریاک روزهای اول خوبه غمت یادت میره کار بهتر میکنی روابط اجتماعی زناشویی بهتر میشه ولی بعد چند سال دیگه تحمل وپذیرش خودت را هم نداری وبا خاک زمین یکی میشی نه آبرو نه احترام ولی درسته باید روح وروان مردم هم آرامش داشته باشه که نلغزند به طرف اعتیاد.
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      4 1
      درسته حرف شما ولی این مثال میزنم تریاک روزهای اول خوبه غمت یادت میره کار بهتر میکنی روابط اجتماعی زناشویی بهتر میشه ولی بعد چند سال دیگه تحمل وپذیرش خودت را هم نداری وبا خاک زمین یکی میشی نه آبرو نه احترام ولی درسته باید روح وروان مردم هم آرامش داشته باشه که نلغزند به طرف اعتیاد.
  • محمدم IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    11 1
    کمپهای ترک اعتیاد در ایران یادآور آشوییتس ست . این یک فاجعه نسل کشی ست
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 5
      ؟!!!!!
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 7
    یعنی میشه!کمپ‌های شخصی خیلی گرونه ۲تومان پول میگرن،خانواده‌ها دیگه توانایی پرداخت پول کمپ را ندادند
  • رحیمی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    7 0
    کار باید از ریشه درست بشه ۱۰ تا خورده فروش در هر شهر و ۱۰ تا قاچاقچی کله گندشون رو اعدام کنید خواهید دید که موادی گیر نمیاد تا کسی مصرف کنه این کارها همش بدرد لای جرز دیوار میخوره تن تن میزارن مواد وارد میشه بعد با ترک دادن میخوان جلوش رو بگیرن کار خوبیه ولی کار باید از ریشه درست بشه
  • محمد جواد قربانی جعفر آبادی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    11 0
    اگر میشه تلفن بزارید برای اردگاه معتادین و قرص ترک اعتیاد بهشون ندهید اگر امروز بهشون قرص ترک اعتیاد بدهید فردا باز درد همون قرص رو باید بکشند قرص ترک اعتیاد خودش مرفین یا اگر آلپروزولام دیاز پام کلوناز میدهید خودش اعتیاد آور سنگین هستش به لطف آمریکا که این قرص هایی که نام بردم وکه آمفتامین دارند خود این قرص ها رو میگفتن توی کمپ با اسید قرص رو پودر میکنن و با اسید آغشته و بعد میجوشانند که مواد مخدر شیشه میشود که دارو های آمفتامین دار که بنا به پیام هایی که به سردار آقای قآانی دادم آرام بخش محسوب میشوند یا قرص خواب میگن بهشون که اعتیاد آور بسیار به سنگین به لطف آمریکا که توی جنگ روانی میدهند با انرژی هسته ای و بعد خودکار اعتیاد توی سر مردم شاید یک صدا باشد به کسی یا دکتر روان شناس گفتم یک صدا توی سرم هستش گفت آمفتامین مصرف میکنه بودن قرص آمفتامین مهم نیست دوغ بجایش خواب آور دختر هایی دیدم که با کلوناز ودیاز پام وآلپروزولام تعداد ۴ تا شاید یک خشاب خوردن توی پیچ توهم داعشی رفتن و این صدای توی سر مخمخه دارد یعنی اجبار به مصرف این دارو مخدر هر نوعش کار دشمن با صدای حفاظتی اگر راهی نداشته باشی اجبار یعنی همه در ها برایشون بسته میشه اجبار به مرگ میکنن مثل من که این کار رو کردم با خودم اگر میشه بعد از ترک معتاد شما که لطف کردین یک شغل هم بدین بهشون شغل معتبر و با تست خون که معتاد نشن دوباره توی جنگ حتی نقاشی بولوار اگر لطف میکنین کامل کنید معتاد ها نصفشون از بیکاری دوباره رو میاورند به مواد اگر اون قاضی که با زن یک مفتاد حرف زد گفت اگر ترکش بدم بر میگردی سر زندگی اگر از کمپ زندان مانند بیاید بیرون کجا کار کند اگر به تست ادرار اعتماد ندارید یک نوع تست خون مثل تست قند خون که تست اعتیادشو که هی خون نگیرند مثل تست قند خون رو میگیرند یک مداد فشاری توی انگشت با یک قطره خون اعتیاد فرد فوری معلوم بشه تا زمانی که آمریکا توی سر مردم اگر دوباره مصرف کرد اخراجش نکنین مثل رای باز بعد هر دو روز سر کار تست بگیرید موقع تحویل وسایل معتاد برده نیست اسیر طعمه جنگ نسل کشی آمار آمریکا هستش پس اگر صدای حفاظتی دارید به مشکل صدای توی سر جاسوس گیری مردم هم فکر کنید یک سگ بجایشون حرف میزنه که حتی خودکار مصرف مواد هم دارد من اسیرشم سر شکنجه و تخریب شخصیت دوباره که گذارش آمار به شما میدهم که اسیرم ب
  • سارا IT ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 10
    خیلی کار خوبی است اول از همه کنترل مرزها وبه ارشد مجازات رساندن قاچاقچیان وبعد این اردوگاههها پایدار وبیشتر شوند وبه آنها کاربدهند .
  • محمد حسنی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 8
    سلام من مادرم معتاد بود الان زندان میتونم آزادش بیارم روستا خودشم راضیه ولی خونه نداره منم خونهام نیمه سازه یک اتاق تکمیل کردم زندگی میکنم زمین دارم اگه همکاری کنین واسه مادرم خونه درست کنین
  • شهین عالی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 7
    درود بر سردار یزدی کارشان عالی است. خدا قوت کاش برنامه مبارزه با اعتیاد مثل مبارزه با کرونا بود و دوساله جمع می شد. مانگران کودکان و جوانان هستیم که انگل های جامعه برای ادامه زندگی به انها چسبیده اند در مقابل چند میلیون معتاد با بد حجم باز پروری را بالا برد و جهادی عمل کرد و از بسیجیان کمک گرفت.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    سلام انشاءالله موفق وپیروز باشند این نیروی مردمی سپاه . خواهشی که دارم اینه ک هرچه زودتر فعالیت خود در رابطه با ترک اعتیاد بعضی از مردم پیرو جوان گسترش بدهید زیرا خانواده هایی ک گرفتار این درد هستند تلاش میکنند عزیزشون رو نجات بدن و وقتی عضو خانوادشونو به این کمپ ها میفرستند هم هزینه میکنند هم وقت میزارن بعد ۲و۳ ماه فرد معتاد از کمپ بیرون میاد همون آش و همون کاسه میشه دیگه خانواده نمیتونه هزینه کنه چون هم سرمایه شون رفته هم اینکه اصولی ترک نمیدن خواهش میکنم به کمک خانواده بیایید وحتما خانواده ها شمارو کمک میکنند اگه پولی هم خرج بشه درست وبجا خرج میشه
  • GB ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    دلت خوشه بابا توام. همچین میگه بازار کار و اشتغال. کدوم کار؟ کدوم اشتغال؟ استخراج رمز ارز؟ دلالی مرغ؟ دلار فروشی؟ عزیز برادر اینها هم شد کار؟ فکر میکنی دلار فروش شاخ و دم داره؟ نه داداش یکیه مثل من و شما از رو بدبختی مفسد اقتصادی شده نون زن و بچشو در بیاره. بله بزرگترین دشمن اعتیاد اشتغال هست ولی اشتغال یه روزه به درد نمیخوره. اشتغال خوب اونه که شما بدونی ۵ سال ۱۰ سال این شغل شماست. بتونی بری زن بگیری بچه دار شی یه سقف بزنی بالا سر زن و بچه ات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس