کد خبر 1244302
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
سوال‌های کنکور خارج از کتاب ریاضی قابل حذف است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از امکان حذف سوال‌های خارج از کتاب مبحث ریاضی به نفع داوطلبان در آزمون کنکور ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش مشرق، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش ،گفت: در آزمون سراسری امسال ۷۱ عنوان درسی مورد امتحان قرار گرفت با حدود ۱۵۰۰ سوال، که با احتساب سوالات خارج از کشور، این عدد به سه هزار می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

سازمان سنجش درباره حواشی کنکور ۱۴۰۰ پاسخ می‌دهد

وی گفت: مطالب همکاران آموزش و پرورشی حاکی است که در مبحث درس ریاضی تعدادی از سوالات خارج از کتب درسی بوده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش سنجش به طراحی سوالات خارج از کتاب درسی در کنکور

خدایی ادامه داد: برآورد ما این است که کنکور ما به غیر از درس ریاضی نسبت به سال قبل۱۵ درصد ساده‌تر شده است و از آنجا که اهداف آموزشی ما نسبت به آموزش و پرورش متفاوت است آموزش عمومی با آموزش عالی کشور هم فرق می‌کند از همین رو هدف از آزمون ما ایجاد رقابت است.

خدایی گفت: در مبحث ریاضی سوالات ما ترکیبی و مفهومی بوده است، ما منتظر هستیم تا بگویند کدام سوال خارج از کتاب بود تا ما آن را به طراحان سوال ارجاع دهیم و پس از بررسی‌ها اگر مشخص شود که سوالات واقعا خارج از کتاب بوده و ادعای همکاران آموزش و پرورش صحیح است نتیجه را به نفع داوطلبان آزمون سوق می‌دهیم و سوالات خارج از کتاب، حذف خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: داوطلبان آزمون نگران بخش ریاضی نباشند، زیرا امسال با نمره کمتر نسبت به سال قبل از تراز بیشتری برخوردار خواهند شد و سازمان سنجش به نفع داوطلبان تصمیم خواهد گرفت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 0
    حذف سوال دردی را دوا نمی کند هم دانش آموز قوی حل نکرده هم ضعیف. به این فکر کنید که اگر سوالات مرتبط بودند بعضی حل می کردند و بعضی نه و این می توانست اختلاف افراد را نشان دهد. آموزش و پرورش با چاپ کتاب هایی که بسیار سطحی هستند و سازمان سنجش با کنکور هایی اینچنانی باعث تباه شدن آینده بسیاری از جوانان می شوند.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    باید جنبه مثبت داشته باشد یعنی اگر کسی وقت گذاشته و جواب درست داده نمره بگیرد ولی نمره منفی ان حذف شود
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    3 0
    همه اعتراض می کنن که چرا کنکور اینقدر سخت بود، من علتش و در یک کتاب تالیف سوالات ریاضی خونده بودم...در این کتاب مولفش در بخش هذلولی ها (که در دوره ی ما به دلیل مشکل بودن بیش از حد حذف شده بود) نوشت: آیا می دونین حذف این بخش چه اشتباه بزرگی بوده! همینقدر بدونین که پروژه ی شکست خورده ی پلی در تهران (که اسمش و یادم رفت) به این علت که مهندسین ان همان دانشجویان آن سالهایی بودن که هیچ اشنایی و تبحری در بخش مهم و پیچیده ی (حذف شده ی) هذلولی ها نداشتند!! و امروز نتیجه این شد که به این روز مبتلا شدیم! یعنی اینکه آنها محاسبات انحنای پل را اشتباه در آوردن و در نیمه ی کار پروژه متوقف شد و مجبور شدند برن از خارج مهندس بیارن و کل اون پروژه را تخریب کردن و با یک هزینه ی مجدد اونو دوباره از نو ساختند!...امروزه به خاطر اینکه چنین خطاهای پر هزینه ای دیگر در اینده رخ ندهد میان چنان سوالات سختی طرح میکنن که فقط نخبه ها و مغز های نابغه ی ریاضی بتونن حلش کنند تا اینطوری در اینده خیالشون از بایت تحویل دادن پروژه های حساس کشوری به انها اسوده باشه!:)
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      1 0
      مثل اینکه به خاطر شکایت تنبل ها، حتی بخش انتگرال دیفرانسیل رو هم حذف کرده اند. (به جای کاربردی کردن)
  • کنکوری IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    تکلیف وقت که برای درسای دیگه رفته چی میشه تکلیف استرسی که واردشد چی میشه درس شیمی که بااسترس وکمبود وقت رفت چی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس