احتمالا اگر بخواهید تاریخ ساخت و تکاملِ طراحیِ انواع تردمیل را مطالعه کنید، شگفت‌زده شوید. چراکه تردمیل تاریخ بسیار طولانی و عجیبی دارد که به خیال‌تان هم نمی‌رسد. در کنار آن، مساله چاقی نیز به یکی از معضل‌های اساسی زندگی انسان بدل شده است و تنبل‌تر شدن آدمی، عواقب جسمی و روحی گسترده‌ای را متوجه انسان ساخته است. حال گمان می‌کنید چه رابطه‌ای میان چاقی و انواع تردمیل برقرار باشد؟ احتمالا سریعا به این جواب می‌رسید که با استفاده از تردمیل می‌توان به کاهش وزن دست یافت. اما مساله عظیم‌تر از این حرف‌هاست. با ما در یادداشت پیش رو همراه باشید تا پاسخی برای این سوال بیابیم که چگونه تردمیل مانع از چاقی مفرط انسان شده است.

چگونه تردمیل مانع از چاقی مفرط انسان شده است؟ هایپرجیم

منشأ تردمیل را می‌توان در قرن اول میلادی جست‌وجو کرد. رومیان باستان برای دستکاری اجسامِ سنگین از جرثقیل Treadwheel یا Polyspaston استفاده می‌کردند. این نخستین تلاش‌های انسان برای ابداع انواع تردمیل بود. بعدها از ابزارهای مشابه تردمیل برای خرد کردن، آسیاب کردن غلات و حتی برای مجازات زندانیان استفاده شد. از تشابهاتی که این ابزارهای ابتدایی با تردمیل‌های امروزی داشتند، می‌توان به صفحه‌ای گردان که با نیروی انسانی گردانده می‌شد، اشاره کرد. البته در نمونه‌هایی که برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شد، این نیرو را حیوانات اهلی همچون گاو تامین می‌کردند. اینها مرتبط با تاریخ پیشینی دستگاه تردمیل است که سازوکار آنها با تردمیل‌های امروزی شباهت داشته‌اند. اما آنچه به انواع تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی امروزی شباهت دارد در سال 1968 ساخته شد. اولین تردمیل امروزی به دست مهندس مکانیکی به نام ویلیام استائوپ ساخته شد. استائوپ دستگاه تردمیل را پس از مطالعه کتاب ایروبیکس نوشته کونته کوپر ساخت. در این کتاب فواید دویدن روزانه شرح داده شده بود.

از آن پس بود که تولید و طراحی انواع و اقسام تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی آغاز شد و بعدها به تولید انواع تردمیل بدون موتور، تردمیل آبی، تردمیل ضدجاذبه و تردمیل صخره نوردی و اقسامی دیگر منجر شد. امروزه دستگاه تردمیل آنقدر تنوع و گستردگی دارد که هنگام خرید تردمیل هر متقاضی‌ای را اساسا گیج و سردرگم می‌کند. برای پرهیز از هرگونه سردرگمی و امکان مقایسه آسان می‌توانید از فروشگاه هایپرجیم دیدن کنید. فروشگاه اینترنتی هایپرجیم می‌تواند مشاوری باتجربه برای خرید انواع تردمیل باشد.

چگونه تردمیل مانع از چاقی مفرط انسان شده است؟ هایپرجیم

حال برای برقرار کردن رابطه درست میان دستگاه تردمیل و مساله چاقی، بهتر است قدری هم درباره این معضل بدانید. قبل از قرن بیستم چاقی کمیاب بود و در حقیقت مساله‌ای بحرانی به‌حساب نمی‌آمد. اگر به خاطرۀ جمعی خود نیز رجوع کنیم، در گذشته انسان‌های چاق بسیار اندک بودند و اغلب آدم‌های قدیم را با قامتی ترکه‌ای و لاغر به‌یاد می‌آوریم. در سال ۱۹۹۷ سازمان بهداشت جهانی (WHO) به‌طور رسمی چاقی را به‌عنوان یک اپیدمی جهانی شناخت. این سازمان پیش‌بینی کرده که ممکن است اضافه وزن و مرض چاقی به‌زودی جای برخی از نگرانی‌های دیرین را درباره سلامتِ عمومی بگیرد. جای مواردی از قبیل سوء‌تغذیه و بیماری‌های عمومی، که به‌ عنوان پراهمیت‌ترین عاملِ ضعفِ سلامتی شمرده می‌شوند.

چاقی علاوه بر تأثیرات منفی در سلامتی، باعث ایجاد مشکلات فراوانی از جمله معایبی در استخدام شدن می‌شود و هزینه‌های تجاری و زیستی آدمی را افزایش می‌دهد. سازمان بهداشت جهانی در گزارش سال ۲۰۱۵ خود اعلام کرد که بیشتر مردم اروپا، بیش از اندازه چاق هستند. بر پایه این گزارش ۵۹درصد جمعیت اروپا یا اضافه وزن یا مرض چاقی دارند به همین دلیل ممکن است جوانان این قاره به اندازه والدین خود عمر نکنند.

در چنین شرایطی است که امروزه تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی نقشی اساسی برای مبارزه با معضل چاقی بازی می‌کنند. دیدن چندین و چند تردمیل باشگاهی در باشگاه ها و خرید تردمیل خانگی برای بسیاری از کسانی که دغدغه جلوگیری از چاق شدن و حفظ سلامتی دارند، امری بدیهی شمرده می‌شود. رشد هرچه بیشتر زندگی شهری و کمبود فضاهای ورزشی و مشغولیت بیشتر انسان و تنگی وقت، همه چیز را به سوی استفاده از انواع دستگاه تردمیل سوق داده است. اکنون دیگر کمتر کلینیک پزشکی وجود دارد که برای چاره کردن درد و مرض چاقی و اضافه وزن، پیاده روی و دویدن و ورزش سبک را توصیه نکند. و از آنجایی که همه آدم‌ها اراده کافی برای بیرون رفتن و دویدن ندارند، تردمیل خانگی در خانه یا تردمیل باشگاهی در باشگاه‌ها به تمهیدی ضروری برای این افراد بدل شده است.

علاوه بر آن، در شرایطی مانند دوران همه‌گیری ویروس کووید 19، ارزش انواع تردمیل خانگی بسیار بیش از پیش عیان شده است. بخصوص اینکه در سرتاسر جهان مکان‌های ورزشی عمومی مانند باشگاه‌ها نیز تعطیل شدند. از آنجایی که توصیه غالب و اصلی سازمان‌ بهداشت جهانی در اوج این بیماری، ماندن در خانه بوده است، رابطه آشکاری بین کم‌تحرکی در اندازه جهانی و مساله چاقی برقرار شده و جوامع را تهدید کرده است. بدون شک دستگاه تردمیل یکی از موثرترین تجهیزاتی بوده است که در چنین شرایطی به داد انسان رسیده است و مانع از گسترده‌تر شدن چاقی در جهان شده است.

با وجود چنین شرایطی، اعم از معضل چاقی و کم تحرکی انسان امروز، و شرایط پیش‌بینی نشده دیگری که در آینده ممکن است برای زندگی امروزین پیش بیاید، خرید تردمیل می‌تواند گزینه‌ای هوشمندانه برای تقویت قوای جسمی، به عنوان یکی از ارکان سلامت باشد. فروشگاه هایپرجیم فروشگاهی است که نزدیک به یک دهه در زمینه فروش انواع تردمیل باشگاهی و خانگی فعالیت داشته است. این تجربه می‌تواند برای متقاضیان خرید تردمیل کارامد و ارزشمند باشد. در فروشگاه هایپرجیم می‌توان به دو صورت آنلاین و حضوری خرید کرد و امکان بازدید از فروشگاه نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی میسر است.

چگونه تردمیل مانع از چاقی مفرط انسان شده است؟ هایپرجیم

با تمام توضیحاتی که داده شد، و فراگیری استفاده از تردمیل چه در خانه چه در باشگاه، وضعیت زندگی انسان را بدون این دستگاه تصور کنید تا دریابید که چگونه تردمیل به یکی از سدهای محکم مبارزه با چاقی در جهان بدل شده است. صدها هزار انسان به دلایل گوناگون اعم از سلامت بیشتر و بهبودی سلامت، در طول شبانه‌روز در خانه و باشگاه روی تردمیل پیاده‌روی می‌کنند و سعی در کاهش وزن و رسیدن هرچه بیشتر به سلامتی دارند. این مساله را در کنار تبلیغات هرروزه برای حفظ زیبایی اندام و خوش‌تراش بودن بگذارید، تا پی به حجمی عظیم از متقاضیان استفاده تردمیل ببرید. فروشگاه هایپرجیم می تواند در این مسیر شما را همراهی کند تا به تردمیل دلخواه خود برسید.

https://hypergymco.com/


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس