کد خبر 1245782
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

بدون شک کشف روش کشت سلول در آزمایشگاه، یکی از تحولات بزرگ در حوزه زیست پزشکی بوده است. سلول‌ها در آزمایشگاه جهت اهداف مختلفی تکثیر داده میشوند. این اهداف ممکن است صرفا مطالعاتی باشد و یا جهت درمان مورد استفاده قرار گیرد.

کشت سلول ممکن است جهت مطالعه یک فرایند خاص در سلول انجام شود و یا اختصاصا به بررسی یک بیماری و تاثیر دارو در درمان آن بیماری مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این در فرایندی به نام سلول درمانی، سلول سالم و زنده را کشت داده و سلول‌های به وجود آمده به عنوان یک محصول درمانی برای بهبود بیماری فرد مورد استفاده قرار میگیرد.

تولید سرم جنین گاوی در شرکت آنا سلول طب

سلول‌ها به صورت معمول در محیط‌های کشت مخصوصی رشد داده میشوند که شامل مواد معدنی، قند و سایر نیازمندی‌های زیستی است. اما سلول زنده پیچیده تر از آن است که بتوانیم به راحتی نیازهای تغذیه‌ای اش را تشخیص دهیم به همین دلیل مقداری سرم خون که معمولا از گوساله تهیه می‌شود به محیط کشت اضافه میکنند.

تولید سرم جنین گاوی در شرکت آنا سلول طب

سرم جنین گاوی ( Fetal Bovine Serum ) که به اختصار FBS نامیده می‌شود، معمول ترین افزودنی محیط کشت سلولی است که با دارا بودن انواع فاکتورهای رشد سلولی و ترکیبات ضروری برای تکثیر سلولهای جانوری، به عنوان یک فاکتور ضروری در کشت انواع سلولها به شمار می‌رود.

FBS جزء جدانشدنی یک آزمایش کشت سلول است و اگر سلول حساسی داشته باشید، بدون شک بایستی از با کیفیت ترین FBS استفاده کنید.

سرم جنین گاوی در جهان توسط چند کمپانی بزرگ تولید میشود و شرکت‌های بزرگی مانند GIBCO و Invitrogen گریدهای مختلف از FBS را تولید میکنند. در سالهای گذشته، کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای منطقه صرفا وارد کننده این محصول بوده اما امروزه با افزایش مطالعات در حوزه واکسن و استفاده بسیار زیاد این محصول در جهان، قیمت جهانی این محصول را بالا برده و این همزمانی با افزایش قیمت دلار پژوهش گران ما را به مشکلات زیادی روبرو کرده است.

شرکت آنا سلول طب که در سال 1398 توسط گروهی از دانش آموختگان دانشگاه‌های برتر کشور ایران تاسیس شده، با توجه به نیاز شدید جامعه به این محصول و توانمندی تیم علمی خود در سال 1400 اقدام به تولید و عرضه سرم جنین گاوی نمود. FBS تولیدی شرکت آناسل که با گرید کشت سلولی و به صورت ظروف 100 و 500 میلی لیتری عرضه شده است یکی از بهترین انواع سرم موجود در بازار ایران است.  پژوهشگران میتوانند برای خرید FBS شرکت آناسل از وب سایت این شرکت اقدام نمایند.

تولید سرم جنین گاوی در شرکت آنا سلول طب

خسروی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت با اشاره به کیفیت بالای این محصول اضافه کردندکه، این محصول ممکن است با انواع FBS مخصوص جهت سلول‌های هیبریدوما و یا سلول‌های بنیادی جنینی قابلیت رقابت نداشته باشد، اما برای کشت سلول‌های معمول آزمایشگاهی مانند رده‌های استاندارد سلولی، سلول‌های سرطانی، سلول‌های خونی و سلول‌های فیبروبلاست قابل استفاده است.

ایشان به اشاره به روند توسعه این محصول، تهیه خون از گوساله جوان را یکی از دشواری‌های فرایند تولید دانستند و از عدم همکاری شرکت‌های دام پروری برای تهیه این محصول گلایه داشتند.

دکتر حسین قنبریان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو تیم علمی شرکت آنا سلول طب، روند تحقیق و توسعه این محصول را رو به پیشرفت عنوان نمونه و از تلاش تیم تحقیق و توسعه شرکت آناسل برای عرضه درجه‌های کیفی بالاتر این محصول برای استفاده در جهت تکثیر سلول‌های بنیادی خبر دادند.

شرکت آنا سلول طب یکی از شرکت‌های فعال در حوزه زیست پزشکی بوده و محصولاتی از قبیل کیت استخراج RNA ، کیت استخراج DNA ، کیت میکروRNA و انواع مختلف مواد و ملزومات لازم جهت رفع نیاز دانشجویان، پژوهشگران و آزمایشگاه‌های تشخیصی حوزه زیست پزشکی را تولید و عرضه می‌نماید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس