باکو

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به ادعاهای معاون نخست وزیر ارمنستان درخصوص وضعیت حقوقی قره باغ، پاسخ داد.

به گزارش مشرق، «لیلا عبدالله اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به اظهارات "تیگران آوینیان" معاون نخست وزیر ارمنستان که گفته است، "تا موضوع وضعیت حقوقی قره باغ حل نشود قراداد صلحی هم نخواهد بود"، گفت: تیگران آوینیان فراموش کرده است که انتخابات در ارمنستان تمام شده است و اکنون زمان اظهارت پوپولیستی نیست بلکه زمان انجام کارهای عملی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان افزود: تلاش مقامات ارمنستان برای مشروط سازی صلح با ادعاهای بی‌اساس به زیان این کشور است و این اظهارات نشان میدهد آن‌ها نمی‌توانند با واقعیت جدید منطقه کنار بیایند. درحالی که بهترین راه برای دستیابی به صلح، امنیت و پیشرفت در منطقه عادی سازی روابط بر پایه احترام و پایبندی به اصول حقوق بین الملل است.

وی با تاکید بر همکاری‌های منطقه‌ای گفت: جمهوری آذربایجان پس از پایان اشغال اراضی، آمادگی خود را برای عادی سازی روابط با ارمنستان را اعلام کرده است و از پیشنهاد همکاری‌های جدید حمایت می‌کند؛ و ما طرفدار سازندگی هستیم نه تخریب و ویرانی.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های نظامی ۴۴ روزه سال گذشته توانست سرزمین‌های خود از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

بر اساس مفاد معاهده صلح ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ میان سه جمهوری آذربایجان – ارمنستان و مسکو، صلح‌بانان روسیه به مدت پنج سال در مناطق مرکزی قره باغ و گذرگاه لاچین مستقر هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • DE ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    14 4
    یعنی اینقدر از اسم آذربایجان وحشت دارید بدبختها که باکو باکو میکنید؟؟؟؟!!!!
    • US ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      4 10
      وقتی تجزیه طلب ها غیر از چرندیات اینترنتی، روزنامه و خبر نمی خونن، عاقبت همین میشه. این یک رسم ژورنالیستیه (در زبان های مختلف) که مواضع دولت های خارجی رو با نام پایتختشون اعلام می کنن مثلا ریاض، تهران،واشنگتن ...
    • US ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      3 10
      احمق بدبخت خود بزرگ بین مواضع سیاست خارجی کشور ها معمولا به نام پایتختشون اعلام میشه تو بیشعور و بیسوادی این جور چیز هارو نمیفهمی حرف نزنی بهتره از اون گذشته کدوم اذربایجان زمان شوروی برای اینکه در ایران فتنه کنن و تبریز و غیره رو از ایران جدا کنن برداشتن اسم اران رو گذاشتن اذربایجان نام شمال ارس صد سال هم نیست شده اذربایجان فقط یک اذربایجان وجود داره و اونم اذربایجان ایرانه زیاد زر زر کنین اران گنجه و شروانات رو دوباره ضمیمه مام میهن میکنیم این روزای سخت ایران رو نبینین .ایران روزای هزاران برابر بد تر هم داشته بالاخره شر صهیونیسم از منطقه کنده میشه و ما میمونیم و شما
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 7
      اذربادگان من جان جانان من است قیمت خون ارس رگ ایران من است
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    8 3
    ما بیسواد شما پانفاشیستها باسواد ارمنستان را کامل میگه به اذربایجان تاریخی میگه باکو
    • US ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      3 11
      پان ترک جان، اران منطقه ی بسیار قدیمی از کشور ایرانه و مردمش ایرانی هستند (مثل ایرانیان آذربایجان ایران) و در آینده از شر پان ترکیسم آزاد خواهد شد و به مادر و پدرش یعنی کشور ایران باز خواهد گشت. شما تجزیه طلب ها هم اگه اصرار دارید که منکر نژاد، هویت، تاریخ، فرهنگ، و ملیت ایرانی خودتون بشید، مشکلی نیست، می تونید ساکتون رو جمع کنید و برید همون جایی که فکر می کنید ازش اومدید (مغولستان). در ضمن اگه بحث قدمته که ارمنستان پنجاه برابر جمهوری جعلی باکو قدمت داره (از لحاظ کشور مستقل بودن...)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس