نقاشی دیواری جورج فلوید تخریب شد/صاعقه مقصر است یا سفیدپوستان؟ - کراپ‌شده

بنابر ادعای شاهدان، نقاشی دیواری جورج فلوید در اثر صاعقه تخریب شده اما بسیاری در فضای مجازی آن را کاری عامدانه می دانند.

به گزارش مشرق، به نقل از واشنگتن تایمز، به گفته شاهدان، نقاشی دیواری جورج فلوید در اثر صاعقه تخریب شده است.

نقاشی دیواری جورج فلوید تخریب شد/صاعقه مقصر است یا سفیدپوستان؟

در یک مورد عجیب، شاهدان عینی می گویند که یک یادبود جورج فلوید در اوهایو دچار صاعقه شد و دیگر وجود ندارد.

بعد از ظهر سه شنبه سازه تولید و متلاشی شد و در حالی که مقامات شهری می گویند این سازه فروریخته اما شاهدان عینی ادعا می کنند علت دیگری را مشاهده کردند.

استرلینگ راهه، سخنگوی سازمان آتش نشانی و امداد و نجات شهری، به گزارش «تولیدو بلِید» گفت که این سقوط بر اساس گفته های شاهدان عینی و بازرسی از صحنه نتیجه یک حمله صاعقه است.

نقاشی دیواری جورج فلوید تخریب شد/صاعقه مقصر است یا سفیدپوستان؟

با این حال، مقامات دیگر شهر با این ادعا اختلاف نظر دارند.

هیو کوگان، بازرس ساختمان ، به «تولیدو بلِید» گفت که ریزش در اثر خرابی طبیعی بوده و گفت که او اخیراً متوجه خم شدن وسط دیوار شده و این فروریختگی به دلیل کهنگی و سال ساخت بالای دیوار رخ داده است.

آقای کوگان گفت که او همچنین با شخصی ناشناس که دیده صاعقه به ساختمانی که نقاشی دیواری فلوید روی آن بود، صحبت کرده است.

نقاشی دیواری ادای احترام به فلوید در تابستان سال گذشته بر روی این ساختمان نقاشی شد و به محلی برای تجمعات اعتراضی و تظاهرات تبدیل شد.

نقاشی دیواری جورج فلوید تخریب شد/صاعقه مقصر است یا سفیدپوستان؟

فلوید توسط یک افسر پلیس مینیاپولیس کشته شد که باعث اعتراض در سراسر آمریکا علیه خشونت و نژادپرستی پلیس شد و برخی از این تظاهرات به خشونت و درگیری با پلیس منتهی شد.

افسر سابق درک شووین اوایل سال جاری به اتهام قتل درجه دو و سایر اتهامات به بیش از ۲۰ سال زندان محکوم شد.

خواه صاعقه ای از آسمان باشد یا پایانی اجتناب ناپذیر برای یک ساختمان محکوم به نابودی، اما بسیاری از کامنت گذاران در توییتر فروریختن نقاشی دیواری فلوید را امری آینده نگرانه و سیاسی می دانند.

یکی از کاربران در توئیتر نوشت:  هشدار! مراقب منطق لیبرال در این مورد باشید: رعد و برق به نقاشی دیواری برخورد کرد. به دلیل تغییرات آب و هوایی، رعد و برق بیشتری وجود دارد. جمهوری خواهان به تغییر اقلیم اعتقاد ندارند. جمهوری خواهان همه نژادپرست سفیدپوست هستند. نژادپرستان سفیدپوست نقاشی دیواری را نابود کردند. 

نقاشی دیواری جورج فلوید تخریب شد/صاعقه مقصر است یا سفیدپوستان؟

جورج پری فلوید جونیور زادهٔ ۱۴ اکتبر ۱۹۷۳ – درگذشتهٔ ۲۵ مه ۲۰۲۰ مردی آفریقایی‌-آمریکایی بود که در حین دستگیری توسط پلیس در مینیاپولیس پس از آن‌که یک مامور پلیس سفیدپوست به‌نام «درک شووین» زانویش را به مدت ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه بر روی گردن وی فشار داد کشته شد. پس از مرگ وی اعتراضات گسترده‌ای در محکومیت این اتفاق و در اعتراض به برخوردهای خشن پلیس آمریکا به‌خصوص در برخورد با سیاه‌پوستان انجام گرفت. این اعتراض‌ها به سرعت در سراسر ایالات متحده و جهان گسترش یافت.

شیوه مرگ جرج فلوید، بسیار شبیه به مرگ «اریک گارنر» در سال ۲۰۱۴ در نیویورک تعبیر شد، حادثه‌ای که باعث شد بسیاری از فعالان حقوق رنگین‌پوستان آمریکا توجه همگان را به «خشونت پلیس علیه اقلیت‌های نژادی» جلب کنند.

اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید از شهر مینیاپولیس در ۲۶ ماه می ۲۰۲۰ آغاز شد و به سایر نقاط ایالات متحده آمریکا و جهان تسری یافت.

پس از این مرگ، تلاش جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها و دیگر مقامات آمریکایی منجر به ایجاد قوانین جدید و اصلاحاتی در سیستم انتظامی آمریکا شد تا رویه قدیمی اصلاح شود و امکان تکرار این حوادث کم شود. دونالد ترامپ نیز مجبور به امضاء فرمان اصلاحات شد.

در اعتراضات، برخی معترضان خواستار پاسخگویی نیروهای پلیس بودند و در پاسخ برخی از نیروهای پلیس استعفا دادند و اعلام کردند که دست به اصلاحات بیشتری در قوانین خواهند زد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    حتما عمدی بوده مردم‌دوباره بسازند
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    یعنی صاعقه صاف زده اونجا؟ عجب!!! کار طرفداران ترامپ حرامزاده است.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    چه یادبودی برای یک جانی مفسد
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    مرحوم فیلمای خوبی ام بازی میکرد خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس