ثبات «سرمربی» قدرت‌های والیبال جهان/ فقط معجزه می‌تواند کمک کند!

تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ باید با حریفانی روبرو شود که تا دندان مسلح هستند.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال مردان به رهبری ولادیمیر آلکنو روز چهارشنبه هفته گذشته از بازیکنان (رضا عابدینی و مجتبی میرزاجانپور)، دستیاران مربیگری (عظیم جزیده، کامبیز یعقوبی و داوود مقبلی)، آنالیزور دوم (علی تاج‌الدین)، ماساژور (علیرضا پیشیاره)، جهانگیر سیدعباسی (سرپرست کمیته آموزش فدراسیون)، مصطفی الماسپور (مسؤول سالن و تدارکات) و سایر همکارانی که در جریان اردو به شکل تمام‌وقت در خدمت تمرینات تیم ملی بودند، سپاسگزاری و خداحافظی کرد و سعید معروف، جواد کریمی، سیدمحمد موسوی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی، مهدی مرندی و آرمان صالحی را به عنوان ۱۲ بازیکن اصلی برای حضور در المپیک توکیو ۲۰۲۰ انتخاب کرد.

ولادیمیر آلکنو (سرمربی)، توماسو توتولو (دستیار اول)، محمدرضا تندروان (دستیار دوم)، سیامک افروزی (پزشک و تراپیست)، مهدی خباز (بدنساز)، نوید مشجری (آنالیزور) و مانلی کسرایی (مترجم) کادر فنی تیم ملی را تشکیل می‌دهند و امیر خوش‌خبر نیز سرپرستی تیم ملی را بر عهده دارد.

والیبال ایران و نبرد با حریفانِ تا دندان مسلح

پس از کش‌وقوس‌های فراوان و با وجود حاشیه‌های عجیب و غریب کاروان والیبال ایران برای خلق یک حماسه راهی توکیو شد. مردان غیرتمند ایرانی در این دوره از مسابقات با تیم‌های بزرگی همچون لهستان، ایتالیا، کانادا، ژاپن و ونزوئلا همگروه هستند.

بیشتر بخوانید:

داورزنی پاسخ قائمی را داد

بزرگترین ضربه داورزنی به والیبال در آستانه المپیک/ دلیل سکوت رئیس فدراسیون چیست؟

والیبالیست‌های ایران پیش از حضور در المپیک هیچ بازی دوستانه‌ای نداشتند و تنها به بازی‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ اکتفا کردند؛ ضمن اینکه کادر فنی تیم ملی هم به صورت کلی دچار تغییر شده است. ایران تنها تیمی است که سرمربی خود را پیش از آغاز رقابت‌های المپیک تغییر داده است که این موضوع هم جنبه مثبتی خواهد داشت و هم منفی؛ نکته مثبت این است که شاید حریفان ایران نتوانند آنالیز درست و دقیقی از تفکرات کادر تیم ملی داشته باشند و هم نکته منفی اینکه ممکن است کادر فنی هم هنوز نتوانسته باشد به توانایی واقعی بازیکنان ایران پی برده باشد.

به هر حال میدان بزرگی به نام المپیک جای آزمون و خطا نیست و اهالی والیبال امیدوارند که تانک روسی به شناخت کافی از ملی‌پوشان رسیده باشد و بتواند افتخاری که همراه با تیم ملی روسیه در المپیک ریو به دست آورد یک بار دیگر با ایران به دست بیاورد. تمام تیم‌های حاضر در المپیک تا دندان مسلح می‌آیند و فدراسیون ایران هم تلاش کرده تا بهترین شرایط را برای حضوری موفق در توکیو برای تیم ملی فراهم کند.

والیبال ایران و نبرد با حریفانِ تا دندان مسلح

شاگردان آلکنو که دومین حضور در المپیک را تجربه می‌کنند باید روز شنبه، دوم مرداد ماه در نخستین دیدار خود مقابل لهستان قرار بگیرند. بازی ایران و لهستان به یک دربی جهانی در دنیای والیبال تبدیل شده و همیشه از حساسیت‌های خاصی برخوردار است، حالا تصور کنید که این بازی قرار باشد در المپیک انجام شود.

حریف دوم تیم ایران در روز دوشنبه ۴ مرداد ماه، ونزوئلا خواهد بود. شاید بسیاری از کارشناسان از حالا ایران را برنده این دیدار بدانند، اما در حقیقت اینگونه نیست. تمام حریفان با انگیزه‌های ۱۰۰چندان پا به المپیک می‌گذارند و تا آخرین لحظه می‌جنگند که به پیروزی برسند. ونزوئلا هم همین شرایط را دارد و وقتی توانسته به جمع ۱۲ تیم المپیکی برسد یعنی توانایی بالایی دارد و نباید آن را دست کم گرفت.

سروقامتان ایران در سومین بازی خود روز چهارشنبه، ۶ مرداد ماه باید به مصاف شاگردان گلن هوگ بروند.

کانادایی‌ها در لیگ ملت‌ها مغلوب ایران شدند، اما آنها به گونه ای برنامه‌ریزی کرده بودند که در المپیک در اوج آمادگی باشند. پیروزی ایران مقابل کانادا در آخرین رویارویی موجب شد تا روحیه بازیکنان کشورمان بالاتر باشد، اما به هر حال کانادا تیمی است که می‌تواند برای هر تیمی خطرساز باشد.

والیبال ایران و نبرد با حریفانِ تا دندان مسلح

روز جمعه، ۸ مرداد هم ایران با مقابل ایتالیا قرار بگیرد. لاجوردی‌پوشان در دوره گذشته المپیک توانستند با عبور از سد ایران راهی نیمه‌نهایی شوند. هرچند تیم ایران در لیگ ملت‌ها توانست ایتالیا را مغلوب کند، اما همه اهالی والیبال می‌دانند که هیچکدام از بازیکنان اصلی این تیم در لیگ ملت‌ها حضور نداشتند. حالا مردان سرزمین چکمه با تمام قدرت به توکیو سفر کرده‌اند و طبق برنامه‌ریزی می‌خواهند روی سکوی المپیک هم قرار بگیرند.

نبرد تمام آسیایی در روز پایانی مرحله مقدماتی المپیک توکیو ۲۰۲۰ بین تیم‌های ایران و ژاپن خواهد بود. این بازی روز یک‌شنبه ۱۰ مرداد ماه برگزار می‌شود و غیر از حساسیت‌های مربوط به المپیک، جنبه حیثیتی هم برای والیبال ایران دارد. شاگردان آلکنو خود را قدرت اول آسیا می‌دانند و ژاپنی‌ها هم جدی ترین رقیب آنها محسوب می‌شوند؛ بنابراین پیروزی بر این تیم در خاک خودش از نان شب هم برای والیبال ایران واجب‌تر است.

تیم ایران با میانگین سنی ۲۷.۵ در المپیک توکیو حضور پیدا کرده است که سعید معروف، پاسور تیم ملی  با ۳۵ سال سن مسن‌ترین بازیکن ایران و مرتضی شریفی با ۲۲ سال سن، کم سن و سال‌ترین محسوب می‌شوند. بازیکنان جوان و آینده دار دیگری همچون جواد کریمی، صابر کاظمی و علی‌اصغر مجرد هم در ترکیب تیم ملی حضور دارند که بعد از المپیک باید توجه خاص و ویژه‌ای به آنها شود.

والیبال ایران و نبرد با حریفانِ تا دندان مسلح

همه اهالی والیبال با وجود انتقادهایی که به مباحث مختلف دارند، موظف هستند تا در مدت برگزاری المپیک نه تنها سکوت کرده، بلکه حامی تیم ملی باشند. هر افتخاری که ملی‌پوشان در المپیک به دست بیاورند برای تمام اعضای این رشته است و نباید آن را به نام یک فرد خاص نوشت. ملی‌پوشان کشورمان این توانایی را دارند تا در جنگ با غول‌های جهان برنده باشند و یک بار دیگر پرچم کشورمان را بالا ببرند. موفقیت والیبال و تحقق آرمانِ فدراسیون در واقع خلق یک حماسه است که همه منتظرش هستیم؛ پس بجنگید، ببرید و حماسه‌ساز شوید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    22 2
    به امید پیروزی
  • هلن IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    22 2
    ان شاءالله موفق باشن
  • پرسپولیسی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    19 2
    به امید پیروزی سروقامتان دلیر ایران❤زنده بادایران زنده بادایرانی❤❤
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      8 0
      انشاله
    • جلال میاندوآب IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      6 0
      انشاالله
  • اسما IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    9 0
    به امید پیروزی در المپیک سروقامتان تیم ملی سفر بی خطر و انشالله دست بر برگردین به وطن دوستون دارم موفق باشید و سربلند 😘😘😘😘😘😍😍😍😍😍😍😍
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    8 14
    به هیچ جا نمی رسند بهتره همین الان برگردنو
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      7 2
      مزخرف نگو
    • علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 0
      حتما با امید دادن تو پیروز میشن
  • حسين DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    9 1
    انشاالله كه حماسه ساز خواهيد بود.
  • ناشناس IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    6 1
    به امید اینکه با مدال برگردن
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 4
    متاسفانه ایران به گند کشیده شده. ملت اصلا متحد نیستن و صد پارچه شدن. همه مملکتا رو تیم ملی و پرچم غرور دارن ولی لیران اصلا
  • حجت IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    فقط قهرمانی المپیک .برزیل هم حریف ایران نیست
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 0
    امیدواریم فعلا صعود کنه از گروه.نقطه ضعف تیم ایران در دریافت ها و همچنین سرویس قدرتی هست.درلیگ هم اکثر بازیکنان چون ازسرویس های موجی استفاده میکننداون مهارت لازم در دریافت‌ها اول نداریم.نکته بعدی زمان کم درمربیگری مرد روسی در ایران هست.مرد روس خوب میداند این بازیکنان هنوزناسطح اول جهان فاصله دارند.همه میدانیم پس توقع زیاد بالا نیست.همینکه خوب بازی کنندوکم اشتباه باشند امکان صعود کردن داریم.به امیدموفقیت
  • Ali IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 0
    به امید موفقیت شما که انقدر تلاش میکنید خوشحالم که بازیکنان خوبی در المپیک حضور دارند
  • سید مجتبی توکلیان IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 0
    افتخاریست حضور این ورزشکاران.حق بزرگی بر ورزش ما دارند.نسل طلایی ما در این برهه هستند.با دستانی خالی شروع کردند.شکوهمند ادامه دهید.بردید خوشا سعادت.باختید مردانه باختید.بازی بعدی دارید.استوار و راسخ ادامه دهید.شما هیچ چیزی از‌دست نمیدهید.طلایه داران والیبال افتخار ما هستید.مگر تختی همه مسابقات برنده بود.شما سر فرازان والیبال هستید.مرگ جلوی شما نیست.پشت سر شمانسلی پویا و توانمند هستند.ما سلامتیتان را ارزومندیم.
  • علی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 2
    بعیدمیدونم باوجودبازیکنان مسنی چون عبادی پوروموسوی نتیجه دلخواه کسب شود. معروف باتوجه به پستی که توبازی داره(پاسور) سن بالاش دردسرسازنیست ولی دونفرمذکورتوپرش وبدنسازی کم میارن
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 0
    انشالله موفق باشن
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 0
    قبل هر بازی اگه نفری هزار تومن صدقه بدیم به طرز عجیبی توی موفقیت تیم کارساز میشه که همون مساله ی شانس و اینا تعریف میشه مثلا سرویس های لهستانی هی می خوره به تور نامید میشن فشارشون میفته ممکنه 3 بر 2 به ما ببازن!...خیلی مهمه هر چی این صدقه ها بیشتر باشه قویتر عمل می کنه مردم اصلا این چیزا یادشون نیست و الا اینقد صدقه میدن که صندوق صدقه بترکه!... تیم ما دوم سوم المپیک میشه!:)
  • پرهام IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 0
    ب امید از خدا با تلاش بچه‌ها موفق میشیم در ضمن مربی خودش ی ستون خوبیه ک النکو پر از تجربه کار بلدی هست همین یکی از افتخارات هست ک داریم
  • اکبر IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    ازگروه خودشان صعود میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس