کد خبر 1246928
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
اسم دولت محسن هاشمی داوطلب انتخابات چیست؟

محسن هاشمی گفته است:کاهش اعتماد عمومی و بحران معیشتی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه ما هستند که باید به سرعت این شکاف‌ها ترمیم و بحران‌ها مدیریت شوند.

به گزارش مشرق، روزنامه اصلاح طلب اعتماد در شماره امروز خود سعی کرده است که یاد خطبه‌های هاشمی رفسنجانی در ۲۶ تیرماه سال ۸۸ را زنده کند.

در همین رابطه محسن هاشمی، پسر بزرگ هاشمی در یادداشتی که در این روزنامه نوشته، معضلات کشور را ردیف کرده و گفته است: «جامعه و مردم ایران در شرایط دشواری قرار دارند، معضل آب، عدم واکسیناسیون به‌ موقع کرونا، کاهش اعتماد عمومی و بحران معیشتی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه ما هستند که باید به سرعت این شکاف‌ها ترمیم و بحران‌ها مدیریت شوند و اکنون که هر سه قوه و نهادهای حاکمیتی یکدست شده‌اند، مانعی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی وجود ندارد».

هاشمی در ادامه نوشته است: «بی‌مناسبت نیست با توجه به اینکه در سالگرد آخرین خطبه نماز جمعه  هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۸۸ قرار داریم، به راهکارهای ایشان برای حل مشکلات بنیادین جامعه بازگردیم و حتی اگر امروز هم این راهکارها پس از گذشت ۱۲ سال مورد توجه و اجرا قرار گیرد، بخش قابل‌توجهی از مشکلات جامعه حل خواهد شد. عصاره و محور رویکرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، برای حل مسائل جامعه و حفظ انقلاب و نظام، بازگشت به عقلانیت بود».

رئیس فعلی شورای شهر در ادامه مطرح کرده است: «کاهش شدید مشارکت عمومی در دو انتخابات اخیر نشان می‌دهد که ما نیازمند بازسازی اعتماد اکثریت جامعه نسبت به کارآمدی حاکمیت هستیم و این ترمیم با اقدامات سریع در حوزه سیاست خارجی، واکسیناسیون و معیشت عمومی ایجاد خواهد شد».

هاشمی برای دولت رئیسی تعیین تکلیف هم کرده و نوشته است: «بازگشت به برجام در ماه نخست دولت سیزدهم، تامین میزان کافی واکسن از خارج تا به تولید انبوه رسیدن واکسن تولید داخلی و باز کردن فضای فرهنگی و سیاسی داخلی کشور برای افزایش مشارکت اجتماعی که در سال‌های اخیر به پایین‌ترین حد خود رسیده است، اقدامات اولیه است که می‌تواند شرایط کشور را به‌ سوی بهبود تغییر جهت دهد».

در پایان هم پسر بزرگ آیت الله هاشمی، پرهیز از تندروی در حوزه فرهنگ و سیاست یکی از ضرورت‌های بازگشت به عقلانیت دانسته و نوشته است: «امیدواریم مسوولان ارشد کشور به‌ ویژه بتوانند از فرصت ایجادشده جهت حل مسائل مردم بهترین استفاده را حاصل کنند».

 وب سایت جهان نیوز در پاسخ به ادعاهای محسن هاشمی در سه نکته قابل تامل گفته است:

یک: نکته جالب یادداشت محسن هاشمی آنجاست که عاملان خرابی و بانیان مشکلات فعلی که بارها خود لب به اعتراف گشوده اند طلبکارانه برای دولت آینده لیست مشکلات تهیه می کنند و همان راهکارهای پوسیده را هم دوباره ارائه می دهند.

دو: همین افراد که بی کفایتی و ناکارآمدی آنها از دولت تا شورای شهر و شهرداری کنونی تا مجلس گذشته باعث دلخوری گروهی از مردم و در نتیجه کاهش نسبی مشارکت در انتخابات شد طرح موضوع می کنند که نیازمند بازسازی اعتماد اکثریت جامعه نسبت به کارآمدی حاکمیت هستیم. به عبارت بهتر یعنی ما مدعیان اصلاح طلبی و اعتدال گرایی خرابکاری می‌کنیم و ضربات لازم را -عمدا یا سهوا- وارد می‌کنیم، مسئولان بعد از ما جبران خسارت بکنند.

سه: البته که از محسن هاشمی نباید انتظار بیشتر داشت. او فرزند آیت الله هاشمی است که نقش بزرگ او در فتنه سال ۸۸ قابل کتمان نیست؛ نقشی که به غیر از دوستان و همفکران حتی فرزندان و همسر او هم به صورت میدانی وارد عمل شدند. بامزه تر آنجاست که مایل هستند آن تحرکات و اظهارات را به نفع مردم تفسیر کرده و بر آن نام زیبای عقلانیت بگذارند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    62 2
    هاشمی رفسنجانی باعث و بانی این تبعیض و اختلاف طبقاتی و تورم و بیکاری و گرانی و ازبین رفتن ارزش پول ملی ایران بوده. اون فتنه ی ۸۸ را ایجاد کرد . این خانواده مردم را چی فرض کردن؟!!!!!!!!!
    • محمد IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      20 1
      نوه نوح!!!
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      13 0
      حسن روحانی در سال 92 خیلی شناخته شده از منظر اعتماد و اقبال عمومی نبود . جناب شیخ مرحوم پس از حمایت و پشتیبانی محکم از ایشان باعث شدند نگاه ها به سمت او برود و همین امر باعث به خاک سیاه نشستن اقتصاد و فرهنگ و اعتماد در کشور شد
    • ایرانی IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      2 1
      چه چیز باعث شد هاشمی متمایل به اصلاحات بشه ؟؟
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      7 0
      08:01 به تاریخ در صدر اسلام نگاهی بینداز که چگونه جناب سیف الاسلام زبیر و طلحه الخیر در مقابل جانشین رسول خدا(ص) و امام زمانش حضرت علی(ع) به جنگ برخاستند، البته به ثروتشان و اشرافیگری هم نظری بیانداز.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    32 0
    هاشمی تو مسئول هستی، کی باید مدیریت کنه اینایی که گفتی رو؟ مگه ۳۲ سال شما نکبت های اصلاحات تو راس کشور نبودین؟ روزی نیست که نفرینتون نکنم،
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    31 0
    آقا محسن خودش داره اعتراف میکنه که زمانیکه حداقل یکی از قوی سه گانه دست اصلاح طلبان بوده حکومت یکدست نبوده و امکان خروج از مشکلات وجود نداشته ،اما حالا با یکدست شدن قوای سه گانه در دست اصولگرایان ،این امکان وجود دارد!!!؟ حالا پیدا کنید گروه مخل را!!!
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    37 1
    تازه از خواب 8ساله بیدار شده
    • Amir IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      8 19
      چطور آیت الله هاشمی که به گفته شما در اتفاقات سال 88 نقش بزرگی داشتند تا زمان حیاتشان رئیس مجمع تشخیص و منصوب مستقیم رهبری در این سمت باقی ماندند ؟!!!
    • احمد IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      23 0
      امیر جان تو مثل اینکه خیلی از عالم سیاست پرتی! بعضی ها اینجوری مهار میشن. یعنی تا به یه جایی بند باشند کمتر خسارت می زنند اما اگر جدا بشن مهارشون هزینه بره...
    • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      4 0
      بیدار نشده ، هنوز هم خواب هست که مشکلاتی رو که خودشون ایجاد کردن برای دولت آقای رئیسی ردیف میکنه .
  • مسیح IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    16 0
    محسن جان! تو اگر راست می گویی چرا یک شهردار چابک به تهران انتخاب نکردی. مثل خودت
  • بافقی IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    15 0
    سلام برهمه ازادگان دنیا.اولا لفظ ایت الله را از اول ااسم این بردارید. دوما میشه این مرد در دولت اینده فضولی نفرمایند .سوما همه فتنه ها زیز سر این یارو بود . که فقط ایت الله خاتمی فرمودند هاشمی عددی بود که صفرهایش اون سه فتنه گر بودند .
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    19 0
    چه کسی حرف میزنه ؟!!! تو اول اگر تونستی دهن مادر و خواهرت رو ببند بعد برای ما نطق کن !!
  • اصغر IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    12 3
    فتنه شما هستین
  • DE ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    14 0
    اقای هاشمی لطفا، فائزه خانم و آقا مهدی رو جمع و جورشان کنید که هرانچه از دستشون برمیامد علیه منافع مردم و انقلاب نکردند!
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    11 0
    این مسائل از زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی شکل گرفت و با ادامه همان سیاست ها امروز سخن از مشکلات زده میشود . حرفی که زده میشود . فردا باید نزد خدا پاسخگو باشیم ... برای اثبات سخن . خوبست سخنان و عملکرد را با آمار مقایسه شود تا مشخص شود . کی چکار کرده و یا نکرده .
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    16 0
    اگر عمروعاص در این دره بود می گفت حقیقتاً سواد و دانسته های من در مقابل این افراد واقعاً صفر است . اینها بمراتب از من عمروعاص ترند .
  • حسين DE ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    16 0
    آقا محسن بچه پسر ،اين شرايط بوجود آمده ميراث شوم پدر توست .
  • K IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    6 0
    هاشمی رفسنجانی بانی اصلی اختلاف طبقاتی و رشد کاریکاتوری در ایران بود طرح هایی هم که ساخت اکثرا باعث مشکلات زیادی در کشور شد مثل سدهای خوزستان و دریاچه ارومیه یا فولاد های کویر ... این فرد حتی نکات ظاهرا مثبتش هم فاجعه بود اگه تاریخ معاصر رو بخونید متوجه میشید نسل های زیادی به پای این سوختن
  • محمدایوب IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    5 0
    همه میدانند نقش رف... درفتنه 88 اگر از کروبی ومیرحسین وخاتمی بیشتر نباشد کمتر نیست همه میدانند. عامل تمامی بلاهایی که به واسطه تفکر لیبرالی وسرمایه داری سرزندگی مردم آمده است واکنون روحانی فرزند خلف او ودست نشانده او بودند جایی که گفت روحانی رای آورد راحت میمیرد. .... چرا به مردم گفته نمیشود که آن دخترش واین پسرش اگر بابا نبود مثل میلیونها جوان تحصیلکرده. بیکار بود. وان یکی ... وووو
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 0
    حداقل هشت سال اخیر کاملا تفکر هاشمی بر قوه مجریه و مقننه و همچنین بسیاری از شوراهای شهر حاکم بود دیدیم چه فاجعه ای پیش آمد
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 0
    عقلانیت !؟؟ / اینکه مرحوم هاشمی ما رو ژاپن مقایسه میکرد و ابراز امیدواری میکرد که دولت دوم ی روحانی ما را به اونجا [کاهش بودجه نظامی و صرف ان در علم ] برساند عقلانیت بوده !؟ / نشست و برخواست فائزه هاشمی با گروهی از فرقه ضاله وهابیت عقلانیت بوده !؟ / شرکت در اغتشاشات ۸۸ و تحریک اغتشاشگران به ایجاد ناآرامی بیشتر توسط همین خانم فائزه هاشمی عقلانیت بوده !؟ / اینکه محسن هاشمی به دشمن کرا بدهد که ایران را بیشتر تحریم کن عقلانیت بوده !؟ / اینکه فائزه هاشمی بگوید تحریم های ترامپ به نفع اصلاح طلبان است عقلانیت بوده !؟ / اینکه همسر مرحوم هاشمی بیاد بگه اکه تقلب شد مردم بریزن تو خیابون عقلانیت بوده !؟ / کی این خانواده هاشمی به منافع ملی فکر کردند و منافع حزبی و جناحی را به ان ترجیح ندادند / ی محسن هاشمی باید بدانند که تاریخ را نمیتوانید تحریف کنید حافظه تاریخی مردم را هم نمیتوانید پاک کنید بجای تعیین تکلیف برای دولت ی رئیسی بهتر بود رفتار خودتان و اصلاح طلبان در این چند سال حکومتتان. ا اصلاح میکردید / حالا شما شکست خوردگان و سیلی خوردگان از ملت و مردم بیشتر به نصیحت و موعظه نیاز دارید تا دولت ی رئیسی ، /شما بفکر حل مشکلات مردم بودید !؟ نمیشود در استخر کاخ بفکر مردم و مشکلات مردم بود و از پشت شیشه خودرو نظر سنحی کرد و مشکلات مردم را فهمید /۱- کسانیکه تهران را با لندن مقایسه میکردند و برای حل مشکل مهاجرت به کلانشهرها پیشنهاد افزایش هزینه های مردم در تهران را میدادند و دنبال درامد باد اورده از راه اخذ طرخ زوج و فرد پولی و پولی کردن معابر و تونل ها بودند ، ۲- کسانیکه که بجای دلداری دادن بمردم، در شورای شهر میگفتند: مردم نگران قبر !! در زمان بحران نباشند شهرداری ۱۵۰۰۰ قبر در نظر گرفته ووو..۳- کسانیکه برای کاهش همه گیری کرونا در مترو حاضر به لغو طرح ترافیک نشدند وو.. این حضرات نمیتوانند مدعی شوند که به فکر حل مشکلات مردم بودند /ی هاشمی بجای اینکه داغ دل این مردم از بی تدبیری ها و بدتدبیری های خودتان و دولت مورد حمایت خودتان را تازه کنی قدری سکوت کن و به کرده های خودتان با این مردم فکر کنید
  • تصحیح شده IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    7 0
    عقلانیت !؟؟ / اینکه مرحوم هاشمی ما رو ژاپن مقایسه میکرد و ابراز امیدواری میکرد که دولت دوم ی روحانی ما را به اونجا [کاهش بودجه نظامی و صرف ان در علم ] برساند عقلانیت بوده !؟ / نشست و برخاست فائزه هاشمی با گروهی از فرقه ضاله وهابیت عقلانیت بوده !؟ / شرکت در اغتشاشات ۸۸ و تحریک اغتشاشگران به ایجاد ناآرامی بیشتر توسط همین خانم فائزه هاشمی عقلانیت بوده !؟ / اینکه مهدی هاشمی به دشمن گرا بدهد که ایران را بیشتر تحریم کن عقلانیت بوده !؟ / اینکه فائزه هاشمی بگوید تحریم های ترامپ به نفع اصلاح طلبان است عقلانیت بوده !؟ / اینکه همسر مرحوم هاشمی بیاد بگه اگه تقلب شد مردم بریزن تو خیابون عقلانیت بوده !؟ / کی این خانواده هاشمی به منافع ملی فکر کردند و منافع حزبی و جناحی را به ان ترجیح ندادند !؟ / ی محسن هاشمی باید بدانند که تاریخ را نمیتوانید تحریف کنید حافظه تاریخی مردم را هم نمیتوانید پاک کنید بجای تعیین تکلیف برای دولت ی رئیسی بهتر بود رفتار خودتان و اصلاح طلبان در این چند سال اصلاح میکردید / حالا شما شکست خوردگان و سیلی خوردگان از ملت و مردم بیشتر به نصیحت و موعظه نیاز دارید تا دولت ی رئیسی ، /شما بفکر حل مشکلات مردم بودید !؟ نمیشود در استخر کاخ بفکر مردم و مشکلات مردم بود و از پشت شیشه خودرو نظر سنحی کرد و مشکلات مردم را فهمید /۱- کسانیکه تهران را با لندن مقایسه میکردند و برای حل مشکل مهاجرت به کلانشهرها پیشنهاد افزایش هزینه های مردم در تهران را میدادند و دنبال درامد باد اورده از راه اخذ طرخ زوج و فرد پولی و پولی کردن معابر و تونل ها بودند ، ۲- کسانیکه که بجای دلداری دادن بمردم، در شورای شهر میگفتند: مردم نگران قبر !! در زمان بحران نباشند شهرداری ۱۵۰۰۰ قبر در نظر گرفته ووو..۳- کسانیکه برای کاهش همه گیری کرونا در مترو حاضر به لغو طرح ترافیک نشدند تا درامد مفت طرح ترافیک شان کم نشود وو.. این حضرات نمیتوانند مدعی شوند که به فکر حل مشکلات مردم بودند /ی هاشمی بجای اینکه داغ دل این مردم از بی تدبیری ها و بدتدبیری های خودتان و دولت مورد حمایت خودتان را تازه کنی قدری سکوت کنید و به کرده های خودتان با این مردم فکر کنید
  • تصحیح شده ۲ IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 0
    عقلانیت !؟؟ / اینکه مرحوم هاشمی ما رو ژاپن مقایسه میکرد و ابراز امیدواری میکرد که دولت دوم ی روحانی ما را به اونجا [کاهش بودجه نظامی و صرف ان در علم ] برساند عقلانیت بوده !؟ / نشست و برخاست فائزه هاشمی با گروهی از فرقه ضاله بهاییت عقلانیت بوده !؟ / شرکت در اغتشاشات ۸۸ و تحریک اغتشاشگران به ایجاد ناآرامی بیشتر توسط همین خانم فائزه هاشمی عقلانیت بوده !؟ / اینکه مهدی هاشمی به دشمن گرا بدهد که ایران را بیشتر تحریم کن عقلانیت بوده !؟ / اینکه فائزه هاشمی بگوید تحریم های ترامپ به نفع اصلاح طلبان است عقلانیت بوده !؟ / اینکه همسر مرحوم هاشمی بیاد بگه اگه تقلب شد مردم بریزن تو خیابون عقلانیت بوده !؟ / کی این خانواده هاشمی به منافع ملی فکر کردند و منافع حزبی و جناحی را به ان ترجیح ندادند !؟ / ی محسن هاشمی باید بدانند که تاریخ را نمیتوانید تحریف کنید حافظه تاریخی مردم را هم نمیتوانید پاک کنید بجای تعیین تکلیف برای دولت ی رئیسی بهتر بود رفتار خودتان و اصلاح طلبان در این چند سال اصلاح میکردید / حالا شما شکست خوردگان و سیلی خوردگان از ملت و مردم بیشتر به نصیحت و موعظه نیاز دارید تا دولت ی رئیسی ، /شما بفکر حل مشکلات مردم بودید !؟ نمیشود در استخر کاخ بفکر مردم و مشکلات مردم بود و از پشت شیشه خودرو نظر سنحی کرد و مشکلات مردم را فهمید /۱- کسانیکه تهران را با لندن مقایسه میکردند و برای حل مشکل مهاجرت به کلانشهرها پیشنهاد افزایش هزینه های مردم در تهران را میدادند و دنبال درامد باد اورده از راه اخذ طرخ زوج و فرد پولی و پولی کردن معابر و تونل ها بودند ، ۲- کسانیکه که بجای دلداری دادن بمردم، در شورای شهر میگفتند: مردم نگران قبر !! در زمان بحران نباشند شهرداری ۱۵۰۰۰ قبر در نظر گرفته ووو..۳- کسانیکه برای کاهش همه گیری کرونا در مترو حاضر به لغو طرح ترافیک نشدند تا درامد مفت طرح ترافیک شان کم نشود وو.. این حضرات نمیتوانند مدعی شوند که به فکر حل مشکلات مردم بودند /ی هاشمی بجای اینکه داغ دل این مردم از بی تدبیری ها و بدتدبیری های خودتان و دولت مورد حمایت خودتان را تازه کنی قدری سکوت کنید و به کرده های خودتان با این مردم فکر کنید
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    11 0
    خدا شر هاشمی را از سر مردم کوتاه کرد! خانواده نحس او خائن به ایران هستند و میزان میهن دوستی ایشان در برابر قاجار هزاران برابر کمتر است
  • جیم IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 3
    با این اره دادن و تیشه گرفتن و شعله ور کردن اختلافات و سلایق این مملکت بجایی نمی رسه.
  • مهدی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 0
    راستی چرا شما اصلاح طلبها نسخه عقلانیت را برای دیگران مییچید،چرا شما با عقلانیت رفتار نمیکنید، واقعا عجیبه از این حرف خجالت نمیکشید؟؟ اولا عقلانیت محاکمه بی عقل هاست، دومامنظورت از عقلانیت چیه که خودتون حاضر به انجام اون نیستید و به دیگران توصیه میکنید
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    5 0
    عقلانیت هاشمی: دولت دوم روحانی بهترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی خواهد بود.
  • احسان IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 5
    طبق احادیث و روایات، حقیقت غیبت این است که انسان درباره شخص دیگری مطلبی را بگوید که اگر او بشنود، خوش نمی‌دارد؛ چه این سخن درباره عیب و نقص او باشد که در خود فرد، بدن او یا شخصیت و دین و دنیای او وجود دارد و یا در چیزی باشد که به او وابسته باشد. به همین علت است که در قرآن کریم، غیبت کردن به منزله خوردن گوشت برادر مرده دانسته شده است و خدای متعال در این باره می‌فرماید: «وَ لَا یَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا أَیُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ یَأْكُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ؛ و غیبت یکدیگر روا مدارید، هیچ یک از شما آیا دوست می‌دارد که گوشت برادر مرده خود را خورد؟ البته کراهت و نفرت از آن دارید (پس بدانید که مثل غیبت مؤمن به حقیقت همین است)» هاشمی که چندساله مرده .آقایی که تاچندسال قبل منجی شمابود(احمدی نژاد) علنی به... توهین میکنه.برای ایشون هیچ جوابی ندارید؟چراخاموشید؟.پس اول برید دین وایمان خودتون رو درست کنید.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      3 0
      اگر بیان تاریخ غیبت است پس خود مرحوم هاشمی چرا در کتاب امیرکبیر خودش در مورد ناصرالدین شاه و.. بدگویی کرده بالاخره ناصرالدین شاه هم مرده یوده چرا در مورد او در کتاب مذکور ی هاشمی مطالبی گفته شده !؟ ؛)) اگر پشت سر مرده نباید حرف زد نباید پس پشت سر افرادی که در تاریخ اسمشون هم برده شده حرف زد چون اکثرا اونها مرده اند ؛)) / بیان تاریخ و مردمان و عملکرد اونها در تاریخ غیبت بحساب نمیاد و الا شما کلی کتاب تاریخ در دوران تحصیلت خوندی انگار به غیبت گوش کردی و در گناه غیبت هم شریک بودی بله !؟ ایا اینطوریه !؟ میشه اینطوری قضاوت کرد !؟ / لطفا برای جلوگیری از بیان حقایق تاریخی بهتر است دلیل بهتری بتراشید اقایان بظاهر مذهبی
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      1 0
      کتاب خدا هم پر از داستانهای تاریخی و درس اموز است که بعد از نازل شدن بر قلب پیامبر (ص) برای مردم بازگو میکردند ، خوب پس بیان تاریخ و ذکر اسامی در تاریخ غیبت بحساب نمیاد ، از اسم پیامبران و صالحان گرفته تا اسم بدکاران و مغضوبین و دوزخیان در کتاب خدا اورده شده ، عملکرد اینها هم بیان شده / پس اگر بیان تاریخ و ذکر اسامی غیبت بحساب می امد خداوند و پیامبرش و جانشینان پیامبرش (علیهم السلام ) هرگز انرا بازگو نمیکردند /
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    نکته سوم جالب بود
  • ذلفعلی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 0
    کل فتنه سال 88 را هاشمی در خطبه پاییز 87 آذر ماه در پشت تریبون نماز جمعه با کلید تقلب نشه زد و خانواده اش انجام دادند در کف خیابان مهدی و فائزه حالا از مردم دم می زنند و.... تمام مشکلات امروز مردم از کارهای شما و دوستانتان است و تحمیل روحانی بر مردم ووووو طلبکار نباشید ...چند رسانه زنجیره ای نابخرد شما نمی تواند باز هم مردم را گول بزند و از این و آن بترسانید همه آگاهند و خسته از کارهای شما و....
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 0
    اگر اینطور که میگی بوداشرافگری رابنیان گذاری نمیکرد . نمیگفت دوران موشک نیست دوران گفتگواست . نمیگفت امضای کری تضمین است بجای ساختن انهمه سد که نتایج فاجعه بار آن رامامشاهده میکنیم نیروگاه هسته ای میساخت ......(تاریخشان را بخوانید) واقعا که اینها پررویی نجومی اند
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    یاد آوری سالگرد آخرین نماز جمعه، در 8 سال گذشته هم یاد آوری میکردید یا هر 12 سال این اتفاق می افتد
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    4 0
    لطفا برای آقای رئیسی نسخه نپیچید آقای رئیسی کاربلد هست
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    1 0
    خدشه وارد شدن به اعتماد عمومی حاصل اعمال سیاستهای اشتباه و غیر اسلامی و غیر ملی جریان غربگرا در حوزه اقتصاد و فرهتگ و سیاست است . جریان غربگرا از اموزه های امام ره و قانون اساسی و عدالتخواهی عدول کرد . اینا ن حدود سی سال است با اختیار کامل و در دست داشتن صدها میلیارد دلار بر کشور حاکمیت مطلق دارند . سه دوره 8 ساله قوه مجریه یعنی حد اقل 24 سال تمام امکانات کشور در اختیار این جریان است . علاوه بر اینکه دوره هایی از مجلس و قانونگذاری را هم در اختیار داشته اند . عقب افتادگی کشور در حوزه های مختلف خروجی و نتیجه همین سیاستها و تصمیمات غیر کارشناسی و مغایر با واقعیتهای کشور و مغایر منافع ملی است که در دوره های اقای هاشمی و خاتمی و روحانی اعمال شده است . اینان باید جوابگوی ملت و تاریخ و مهمتر باید جوابگوی خداوند باشند . اری ! اگر این جریان خطا و خطرناک از تصمیم گیری کلان کشور کنار برود و افراد مومن و متخصص و انقلابی وملی -مردمی و دشمن شناس به دور از روحیه غربگرایی و اشرافی بر کشور حاکم شوند ان شاء الله با عنایت خداوند و توجهات امام عصر ع و رهنمودهای امام مسلمین رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم نجیب و فهیم ایران سرافراز اصلاحات اسلامی و انقلابی ( نه اصلاحات امریکایی - انگلیسی )صورت خواهد گرفت تا شاهد وضعیت رقت بار خوزستان و سیستان و بلوچستان و.... نباشیم و تا شاهد فقدان معنویت و اخلاق و عدالت و عقلانیت نباشیم . به امید پیروزی اسلام و انقلاب و ایران و سر فرازی ملت .
  • محمد IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    5 0
    هر بدبختی ما مردم ایران داریم نتیجه سیاست های آن مرحوم است
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 0
    همین افراد بعد اتمام دوره غارت گری واتمام تصدیگری در بیت المال برای مدتی به شورای تشخیص مصلحت یا به هییت مدیره شرکتهای بزرگ مانند شصتا یا فولاد ها یا خودرو سازی میروند بعد از ریکاوری مجددا برای غارتگری امادده شوند
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 0
    بچه های انقلابی خیلی با ملاطفت با این ها برخورد می کنن پر رو شدن
  • از یزد IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    شما برویدواز گذشته ها و تاریخ عبرت بگیرید..واین قدرنسبت به پدرتان تعصب نا روا نداشته باشیدبرای شما دیر نشده است..امام سجادسلام الله علیه درمناجاتی به خداوندعرض می کند..پروردگارا به تو پناه می برم از تعصب ناروا...یعنی امام معصوم ازاین معضل به خداوندپناه می برد.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 0
    بسیاری از مشکلات این کشور همین انتقال قدرت های ریز و درست وراثتی هست کارهای خاندان هاشمی رفسنجانی خودشان از بزرگترین معضلات این مملکت هستند
  • فرشاد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    4 0
    آقای محترم تمام این بد بختیهای ما از زمان مرحوم ..شروع شد و تبعیض و اشرافیگری نوین ایران را پدر شما در ایران وتوسط اطرافیانش ترویج کرد.
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    بابارفت وملت ازاد شدند... اقازاده جای اقا نمی تواند بشیند زندگی سخت ومجاهدت وزندان و. بارانت وعزیز بودن مفت مفت به مقام ودنیا رسیدن متفاوت است الان بابا خودش گیر وبهکمک نیازمند است وجوابگوی کارها اواخری از جمله فتنه88 است که نقشی هم برای بعد از خودش نگذاشته وشما هم نمیتوانید اورا با ان هیبت اواخرش زنده کنید که سیاه است واخرین دست پختش تحمیل اقای روحانی بود که شخصیت اولی اورا هم ازبین برد تا مردم روحانی را پیش ذهن خود داشته باشند جای برای زنده کردن پدر نیست
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    بر این خاندان .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس