کد خبر 1248606
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| تمجید سایت فیبا از حامد حدادی

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارش کوتاهی به تمجید از ستاره تیم ملی ایران پیش از المپیک ۲۰۲۰ توکیو پرداخت.

به گزارش مشرق، المپیک به عنوان یکی از بزرگترین میادین ورزشی برای رشته بسکتبال، مکانی است که همه می‌خواهند در آن بدرخشند. از هر کجا که باشید و هر کشوری که نماینده آن باشید، المپیک تورنمنتی است که می‌خواهید در آن تأثیرگذار باشید. 

ستاره‌هایی که در المپیک توکیو حضور دارند، می‌خواهند یک بار دیگر سر و صدا  و توجه‌ها را به سود خود جلب کنند. یکی از این ستاره‌ها که برای تیم ملی بسکتبال ایران به میدان خواهد رفت، حامد حدادی است. سایت فدراسیون جهانی بسکتبال، فیبا در مورد حدادی نوشت:

در روزگاری که یائو مینگ، غول بسکتبال چین و آسیا لقب گرفته بود اما در در این پست، تنها نبود. تیم ملی ایران برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ وارد صحنه المپیک شد و آنها این کار را با درخشش سوپراستار خود، حامد حدادی انجام دادند. حدادی پس از فتح تاریخی عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۰۷ ، آماده بود تا اولین حضور خود در المپیک را در پکن ۲۰۰۸ انجام دهد. او با میانگین ۱۶.۶ امتیاز ، ۱۱.۲ ریباند و ۲.۶ دفاع در هر بازی، مسابقات قهرمانی آسیا را به پایان رساند و در بازی مقابل آرژانتین با ثبت ۲۱ امتیاز و ۱۶ ریباند، عملکرد خارق‌العاده‌ای داشت.

در ادامه گزارش فیبا آمده است: سنتر تنومند بسکتبال ایران در جریان بازی‌های المپیک، مورد توجه بسیاری از تیم‌ها در NBA قرار گرفته بود. عملکرد او در المپیک نشان داد که شایسته حضور در لیگ اتحادیه ملی بسکتبال آمریکاست و در نهایت با ممفیس گریزلیز قرارداد امضا کرد تا به اولین بازیکن ایرانی در NBA تبدیل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس