کد خبر 1248722
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
دود آتش سوزی احتمال ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش می دهد

صدها نظامی در غرب کانادا برای مقابله با آتش‌سوزی گسترده مستقر شده‌اند و هزاران نفر از ساکنان این مناطق نیز مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های غربی گزارش کردند که آتش‌سوزی مهیب و زودهنگام امسال که ویرانی‌های بسیار زیادی را در سراسر بخش‌هایی از غرب آمریکای شمالی به وجود آورده است، صدها نظامی را بر آن داشته است تا برای مقابله با این فاجعه بزرگ مستقر شوند و همچنین هزاران نفر از ساکنان غرب کانادا نیز به دنبال تسریع پیش‌روی آتش مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند.

شبکه فرانس ۲۴ در این خصوص گزارش کرد، «مارگو ونگر» رئیس‌ منطقه‌ای در استان غربی «بریتیش کلمبیا» در کانادا که به دنبال گسترش آتش مجبور به ترک خانه خود شده، گفت: «من یک کانکس در پشت تریلی خود دارم که هم‌اکنون به خانه جدید من تبدیل شده است».

آتش‌سوزی گسترده در غرب کانادا

طبق این گزارش، در جنوب مرز میان کانادا و آمریکا، شماری از جوامع در ایالات متحده در معرض آتش‌سوزی قرار دارند و شرایطی به وجود آمده است که شعله‌های آتش‌ به خودی خود آب و هوای خاص خود را به وجود آورده‌ است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که حدود ۸۰ آتش بزرگ در حال حاضر صدها هزار هکتار را در کالیفرنیا، اورگن، مونتانا و نوادا در برگرفته است.

طبق گزارش شبکه فرانس ۲۴، بزرگترین آتش‌ در بین آتش‌های گسترده‌ای که ایالات آمریکا را هدف قرار داده، آتش‌ «بوتلگ» در ایالت اورگن است که ظرف دو هفته، منطقه‌ای را به بزرگی شهر «لس آنجلس» سوزانده است.

آتش‌سوزی گسترده در غرب کانادا

از طرف دیگر، در کالیفرنیا نیز چندین شهر در پی گسترش شعله‌های آتش موسوم به «دیکسی» تخلیه شده است.

طبق این گزارش، شدت آتش در غرب کانادا به اندازه‌ای بود که مقام‌های بریتیش کلمبیا روز دوشنبه اعلام وضعیت اضطراری کردند و بیش از پنج هزار و ۷۰۰ نفر دستور تخلیه دریافت کردند و بیش از ۳۲ هزار نفر دیگر نیز هشدار تخلیه دریافت کردند و به آن‌ها دستور داده شد که برای تخلیه در زمان ضروری آماده باشند.

طبق این گزارش، سایر مناطق همجوار نیز برای بدترین شرایط آب و هوایی از جمله وزش باد و بالا رفتن شدید دمای هوا آماده می‌شوند و حدود سه هزار آتش‌نشان در حال تلاش برای مهار این آتش‌سوزی‌های گسترده هستند.

آتش‌سوزی گسترده در غرب کانادا

«باربارا رودن» شهر اشکرافت ایالت بریتیش کلمبیا در خصوص وخامت اوضاع توضیح داد: «من ۲۵ سال است که در اشکرافت زندگی می‌کنم و تا به حال چنین چیزی را پیش از این مشاهده نکرده بودم».

طبق این گزارش، تغییرات اقلیمی، خشکسالی را تشدید می‌کند و در نتیجه آن شرایط برای وقوع آتش‌سوزی در غرب کانادا و ایالات متحده فراهم می‌شود.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح کانادا آماده می‌شوند تا ۳۵۰ نظامی دیگر را در بریتیش کلمبیا و ۱۲۰ نظامی را در استان مرکزی «مانیتوبا» مستقر کنند.

آتش‌سوزی گسترده در غرب کانادا

از طرف دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که در «آنتاریو» کانادا نیز ۷۵ نظامی به آتش‌نشان‌ها برای مقابله با گسترش آتش‌سوزی کمک می‌کنند.

خبرگزاری دویچه وله آلمان نیز گزارش کرده است که جنگل‌های غرب ایالات متحده بار دیگر دستخوش آتش‌سوزی گسترده شده و دود غلیظی به ساحل شرقی نیویورک رسیده است و ساکنان این منطقه هشدار آلودگی هوا دریافت کرده‌اند.

سال گذشته میلادی نیز آتش‌سوزی در جنگل‌های ساحل غربی آمریکا بسیار بی‌سابقه بود به طوری که ۶ آتش‌سوزی جزء بزرگترین آتش‌سوزی‌های تاریخ کالیفرنیا از زمان شروع ثبت سوابق این حوادث از سال ۱۹۳۰ تا آن زمان به ثبت رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس