روحانی نمایه

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: لازم است آقای روحانی پیش از اینگونه اظهارنظرات، از نظر مسئولان وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی آگاهی کامل داشته باشد.

به گزارش مشرق، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره ادعای امروز رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر قانون هسته ای مجلس نبود، تحریم ها تا عید ۱۴۰۰ برداشته شده بود، گفت: لازم است آقای روحانی زمانی که می خواهد در رابطه با موضوعات مهمی مثل برجام اظهار نظر کند حتما  از وزیر امور خارجه و مسئول مذاکرات هسته ای و رئیس سازمان انرژی اتمی مشاوره بگیرد و از نظرات آنها  آگاهی کامل داشته باشد. 

بیشتر بخوانید:

مذاکرات برجام، قربانی سخنان روحانی شد

وی با بیان اینکه  به نظر می آید که اظهارات رئیس جمهور فاقد یک رویکرد منطقی و منطبق بر منافع ملی است، تصریح کرد: مسئولان سیاست خارجی و مدیران سازمان انرژی اتمی برخلاف آقای روحانی معتقدند که قانون هسته ای مجلس سد محکمی در مقابل زیاده خواهی آمریکایی ها و اروپایی ها بوده و مانع از  تاراج دستاوردهای بزرگ هسته ای ایران شده است. 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجلس این بوده که با تصویب قانون لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی در کنار حفظ منافع ملی و رشد و ارتقای صنعت هسته ای،  زمینه را برای ادامه  مذاکرات تیم مذاکره کننده کشورمان فراهم کند اما در عین حال یکی از اهداف اصلی این قانون جلوگیری از زیاده خواهی آمریکا و اروپایی ها بوده است.

عزیزی گفت: اینکه آقای روحانی ادعا دارد آقای ترامپ عامل اصلی به بن کشیده شدن برجام بوده،  خوب است که به مردم بگوید که در دوران  پساترامپ چه تغییری در وضعیت تحریم ها اتفاق افتاده است. بنابراین پیشنهاد ما به آقای روحانی این است که در این مدت کوتاه باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم تا می تواند از اظهارنظرهای اینچنینی خودداری کند چرا که تجربه نشان داده است که هرچه ایشان حرف نزند در نهایت به نفع ملت تمام می شود و  سخنان ایشان  تنها دشمنان ملت ایران را شادمان می کند و ملت بزرگ ایران را مثل همیشه ناراحت و نگرانی می سازد. 

وی افزود: آقای رئیس جمهور به جای دلسوزی برای طرف های مقابل ایران در برجام بهتر است فکری به حال مسائل و مشکلات داخلی کشور کند البته که دیگر فرصتی هم برای حل و فصل مشکلات داخلی برای ایشان باقی نمانده، ضمن اینکه اساساً ما انتظاری هم برای حل مشکلات از ایشان نداشته و نداریم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه اظهارات امروز آقای روحانی با متن گزارش وزارت خارجه درباره برجام تناقض دارد،  تاکید کرد: در هیچ یک از بخش های این گزارش مطلبی مبنی بر اینکه قانون هسته ای مجلس مانعی بر سر راه مذاکرات وین بوده وجود ندارد، ضمن اینکه متن قانون هسته ای نیز در دسترس همگان قرار دارد. سوال ما از آقای روحانی این است که کجای این قانون اشاره ای به ممنوعیت مذاکره برای احیای برجام شده است، البته تاکید قانون مجلس حفظ منافع ملی در مذاکرات بوده است که به نظر می رسد از دید آقای روحانی منافع ملی تعریف دیگری دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    13 0
    قاطی کرده بنده خدا. اوباما بزنه تو سرت، ترامپ بزنه تو سرت، بایدن هم بزنه تو سرت. معلومه قاط میزنی!
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      9 0
      دکترا حقوقشم ملکه انگلیس زده توسر
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      3 0
      هرکه با آل علی درافتاد ور افتاد. این کذاب با آل علی در افتاده لذا خود خدا زده تو سرش، داره هپرو میگه
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    8 0
    به نام خدا موضوع: درخواست از مجلس برای تصویب قانون راهبردی برای بی اثر سازی تحریم ها سلام علیکم ان شاء الله از این پس باید به جای لغو تحریم، به دنبال بی اثر سازی تحریم باشیم. دیپلماسی عزتمندانه و مقتدرانه گرچه می تواند از فریب خوردن مجدد ما در مذاکرات جلوگیری نموده و جلوی سوء استفاده از بهانه تراشی های دشمنان علیه ما را بگیرد، اما مطمئناً منجر به لغو تمام تحریم ها هم نخواهد شد. دشمنان می خواهند با این بهانه تراشی ها ما را از متن به حاشیه برانند و جلوی پیشرفت ما را بگیرند. باید تمام انرژی کشور در هشت سال آینده صرف مقاوم سازی اقتصاد از درون گردد. لذا در امتداد قانون خوب اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران؛ لازم است: 1- قانون تعلیق مذاکرات و خروج موقت و دائم از برجام با برنامه ی زمانی مشخص شده در آن به عنوان یک اهرم فشار بر دشمن به دلیل عدم لغو تمام تحریم ها تصویب گردد. اما به موازات آن: 2- قانون بسیار مهم اقدام راهبردی برای بی اثر سازی تحریم ها هم باید تهیه و تصویب گردد و دولت جدید تمام همت خود را برای اجرای آن به کار بگیرد. نکته ی مهم این است که این قانون هم اهرم فشار به مراتب بزرگتری بر دشمن ایجاد خواهد کرد، و اتفاقاً برای اینکه ما را از رسیدن به این هدف باز دارند احتمال این وجود دارد که تحریم ها را تعلیق کنند و البته حتی اگر آن ها تحریم ها را هم تعلیق کنند ما باز باید به طور جدی دنبال بی اثر سازی تحریم ها باشیم؛ چرا که تعلیق تحریم ها همیشه موقت و برای نیازمند کردن ماست.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    11 0
    منظورشون این بود مملکت بدهیم به دست آمریکاییها؟
  • رضا IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    8 0
    خدا بدادملت برسه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس