کد خبر 1250869
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
ظرفیت بهشت زهرا تا ۳ سال دیگر تکمیل می شود

یک فوریت لایحه مکان یابی، تملک و احداث آرامستانهای جدید در شهر تهران امروز رای آورد تا برای ایجاد آرامستان های محلی مکان یابی شود.

به گزارش مشرق، در جلسه امروز شورای شهر تهران، یک فوریت لایحه مکان یابی، تملک و احداث آرامستان های جدید در شهر تهران بررسی شد و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا به تهران با اشاره به اینکه بهشت زهرا از ابتدای تأسیس تاکنون، دو بار توسعه پیدا کرده است و مساحت بهشت زهرا با این روند مرگ و میر حداکثر تا ۳ سال آینده پاسخگوی نیاز شهر تهران خواهد بود گفت: با الگوی پیشرفته محلی است و آرامستان و تدفین چند بعدی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آمار تلفات کرونا در پایتخت ۳ برابر شد

وی به تشریح طرح اجرای گورستان‌های پراکنده پرداخت و گفت: تفکر جدید دوره مدیریت شهری این بود که تیمی را مکلف کنند تا بر اساس علمی و کارشناسی مکان یابی آرامستان های آینده شهر تهران را در دستور کار خود قرار دهد تا با پخش پهنه‌ای آرامستان ها این مساله حل شود.

در ادامه الویری در مخالفت با این طرح اظهار داشت: اگر یک مورد پیدا کنید که فوریت نداشته باشد همین مساله است، چون مکان یابی آرامستان ها مشمول فوریت نمی‌شود و باید در کمیسیون‌های تخصصی مطرح شود و تعجب می‌کنم چرا در آخرین جلسات شورای شهر که باید به موضوعات مهم‌تر بپردازیم این فوریت چه لزومی دارد.

خلیل آبادی گفت: این مصوبه دیر هم به صحن آمده است و این تأخیر را نباید خودمان به تأخیر بیاندازیم تا وضع بحرانی بهشت زهرا با ایجاد آرامستان های جدید زودتر به جریان بیفتد و به دلیل ضرورت این کار به فوریت آن موافق هستم.

صدر اعظم نوری با این توضیح که برخی از طرح‌ها و لوایحی که در روزهای آخر عمر شورا به صحن می‌رسد در قالب یک فوریت و دو فوریت نتیجه کار ۶ ماهه و بعضاً یک ساله است که در روزهای آخر به سرانجام رسیده و این‌طور نیست که در روزهای آخر به این نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بهشت زهرا از دو سال گذشته کمیسیون سلامت بر روی این موضوع کار کرده و جلساتی با مشاور داشته و کارهای کارشناسی انجام گرفته و از جانب مشاور به شهرداری ارائه شده است و به دلیل برخی مسائل بروکراسی این مساله توسط شهرداری و سازمان بهشت زهرا به صحن آمده و کاملاً کارشناسی شده و محصول تلاش‌های این دوره مدیریت شهری است و بلافاصله در یکشنبه آینده به صحن آورده است.

با ۱۴ رأی موافق یک فوریت این طرح به تصویب رسید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس