کد خبر 1250993
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

سیم بکسل یکی از قطعات و اتصالات صنعتی با کاربری بسیار گسترده می باشد که در صنایع سبک و سنگین سایز های و ساختار های مختلفی از آن مورد استفاده قرار می گیرند. سیم بکسل مانند زنجیر در لیفتینگ بار بصورت اسلینگ، در اتصالات جرثقیل های سقفی برای لیفتینگ بار، در اتصالات آسانسور بصورت سیم بکسل آسانسوری ۸ رشته، در اتصالات دستگاه های حفاری، در اتصالات تلکابین ها، برای شستشوی نمای ساختمان ها بصورت سیم بکسل کلایمر، در اتصالات کاشین های ورزشی بصورت سیم بکسل روکش دار و در صنایع سبک و سنگین مختلف دارای کاربری های گسترده ای می باشد.

برند های تولید کننده سیم بکسل

تکنولوژی بکار گرفته شده در تولید سیم بکسل می تواند متفاوت بوده هر برند از تکنولوژی مخصوص به خود در فراروی فولاد بکار رفته در سیم بکسل فولادی که در نهایت به سختی سطحی، تنسایل مقاومت کششی، مقاومت محیطی و انعطاف سیم بکسل می انجامد استفاده می کند. سیم بکسل ها بر خلاف زنجیر که تنها چند استاندارد و طراحی متفاوت دارند دارای تنوع بسیار زیادی از بافت و ساختار، مغزی و تنسایل، نوع خواب مفتول ها و آبکاری سطحی داشته و از این رو انتخاب های دقیقی متناسب با کارکرد در صنایع مختلف وجود دارد. سیم بکسل های ۸ رشته با بافتی از نوع سیل در صنایع آسانسوری، سیم بکسل های ۶ رشته که پر کاربرد ترین نوع سیم بکسل نیز هستند بصورت ۱۹ مفتول در صنایع حفاری و جرثقیل و بصورت ۳۶ و ۳۷ رشته در لیفتینگ بار بصورت اسلینگ سیم بکسل، سیم بکسل های نتاب برای اتصال بر روی تاور کرین ها و سیم بکسل های هفت لا کنف با مغزی کنفی در هر رشته بکار گرفته می شوند.

تاثیر برند در کیفیت تولید سیم بکسل

برای درک اطلاعات فنی سیم بکسل ها مانند تنسایل مقاومت کششی، سختی سطحی، میزان انعطاف، WLL, MBL و مشخصات مکانیکی و شیمیایی نیاز به اطلاعات بالایی از علم مکانیکی می باشد. از این رو مقایسه کیفی سیم بکسل ها بر مبنای مشخصات مکانیکی امری کاملا مهندسی بوده که در عهده تمامی کاربران نیست. از این رو برند تولید کننده سیم بکسل یکی از معیار هایی است که کاربران بعنوان معیار کیفی در انتخاب این محصول صنعتی بکار می گیرند. تصوری که به واقعیت بسیار نزدیک می باشد. البته در صورتیکه سیم بکسل خریداری شده واقعا تولید برند مورد نظر باشد. در زیر به معرفی برخی تولید کنندگان برتر سیم بکسل در دنیا می پردازیم.

برند های تولید کننده سیم بکسل

  • سیم بکسل گوستاولف آلمان : برند گوستاولف GUSTAV WOLF محصول کشور آلمان و یکی از معتبر ترین کارخانجات تولید سیم بکسل بالاخص در زمینه سیم بکسل های ۸ رشته آسانسوری می باشد. برخی ساختار های به ثبت رسیده در زمینه تولید سیم بکسل آسانسوری نیز توسط این برند به ثبت رسیده اند.
  • سیم بکسل کیس وایر کره: بزرگترین کارخانه تولید سیم بکسل در دنیا می باشد که در واقع بزرگترین مرکز تولید فولاد در کشور صنعتی کره جنوبی نیز هست. سیم بکسل کیس وایر KISWIRE تقریبا در تمامی زمینه ها به تولید سیم بکسل های آسانسوری، نتاب، حفاری، جرثقیل، سیم بکسل کلایمر، اسلینگ و ... مبادرت دارد.
  • سیم بکسل یوشامارتین: این برند صنعتی که در کشور هند تولید می شود در واقع برندی انگلیسی و تحت لیسانس کشور انگلستان می باشد. سیم بکسل یوشامارتین USHA-MARTIN بالاخص در زمینه تولید سیم بکسل های فولادی در سایز های بالا فعالیت می کند.
  • سیم بکسل الفانت ژاپن: این برند صنعتی که دارای سابقه ای بسیار طولانی در امر تولیدات ادوات لیفتینگ شامل انواع جرثقیل های سقفی دستی و برقی ELEPHANT، انواع پولیفت و تیفور دارد به تولید سیم بکسل هایی با کیفیت بالا نیز مبادرت دارد.

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس