کد خبر 1252839
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
جدیدی: کشتی‌گیران تمام ۱۰۰ تومان‌شان را خرج کنند و ای‌کاش برای‌شان نماند/ کشتی در المپیک ۴ مدال می‌گیرد

دارنده مدال نقره کشتی آزاد المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا گفت که مردم انتظار به حقی از کشتی دارند و ملی‌پوشان باید طوری در توکیو مبارزه کنند که بعد از مسابقه افسوس نخورند.

به گزارش مشرق، عباس جدیدی در مورد المپیک پیش روی کشتی ایران و اینکه تیم آزاد با سهمیه کامل در این رقابت‌ها شرکت می‌کند، اظهار داشت: این یک حُسن برای تیم آزاد است که با شش کشتی‌گیر به توکیو رفته است و بچه‌ها باید بدانند که اگر خوب کاشته باشند، خوب هم درو می‌کنند. من تیم کشتی آزاد را تیم دست پری می‌بینم، اما متأسفانه خبر خوبی نشنیدم. برای مثال اینکه داشتند روی سبک کشتی بعضی بچه‌ها کار می‌کردند. این دم آخری این روش جواب نمی‌دهد. باید بگذارند کشتی‌گیر، به سبک خودش کشتی بگیرد. یک عمری همانطوری کشتی گرفته است و فایده‌ای ندارد که بخواهند الان سبک کارش را تغییر دهند.

وی ادامه داد: شما باید نقطه ضعف حریف را یاد کشتی‌گیر بدهید. من یک عمر در کشتی‌هایم پای چپم را جلو می‌گذاشتم. حالا اگر بخواهم این را عوض کنم، حریف من را با مغز زمین می‌زند. این استراتژی اشتباهی است.

قهرمان سال ۱۹۹۸ جهان با تأکید بر اینکه کشتی‌گیران باید فکرشان المپیکی باشد، خاطرنشان کرد: بچه‌ها فکر نکنند جای کوچکی می‌روند. این یک شانس بزرگ است که نصیب‌شان شده و شاید درصد خیلی کمی پیش بیاید که یک بار دیگر المپیک نصیب‌شان شود. مردم هم منتظر مدال‌آوری آنها هستند. با این روند نامطلوب کسب مدال کاروان ایران، مردم انتظار زیاد و البته به حقی از کشتی دارند. این مسئله هم نباید فشار روحی برای بچه‌ها ایجاد کند. اسم المپیک خودش سنگین است و کشتی‌گیر باید بتواند بر فشار موجود غلبه کند. بچه‌ها اگر به بالا بردن پرچم کشور و مردم‌شان فکر کنند، انگیزه‌شان بیشتر می‌شود، ولی اگر به این فکر کنند که مدال نگیرند فلان جایزه را از دست می‌دهند و ...، استرس‌شان بیشتر می‌شود.

جدیدی در مورد شانس مدال کشتی در بازی‌های المپیک تصریح کرد: تیم خوبی داریم. من از کشتی‌گیری نام نمی‌برم، ولی فکر می‌کنم حداقل چهار مدال در توکیو بگیریم، دو مدال در کشتی آزاد و دو مدال در فرنگی. طلا هم قطعاً داریم، اما یک چیزی را کشتی‌گیران خیلی باید به آن توجه کنند. آنها باید بدانند هر کسی کمتر اشتباه کند بیشتر به مدال نزدیک می‌شود، نه کسی که بهتر کشتی بگیرد. این خیلی مهم است. مفهوم کمتر اشتباه کردن با بهتر کشتی گرفتن متفاوت است. بچه‌ها دنبال کمتر اشتباه کردن باشند تا به مدال نزدیکتر شوند، چون در المپیک همه با فاصله اندکی از آمادگی جسمانی خوبی برخوردارند، مهم این است که کدام کشتی‌گیر کمتر اشتباه می‌کند.

وی که تجربه حضور در دو المپیک را دارد، در مورد دو وزنی که در آن حضور داشته، گفت: من در المپیک آتلانتا با ۹۰ کیلو وزن، در ۱۰۰ کیلوگرم کشتی گرفتم. در المپیک سیدنی هم با ۱۰۰ کیلو، در ۱۳۰ کیلوگرم. هر دو هم برایم خیلی سخت بود، ولی زمانی که با ۱۰۰ کیلو در ۱۳۰ کیلو کشتی گرفتم، حریفانم بعد از وزن‌کشی به ۱۴۰ کیلو هم رسیده بودند. عکس و فیلم مبارزه‌ها هستند. همه یک سر و گردن از من بزرگتر بودند.

جدیدی در مورد امیرحسین زارع و محمدحسین محمدیان دو ملی‌پوش اوزان بالای تیم ملی آزاد در توکیو تصریح کرد: کشتی زارع را دیدم. او کشتی‌گیر آینده‌داری هست و نترس کشتی می‌گیرد. محمدیان هم خوب است و بدنش آیتم‌های المپیکی دارد. من به همه بچه‌ها می‌گویم که خوب مبارزه کنند تا پشیمان از تشک بیرون نیایند. یعنی اگر مثلاً ۱۰۰ هزار تومان در جیب‌شان هست، همه این ۱۰۰ هزار تومان را خرج کنند. ای‌کاشی را برای بعد از مبارزه باقی نگذارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس