کد خبر 1253450
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
ساروی از صعود به فینال بازماند

«محمدهادی ساروی» در مبارزه وزن ۹۷ کیلوگرم نیمه نهایی در بازی‌های المپیک با شکست مقابل «آرتور آلکسانیان» نماینده عنوان‌دار ارمنستان از صعود به فینال بازماند.

به گزارش مشرق، پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک در ۲ وزن دوم امروز (دوشنبه) از ساعت ۶:۳۰ به وقت ایران در سالن ماکوهاری مسه توکیو آغاز شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی دارنده طلای قهرمانی آسیاو برنز امیدهای جهان در دور نخست آدم بودجلمین از الجزایر را ۹ بر صفر شکست داد. ساروی در مرحله بعد «کایریل میلوف» از بلغارستان (دارنده نقره جهان/ نقره اروپا/ نقره المپیک جوانان ۲۰۱۴)  را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

ساروی در این مرحله به مصاف آرتور آلکسانیان از ارمنستان (دارنده طلا و برنز المپیک/ ۳ طلا و ۲ نقره جهان) رفت و در حالی که تا لحظات پایانی کشتی مبارزه یک بر یک پیش می‌رفت، داوران اخطار کم کاری را برای دومین مرتبه به ساروی دادند که در حین اجرای فن داور به دلیل استفاده از پا از سوی ساروی، دو امتیاز دیگر به آلکسانیان داد و این موضوع مورد اعتراض مربیان کشورمان قرار گرفت. نماینده ارمنستانی که به شدت از ناحیه پا آسیب دیده بود از این فرصت برای استراحت و درمان استفاده کرد و اعتراض مربیان کشورمان مورد قبول واقع نشد و آلکسانیان چهارمین امتیاز را گرفت تا برای دومین مرتبه به فینال المپیک راه پیدا کند.

به این ترتیب ساروی فردا (سه‌شنبه) برای کسب مدال برنز باید به مصاف حریف خود برود.

در دیگر مبارزه نیمه‌نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم موسی اولویف دارنده ۲ طلا و یک نقره قهرمانی جهان از روسیه با نتیجه ۷ بر یک تادیوز میچالیک دارنده مدال برنز اروپا از لهستان را شکست داد و به فینال رسید تا فردا مقابل آلکسانیان مبارزه فینال را برگزار کند.

محمدعلی گرایی نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی با شکست برابر  تاماس لورینچ از مجارستان (دارنده نقره المپیک لندن/ یک طلا، ۲ نقره و یک برنز جهان) از راهیابی به فینال بازماند.

به این ترتیب گرایی فردا (سه‌شنبه) باید برای کسب مدال برنز به مصاف شوهی یابیکو از ژاپن برود.

در ۲ وزن نخست نیز امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان تا لحظاتی دیگر باید برای کسب مدال برنز وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف «رضا کایالپ» از ترکیه برود. علیرضا نجاتی فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم نیز با شکست مقابل حریفی از ارمنستان از دور رقابت‌ها حذف شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 4
    ماشالله که از زمانی که روحانی اومده از رتبه ۱۲ المپیک لندن داریم به رتبه ۴۰ - ۵۰ می‌رسیم. واقعاً دست اصلاح طلب‌ها با این رئیس جمهورشون درد نکنه. خوب در همه چیز گند زدند. همین مونده قطر با ۲ طلا بالاتر از ما قرار بگیره!
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 6
    حال کردم ورزشکارتون نرفت فینال
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 3
    قوانین کشتی مسخره س واقعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس