اسرائیل

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر قدس گفت که به منظور بررسی آمادگی نیروهای این رژیم، عصر دوشنبه تمرین نظامی موسوم به «اشعه‌های خورشید» در طول مرز فلسطین اشغالی با لبنان برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از آغاز تمرین‌های نظامی خود در شمال مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان خبر داد.

«آویخای ادرعی»، سخنگوی عربی زبان ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی پیش در حساب توییتری خود با اعلام این خبر نوشت: «عصر امروز تمرین نظامی در طول مرز لبنان آغاز می‌شود و این تمرین در ضمن آموزش‌های برنامه ریزی شده در برنامه سالانه ۲۰۲۱ است.»

او گفت که اسم این تمرین نظامی مشترک «اشعه‌های خورشید» است و هدف از آن بررسی آمادگی نیروهای ارتش این رژیم و سطح آمادگی آن‌ها برای روزهای جنگ احتمالی در مرز با لبنان است.

ادرعی هم چنین در ادامه گفت که این تمرین نظامی همه تجربیات عملیات‌های نظامی سابق را در نظر خواهد گرفت و بر نتایج حمله اخیر موسوم به «پاسبان دیوارها» به عنوان بخشی از تحقیقات و تبادل اطلاعات با بخش غزه تأکید خواهد داشت.

پاسبان دیوارها نام عملیاتی است که صهیونیست‌ها در جنگ اخیر با مقاومت در غزه بر عملیات خود گذاشتند. در مقابل گروه‌های مقاومت در غزه اسم این عملیات را «شمشیر قدس» گذاشت و موفق شدند چهار هزار موشک در ۱۱ روز به فلسطین اشغالی شلیک کنند؛ دیوارها اشاره به محاصره غزه و سامانه‌های مستقر شده گنبد آهنین در اطراف غزه دارد که در نبرد اخیر در رهگیری بسیاری از این موشک‌ها و راکت‌ها عاجز بودند.

شبکه «کان» رژیم صهیونیستی نیز به نقل از «بنی گانتس»، وزیر جنگ این رژیم گزارش داد که «ما به منافع امنیتی خود در همه نقاط خاورمیانه توجه داریم و در مورد حمله به کشتی در خلیج عمان نیز نظرات و افکار پیرامون آن را با بریتانیا و ایالات متحده آمریکا بررسی خواهیم کرد.»

اخیراً اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیست در گزارش سالانه‌ای که برای رئیس جدید این رژیم درباره ارزیابی خود از چالش‌های راهبری برای صهیونیست‌ها ارائه کرده، موشک‌ ‌های حزب الله را در کنار توانمندی‌های هسته‌ای ایران جزو چالش‌های مهم این رژیم در آینده معرفی کرده بود.

بر اساس گزارش این اندیشکده، مقامات نظامی صهیونیست معتقدند که زمان مقابله با این معضل نرسیده ولی در مقابل پژوهشگران این اندیشکده در ارزیابی احتمالی خود پیشنهاد می‌کنند که «برنامه توسعه دقت موشک‌ها از الان منبعی تهدیدی بوده و بر جبهه نظامی و مدنی در اسرائیل خطرناک است».

طی این هفته گزارش‌های تحقیقاتی زیادی درباره توانمندی موشکی حزب الله در فلسطین اشغالی کار شده و همه این گزارش‌ها به اتفاق اذعان کرده‌اند که حزب الله در نبرد آتی احتمالی به مراتب بیش از جنگ یازده روز اخیر اسرائیل را درگیر خواهد کرد؛ چرا که علاوه بر تعداد بالای موشک‌های مخفی، مجهز به تکنولوژی موشک‌های نقطه زن است و این کار را برای مقابله با این موشک‌ها سخت می‌کند.

روزنامه عبری معاریو شنبه این هفته به قلم ستون نویس نظامی خود نوشت: «تحولاتی که سامانه دفاعی هوایی اسرائیل داشته، طرف مقابل را بر آن داشته که تلاش‌ها برای توسعه توان موشکی خود را هم در کمیت و هم در کیفیت بیشتر کرده و بتواند بدون اینکه ارتش اسرائیل سکوها و انبارهای این موشک‌ها را کشف کرده یا متوقف کند، آن‌ها را شلیک کند. همانند آنچه که در طول عملیات "پاسبان دیوارها" رخ داد و زنگ خطری برای اسرائیل بود و ثابت کرد که ارتش در تعامل با این معضل شکست خورده است».

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    ببینید شما رزمایش نیاز ندارید شما فقط شنا یاد بگیرید اون روزی که لبنان هیچی نداشت از پسش بر نیامدید حالادیگه قورتتون میده حزب الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس