آتش

تلاش آتش‌نشان‌ها برای مهار آتش‌سوزی‌های گسترده در کشورهای جنوب اروپا و سواحل توریستی این مناطق همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس شاو" آلمان در گزارشی به تداوم آتش سوزی ها در جنگل های جنوب اروپا پرداخته و نوشت: در مناطق توریستی در سواحل دریای مدیترانه همچنان آتش نشان ها با آتش سوزی های گسترده و فاجعه بار مبارزه می کنند. بعد از ترکیه و ایتالیا حالا به دلیل گرمای زیاد همچنین در یونان هم آتش سوزی های گسترده ای شکل گرفته است.

آتش نشان ها در بسیاری مناطق در سواحل دریای مدیترانه این روزها روی استراحت و آرامش را نمی بینند. صدها آتش سوزی مهیب همچنان روز یکشنبه در این مناطق ادامه داشت. در جنوب ترکیه مجددا ده ها هتل و روستا تخلیه شدند.

ایتالیا هم از بیش از ۸۰۰ آتش سوزی که تنها ۲۵۰ مورد در جزیره سیسیل بوده خبر داده است.

در پلوپونز یونان هم تعداد زیادی از ساکنان و توریست ها به محل امنی منتقل شده اند. در همین حال نیروهای امنیتی از وقوع آتش سوزی جدیدی در جزیره رودس خبر داده اند.

تداوم جدال نفس‌گیر آتش با آنش‌نشان‌ها در جنوب اروپا

در ترکیه هم وضعیت فاجعه باری وجود دارد و شعله های آتش با وزش بادهای تند گسترده تر می شود. در منطقه توریستی بدروم یک منطقه کاملا تخلیه شده و ۵۴۰ نفر با قایق به محل های امنی منتقل شدند و بسیاری زیر ساخت ها غیر قابل استفاده شده است.

در منطقه توریستی آنتالیای ترکیه هم بسیاری محله ها تخلیه شده اند. روز یکشنبه دو جسد در این منطقه کشف شد. به این ترتیب شمار قربانیان آتش سوزی در این منطقه در ۵ روز اخیر به ۱۰ نفر افزایش پیدا کرد.

به گفته مقام های دولتی ۱۰۷ مورد از ۱۱۲ آتش سوزی در این منطقه تا به حال تحت کنترل درآمده است.

اتحادیه اروپا هم از ترکیه در مهار این آتش سوزی ها حمایت می کند. این بدترین آتش سوزی ها در یک دهه اخیر در ترکیه بوده است. از اوایل سال جاری میلادی بر اساس اطلاعات مقامات حدود ۹۵ هزار هکتار مراتع در آتش سوزی ها نابود شده اند. در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ در این دوره زمانی به صورت میانگین تنها حدود ۱۳ هکتار مرتع در آتش سوزی ها نابود شدند.

در یونان هم از روز یکشنبه ۳۰۰ آتش نشان همچنان علیه آتش سوزی های گسترده در پلوپونز مبارزه می کنند. به گفته انجمن دفاع مدنی در یونان از روز شنبه ۵۸ آتش سوزی در این شبه جزیره به وقوع پیوسته که البته اکثر آن ها به سرعت تحت کنترل درآمده است. ۵ روستا در نزدیکی شهر پاتراس هم تخلیه شده اند. بسیاری از ساکنان و توریست های این منطقه هم به محل های امن منتقل شده اند.

تداوم جدال نفس‌گیر آتش با آنش‌نشان‌ها در جنوب اروپا

شهردار یکی از شهرهای کوچک در این منطقه از فاجعه ای بزرگ سخن گفته است.

یک روزنامه محلی هم گزارش داده که شعله های آتش در این شهر حدود ۳۰ خانه و سوله ها و اصطبل های زیادی را نابود کرده است. چندین باغ زیتون هم در این منطقه نابود شده است. یکی از ساکنان این منطقه گفته است: ما در جهنم قرار گرفته ایم و نگرانیم که همه چیز را در شعله های آتش از دست بدهیم. در همین حال نیروهای امداد از وقوع آتش سوزی دیگری در جزیره رودس یونان خبر داده اند. حدود ۶۷ آتش نشان با ۲۰ خودروی اطفاء حریق به منطقه اعزام شده اند. همچنین سه هواپیمای آتش نشانی و ۴ هلی کوپتر به منطقه اعزام شده است.

خشکسالی، باد شدید و درجه حرارت بالای ۳۰ درجه منجر به این آتش سوزی ها در منطقه شده است. از روز جمعه این کشور از یک موج گرمای شدید با درجه حرارت بین ۴۲ و ۴۴ درجه رنج می برد. بسیاری کارشناسان از رکورد بالای گرمای هوا در اروپا در روزهای آینده خبر داده اند.

گرمای سوزان در یونان همچنین عملکرد سیستم انرژی در این کشور را هم دچار چالش کرده است. به همین دلیل تکنسین ها در حالت آماده باش قرار گرفته اند. این خبر را وزیر انرژی یونان اعلام کرده است. به گفته وی همه نیروگاه های انرژی موجود به سیستم انرژی ملی متصل شده اند.

در روزهای اخیر درجه حرارت در نقاطی از یونان به حدود ۴۳ درجه رسید. حتی شب ها هم در کلانشهرها دمای بالای ۳۰ درجه گزارش شده است. برخی از کارشناسان هواشناسی از موج گرمای تاریخی سخن می گویند. انجمن حمایت از جامعه مدنی یونان هم بعد از یک نشست بحران شامگاه جمعه در آماده باش کامل قرار گرفت. در بسیاری از جزایر یونان پزشکان به شهروندان توصیه می کنند که از خود در برابر گرما حمایت کنند و وزارت کار هم کاهش کارها در فضای آزاد را درخواست کرده است.

در ایتالیا هم روز گذشته در بسیاری مناطق جنوبی همچنان آتش نشان ها با زبانه های آتش می جنگیدند.

مقامات ایتالیا چندی پیش از کشورهای اروپایی برای مقابله با آتش سوزی های جنگلی در این کشور درخواست کمک کردند.

"نلو موسومچی"، رئیس منطقه سیسیل ایتالیا در فیس بوک از یک ویرانگری بر اثر گرمای شدید خبر داد. به گفته وی برخی عاملان انسانی هم در آتش سوزی های اخیر نقش داشته‌اند و آسیب های جبران ناپذیری را به میراث جنگل وارد کرده اند و مردم را در معرض خطر قرار داده‌اند.

موسومچی بر این عقیده است که موج گرما همچنان تا ۶ آگوست در این کشور ادامه خواهد داشت. در دیگر مناطق ایتالیا هم آتش نشان ها برای عملیات های اطفاء حریق فراخوانده شده‌اند.

در اسپانیا هم آتش نشان ها اواحر هفته اخیر با یک آتش سوزی گسترده در ۷۰ کیبومتری شرق مادرید جنگیرند.

در هفته گذشته در چندین جنگل اسپانیا آتش سوزی رخ داد. شدید ترین آن در منطقه کاتالونیا در شمالشرق این کشور بود. شعله های آتش در آنجا حدود ۱۶۰۰ هکتار جنگل و زمین زراعتی را از بین برد. حدود هشتاد نفر مجبور به ترک خانه های شان شدند. خاکستر ناشی از این حریق حتی به بارسلونا مرکز کاتالونیا رسید.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    17 1
    اينم لابد کار کوردهاست... چهار بچه با روي پوشيده با لهجه مادري غليظ ترکي بيان اينو به عهده بگيرن و بگن کار کوردهاست.. خدا لعنت کنه هر فاشيست حزب نازي.. اون از ارامنه اين از کوردها.. نسل کشي...
  • NL ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    12 1
    کردها چرا نشستين چرا اينارو عهده دار نميشين ببخشيد يادم نبود اروپا پانترک عثماني فاشيست ندارن که بخوان متهم کنن و کاسه کوزه ها رو سرتون بشکوننن
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      0 10
      شما خودتون که میگفتید اتش سوزیهای ترکیه چوب خداوند بخاطر اعمال ترکیه هست؟چقدر زود رنگ عوض میکنید؟
    • NL ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      ما رنگ عوض ميکنيم؟ من از روز اول آرزوي سلامتي کردم واسه ملت ترکيه... الان هم ميگم عذاب خدا دست بشر نيست خدا کمکشون کنه همه ي اين ها بخاطر جنايت عردوغانه... تحليل و فازت دقيقا از رنگ عوض کردن چيه؟ فقط خواستي يه چيزي بگه برادر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس