کد خبر 1254912
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸

ردیاب خودرو یک دستگاه کوچک با قابلیت نصب سریع و آسان در تمامی قسمت­های خودرو می­باشد که توانایی ارسال موقعیت خودرو را در هر زمان و مکان به مالک را دارد. ردیاب خودرو به یک جی پس اس مجهز است که مختصات جغرافیایی مکان خودرو را به مالک میدهد. این ردیاب­ها نیاز به یک سیم کارت دایمی یا اعتباری دارند و نوع اپراتور متصل به سیم کارت مهم نیست.

راهنمای بررسی و خرید ردیاب خودرو و موتورسیکلت

ردیاب خودرو با کمک برق وسیله­ی نقلیه کار می­کند. اما اگر به هر دلیلی برق ماشین قطع شد امکان استفاده از ردیاب باز هم وجود دارد. چرا که این ردیاب­ها قابلیت استفاده از باطری را نیز دارند و مشکلی در زمان قطع برق وسیله نقلیه به وجود نمی­آید.

کاربرد ردیاب خودرو

GPS ماشین به دلیل قابلیت­های زیادی که دارد کاربردهای متفاوتی در بخش­های مختلف ماشین و وسایط نقلیه دارد. موارد زیر اطلاعاتی درباره کاربرد ردیاب می­خوانیم:

1) امکان ردیابی وسیله نقلیه در تمام طول شبانه روز به صورت آنلاین و آفلاین.

2) کنترل اتومبیل و خاموش کردن آن از راه دور.

3) هشدار دهنده سرعت: مالک یک سرعت مجاز بر حسب کیلومتر برای دریاب تعریف می­کند؛ در صورت استفاده از سرعت غیر مجاز ردیاب به مالک پیام هشدار ارسال می­کند.

4) امکان مشاهده مسیرهای طی شده با زمان و تاریخ دقیق.

5) پیدا کردن ماشین سرقت شده.

6) ردیابی همسر و فرزند در حال رانندگی با خودرو.

7) امکان آگاهی از نحوه استفاده راننده از اتومبیل

راهنمای بررسی و خرید ردیاب خودرو و موتورسیکلت

ردیاب ماشین روی چه ماشین­های قابل نصب است؟

دستگاه جی پی اس خودرو روی هر وسیله­ی نقلیه سبک و سنگین اعم از دوچرخه، موتور سیکلت یا تریلی قابل نصب است و محدودیتی در نصب آن بر روی اتومبیل مختلف وجود ندارد. همچنین این محصولات قابل نصب روی انواع ماشین­آلات کشاورزی از جمله بیل برقی، تراکتور هستند.

ردیاب در کدام بخش ماشین نصب می­شود؟ (محل نصب ردیاب روی خودرو)

جی پی اس ها کارایی مختلف دارند اما مهم­ترین آن استفاده از آنها به عنوان دستگاه ردیاب خودرو می­باشد. ردیاب­ها قابلیت نصب در تمام قسمت­های خودرو را دارند این قابلیت مزیتی دارد؛ اینکه سارقین خودرو نمی­تونند به راحتی آن را پیدا کنند. البته ردیاب­ها معمولا در قسمت­هایی از خودرو که سیم­کشی از آنها عبور داده شده نصب میشوند.

ردیاب ماشین چطور کار میکند؟ (نحوه عملکرد ردیاب خودرو)

بعد از فعالسازی ردیاب خودرو، دستگاه با دریافت موقعیت جغرافیایی توسط جی پی اس خودرو آن را به سرور شرکت پشتیبان کننده ردیاب میفرستد. شرکت پشتیبان این اطلاعات را از طریق پیامک یا پیام به صورت آنلاین به مالک دستگاه فرستاده و او را از هشدار آگاه میکند.

نحوه نصب ردیاب خودرو

طریقه نصب هر ردیاب روی دفترچه راهنما و نقشه ارایه شده در آن شرح داده شده است. اما پس از نصب دستگاه روی خودرو یکسری اقدامات برای فعالسازی دستگاه نیاز است:

برای فعال شدن دستگاه در سیستم باید دو اس ام اس به شماره سیم کار جی پی اس داخل دستگاه ارسال شود. برای فعالسازی کافیست وارد قسمت تنظیمات دستگاه شده و بعد قسمت مدیریت دستگاه رفته و روی آیکن تنظیمات کلیک کرد. سپس در ویرایش اس ام اس نامبر و اس ام اس آی پی را انتخاب میکنیم.

باید دو رقم آخر شماره آی پی 72 باشد و بعد از آن برای ارسال به دستگاه باید انتخاب شود. هنگام ارسال اس ام اس­ها از طریق تلفن همراه خود به دستگاه کافی است در قسمت نوشتن اس ام اس این دو دستور را تایپ و هر کدام را جداگانه به شماره سیم کارت جی پی اس ارسال کرد.

برای ارسال اس ام اس آی پی را به طور مثال اینگونه تایپ می­کنند:

Ip 91.98.152.9port2152. پس از اینکه اس ام اس را ارسال کردید جی پی اس نیز فعال خواهد شد. برای اینکه دستگاه چه مدت زمان اجرا کند، باید مدت زمان اجرا را نیز مشخص کنید. به طور مثال برای مدت 60 ثانیه اس ام اس به شماره جی پی اس ارسال شود.

این ردیاب ماشین با انواع سیمکارتهای داخل ایران کار میکند (استفاده از سیم کارت در ردیاب خودرو)

راهنمای بررسی و خرید ردیاب خودرو و موتورسیکلت

دستگاه ردیاب خودرو را می­توان با هر یکی از سیم­کارتهای ایرانسل، همراه اول، تالیا و.. فعال کرد. فقط باید توجه داشت کدام اپراتور در ایران آنتن دهی و اینترنت بهتری دارد.

این دستگاه ها ماهانه 2 هزار تومان شارژ مصرف می­کند (شارژ ماهیانه سیم کارت)

اینکه مصرف ماهانه شارژ مورد نیاز سیم کارت برای دستگاه ردیاب خودرو چه مقدار است بستگی به میزان مصرف دارد. ردیاب­ها هم حالت آفلاین دارند هم آنلاین. در ردیاب­های آفلاین مصرف شارژ سیم کارت کم­تر است. اما به طور معمول 3-2 هزار تومان ماهیانه شارژ مصرف می­کند.

امکانات جانبی ردیاب خودرو

این محصول علاوه بر موقعیت یابی یک سری امکانات جانبی را در اختیار مالک قرار میدهد.

- سنسور دما خودرو جهت کنترل و نظارت بر دما (با نصب سنسور دما روی ماشین­آلات و وسایل نقلیه میتوان به صورت آنلاین  از دمای محل قرارگیری محصولات در قسمت بار اتومبیل آگاه شد).

- سیستم تشخیص و کنترل راننده.

- سیستم خاموش و روشن کردن خودرو از راه دور.

- سنسور سوخت (آگاهی از میزان مصرف سوخت): اگر سطح مخزن خودرو به قسمتی برسد که سنسور روی آن تنظیم شده باشد. یک پیام هشدار به مالک ارسال خواهد شد.

- سیستم برق اضطراری.

- سیستم ارتباط صوتی دو طرفه راننده با اپراتور(در هنگاه تصادف این سنسور بسیار پرکاربرد خواهد بود).

- سیتم شنود داخل کابین: هنگام سرقت اتومبیل میتوان به اطلاعاتی درباره سارقین دست پیدا کرد.

نمونه­های ردیاب خودرو در شرکت GPSKHODRO

شرکت­های زیادی در رابطه با ایمنی خودرو به فروش محصولات ردیاب و جی پی اس خودرو می­پردازند. اما باید درباره صحت کیفیت محصولات ارایه شده در شرکت مطمئن شد.

یکی از شرکت­های قابل اطمینان در این شرکت جی پی اس خودرو ایران  gpskhodro.com  می­باشد. در موارد زیر به معرفی محصولات این شرکت پرداخته می شود.

- ردیاب آهنربایی طرح پلیسی (یکسال شارژ)، GM3000

- جی پی اس خودرو با قابلیت خاموش کن

- ردیاب شخصی پرسنلی (با 7 روز شارژ)، مدل GM110

- ردیاب خودرو با قابلیت شنود و خاموش کن، GM250

- ردیاب شخصی ساده با 2 روز شارژ، مدل GM100

- ردیاب آهنربایی شارژی با 15-20 روز شارژ، GM180

- دوربین هوشمند انتقال تصویر و دزدگیر، GAM180

راهنمای بررسی و خرید ردیاب خودرو و موتورسیکلت


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس