کد خبر 1255651
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
نهاد ریاست جمهوری دولت روحانی نمایه

معاون اقتصادی دولت دوازدهم سه مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را برای ارز ترجیحی کالا، واکسن و حمل و نقل کالاهای اساسی از گمرکات را به دستگاه های ذی ربط ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دوازدهم در دقیقه نود برای دستگاه‌های اجرایی و بانک مرکزی تلکیف جدید تعیین کرد.

بیشتر بخوانید:

منفی شدن همه شاخص‌های اقتصادی در دولت روحانی

این مصوبات از سوی محمد نهاوندیان معاون اقتصادی دولت به بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی، صمت و بهداشت و درمان ابلاغ شد به موضوع ارز ترجیحی برای واردات کالا، حداکثر سازی ناوگان حمل و نقل برای کاهش رسوب کالا در گمرکات و ارز مورد نیاز واکسن کرونا اختصاص یافت.

مصوبات دقیقه نودی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت +سند

در این نامه که به تاریخ ۱۱ مرداد ماه ارسال شده آمده است: بندهای (۲، ۳ و ۴) تصمیمات جلسه دویست و سی وهفتم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۸، که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود.

- دولت متعهد خواهد بود در خصوص کلیه کالاهای وارد شده با ارز ترجیحی که تا پایان مهرماه سال جاری به صورت اعتباری ترخیص می شوند، نرخ ارز مورد محاسبه همان نرخ ارز ترجیحی ( ۴۲,۰۰۰ ریال) لحاظ گردد.

- وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برنامه عملیاتی مورد نیاز جهت افزایش حداکثری ظرفیت خروج و حمل کالاها از بنادر و گمرکات کشور را تدوین نماید و به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه نماید به شکلی که ظرف یک ماه، بخش قابل ملاحظه ای از دپوی کالاهای اساسی از بنادر کشور تخلیه گردد.

- ارز مورد نیاز برای تولید واکسن های داخلی کرونا براساس نرخ سامانه نیما محاسبه می گردد. جهت واردات واکسن کرونا، وزارت امور خارجه مکلف است استفاده از منابع ارزی به ویژه منابع موجود در کشور چین را به صورت جدی پیگیری نماید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 5
    حرف رایگان نزنید اینا مال الان نیست.
    • رضا IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      2 0
      شما که آگاه تری بگو مال چه تاریخیه؟
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    5 0
    رییسی ضد فساد باطل می کند این حرکات ضد مردمی را.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس