سعید جلیلی نمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه لازمه تحقق پیشرفت، کمک به دولت در اهداف ملی است، گفت: کارشناسان وزرای پیشنهادی را یاری دهند تا نه تنها مشکلات را برطرف کند، بلکه کشور را نیز جهش دهد.

به گزارش مشرق، نشست مشترک کارگروه نفت و گاز دولت سایه با حضور «جواد اوجی» گزینه پیشنهادی وزارت نفت و جمعی از کارشناسان حوزه انرژی در دفتر سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی برگزار شد.

جلیلی در ابتدای این نشست، اظهار داشت: ادعای جریان انقلاب، به ویژه در ایام انتخابات این بود که وضعیت فعلی با وضعیت مطلوب فاصله دارد و نباید بهانه‌ها مانع رسیدن به وضع مطلوب باشد.

وی در این راستا افزود: بنابراین باید از فرصت اعتماد مردم به این جریان استفاده کرد تا کاستی‌هایی که در هشت ساله گذشته رقم خورده است، با اقداماتی درست و حساب شده جبران گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه با بیان اینکه هدف از برگزاری نشست مشترک با وزرای پیشنهادی، ارائه مشورت به منظور تأیید، تصحیح یا تکمیل برنامه‌هایشان است، گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در پیام تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری مبنی بر آنکه امروز کشور آماده حرکت جهشی در همه عرصه‌هاست، همه نیروهای جریان انقلابی باید کمک کنند تا این هدف با موفقیت شکل بگیرد و انتظارات را برآورده کند.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه لازمه تحقق پیشرفت و جهش، کمک همه‌جانبه به دولت در اهداف ملی است، تصریح کرد: کمک کارشناسان به مسئولان دولت جدید، نه تنها پسینی، بلکه می‌تواند پیشینی باشد؛ کارشناسان و دلسوزان باید وزرای پیشنهادی را یاری بدهند تا برنامه آنها جامع و دقیق باشد و نه تنها مشکلات را برطرف کند، بلکه کشور را نیز جهش دهد.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه برنامه وزارتخانه‌ها تابعی از اهداف کلی دولت باید باشد، تأکید کرد: برخی از موضوعات کلان نظیر «ایجاد اشتغال»، «ارزآوری» و «بی‌اثر کردن تحریم» از جمله برنامه‌هایی است که فراتر از وزارت‌خانه‌ها و به عنوان «برنامه دولت» تلقی می‌شود؛ بنابراین می‌بایست مأموریت‌های متناسب با این برنامه‌ها در برنامه وزارتخانه‌های مربوطه تعریف شده باشد.

وی افزود: برای مثال در دوره‌های گذشته، بیشترین بار مأموریت ارزآوری به دوش وزارت نفت بوده است؛ در حالی که همه وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه دارای وظیفه و مأموریت هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: از آنجا که وزارت نفت متولی یکی از مهمترین مزیت‌های نسبی کشور است، هرچه مدیریت توانمند و کارآمدتر باشد، می‌تواند از فرصت منابع نفت و گاز و نیروی انسانی ماهر کشور به بهترین نحو استفاده کند.

جلیلی در ادامه با اشاره به تصویب قانون توسعه پتروپالایشگاه‌ها در مجلس دهم و تدوین آیین‌نامه اجرایی آن در دولت گذشته، تأکید کرد: یکی دیگر از جنبه‌های مهم در مأموریت‌های وزارت‌خانه‌ها، استفاده از ظرفیت مشارکت مردم است که وزارت نفت به ویژه در حوزه توسعه پتروپالایشگاه‌ها با تأمین مالی از طریق جذب سرمایه‌های مردمی، می‌تواند این ظرفیت را فعال کند و به بازار سرمایه نیز عمق ببخشد.

وی در این راستا تصریح کرد: طرح پیشنهادی دولت سایه در زمینه سپردن مدیریت مصرف انرژی به خود مردم (طرح وان) که مورد توجه رئیس‌جمهور محترم نیز قرار گرفت نیز در راستای مشارکت مردم در مأموریت‌های و برنامه‌های وزارت نفت است.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی در بخش پایانی سخنان خود گفت: همکاری میان وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو از جمله در حوزه افزایش نیروگاه‌های تجدیدپذیر، سیکل ترکیبی و توزیع کنتورهای هوشمند می‌تواند موجب بهینه شدن مصرف انرژی در کشور شود و این هماهنگی باید به عنوان مأموریت در هر دو وزارتخانه، جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

گفتنی است، گزارشی در خصوص راهکارهای افزایش درآمد صادراتی وزارت نفت، کاهش خام فروشی، افزایش زنجیره ارزش، تأمین انرژی به ویژه برای صنایع و وزارت نیرو و همچنین توسعه میادین مشترک به عنوان اولویت‌های اصلی دولت در صنعت نفت از سوی کارگروه نفت و گاز دولت سایه در این نشست ارائه شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    19 0
    واقعا به این سلامت نفس آقای جلیلی غبطه می خورم. زنده باد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس