تصویب لایحه جنجالی محدودیت‌های انتخاباتی در تگزاس آمریکا - کراپ‌شده

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالت تگزاس پس از یک ماه و نیم کشمکش توانستند لایحه مورد نظر خود درخصوص ایجاد محدودیت در رویه‌های انتخاباتی این ایالت را تصویب کنند.

به گزارش مشرق، لایحه ایجاد محدودیت برای مشارکت شهروندان در رویه‌های انتخاباتی ایالت تگزاس، علی‌رغم مانع‌تراشی‌های متعدد به تصویب رسید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اکثریت جمهوری‌خواه مجلس ایالتی تگزاس روز جمعه لایحه محدویت‌های انتخاباتی را به تصویب رساندند.

این در حالی است که نمایندگان دموکرات کنگره ایالتی تگزاس از یک ماه و نیم قبل برای ممانعت از به حد نصاب رسیدن جلسات مجلس نمایندگان ایالتی، به واشنگتن سفر کرده بودند.

با این حال پس از تهدید جمهوری‌خواهان به بازداشت «دموکرات‌های کارشکن»، سه نفر از آن‌ها با بیان اینکه توانسته‌اند پیام خود در مخالفت با این لایحه جنجالی را به گوش ملت آمریکا برسانند، به تگزاس برگشتند.

بعد از ظهر پنجشنبه به وقت محلی، لایحه محدودیت‌های انتخاباتی با ۷۹ رأی موافق در برابر ۳۷ رأی مخالف، به تصویب رسید. این لایحه در مرحله بعد، باید روز جمعه به تصویب مجلس سنای ایالت تگزاس برسد و «گرِگ ابوت» فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس آن را امضا کند.

این لایحه که بر مبنای ادعای اثبات نشده «دونالد ترامپ» درخصوص تقلب در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است، استفاده از صندوق‌های سیار و مراکز بیست و چهار ساعته رأی‌گیری را ممنوع می‌کند.

علاوه بر این، طبق این لایحه، برای شرکت در رأی‌گیری پستی، موارد جدیدی جهت تأیید هویت رأی‌دهندگان اضافه شده است.

همچنین این لایحه، مسئولان انتخاباتی را از ارسال برگه رأی برای کسانی که درخواست آن را ثبت نکرده‌اند منع کرده و نظارت حزبی بر صندوق‌ها را تقویت می‌کند.

مخالفان لایحه محدودیت‌های انتخاباتی می‌گویند، تبدیل شدن آن به قانون ایالتی، روش‌های منعطف اجرای انتخابات را محدود و حق رأی رنگین‌پوستان آمریکایی را سرکوب می‌کند.

دموکرات‌ها در اقدامی علیه تصویب قوانین مشابه در ایالات تحت کنترل جمهوری‌خواهان، لایحه‌ای تحت عنوان «قانون ارتقای حق رأی» را در مجلس نمایندگان آمریکا در واشنگتن ارائه و تصویب کردند. با این حال به نظر نمی‌رسد این لایحه در سنای آمریکا شانس زیادی برای تصویب داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس