رمزگشایی از هجمه افراطیون اصلاح طلب علیه جانشین ظریف

ریل گذاری جدید دستگاه دیپلماسی کشورمان، جریان تندرو اصلاح طلب را آشفته و نگران کرده است. چرا که این رویکرد در طولانی مدت، عیار دیپلماسی دولت تدبیر و امید- دولتِ اصلاح طلبان- را مشخص خواهد کرد.

سرویس سیاست مشرق -این روزها رسانه های جریان اصلاحات همصدا با رسانه های معاند، به هجمه علیه وزیر امور خارجه دولت سیزدهم مشغول هستند. این در حالی است که وی تنها چند روز است که در این جایگاه قرار گرفته است.

در همین رابطه روزنامه شرق- ۹ شهریور- در مطلبی با عنوان «متن و حواشی اجلاس بغداد» به قلم «جاوید قربان اوغلی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق نوشت: «انتظار اولیه از جناب امیرعبداللهیان پس از انتصاب، در اولین سفر خارجی، با برخورداری از بیش از دو دهه فعالیت دیپلماتیک در رده‌های مختلف، حضوری تأثیرگذار با تمرکز بر اهداف اعلام‌شده جهت‌گیری سیاست خارجی و استفاده از فرصت برای پیشبرد آن به‌ویژه در رابطه با عربستان بود. متأسفانه نه‌تنها این انتظار برآورده نشد بلکه اولین حضور بین‌المللی آقای وزیر با حاشیه‌هایی همراه شد و جوسازی‌های ناشی از آن بر موضوع سفر تأثیر سوء گذاشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «با اینکه گمانه‌های متعددی درباره جای ایستادن وزیر خارجه در عکس یادگاری با مقامات شرکت‌کننده در اجلاس مطرح شده ولی این اقدام با هر انگیزه‌ای، زیر پا گذاشتن ابتدایی‌ترین آداب دیپلماتیک در احترام به کشور میزبان است. در تصاویری که از محل انتشار یافته، جایگاه رؤسا و نخست‌وزیران در ردیف جلو و وزرای خارجه ازجمله عربستان، ترکیه و ایران در ردیف پشت‌سر آنها قرار دارد. باور اینکه امیرعبداللهیان به‌دلیل قرارگرفتن در کنار وزیر خارجه عربستان، تعمدا جای خود را تغییر داده، بسیار دشوار است؛ زیرا علاوه‌بر موضوع پیش‌گفته با سیاست اعلامی ایشان و دولت جدید در اولویت همسایگان مغایرت دارد».

همچنین روزنامه اعتماد- ۸ شهریور- در مطلبی با عنوان «اهمیت استفاده از آداب دیپلماتیک» نوشت: «متاسفانه در مورد کنفرانس بغداد ضعف مدیرکل اداره تشریفات وزارت امورخارجه کاملا مشهود و غیر قابل اغماض است، جناب وزیر امور خارجه ما آیا نمی‌دانستند که هرگونه جانمای ایستایی یا جلوس مهمانان در تمامی مراسمات یا ضیافت‌های رسمی، بر عهده کشور میزبان است؟ اگر نمی‌دانستند پس جناب مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه در آن زمان چه نقشی داشتند؟ اگر نیت جناب عبداللهیان از قبل عدم ایستایی یا جلوس در کنار کشورهای ناهمسو بود، چرا این مطلب به تیم پیشروی هماهنگی اجلاس اعلام نشده بود؟ اگر این حرکت جناب وزیر توهین به ملت‌های منطقه محسوب نمی‌شود، پس اسمش چیست؟ آیا ایشان نباید در مورد این اقدام خودسرانه توضیح دهند؟ ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آقای عبداللهیان در یک سفر تبلیغاتی یا یک دیدار انقلابی با گروه‌های جهادی نبودند که ناگهان در یک حرکت علاوه بر زیر پا نهادن عرف و آداب دیپلماتیک، جای خود را بدون هماهنگی تعویض کنند یا در سخنرانی خود به زبان عربی سخن بگویند که با این کار این رف جنجالی و تاسف‌بار خود را تکمیل کردند...جا دارد دلسوزان انقلاب و نظام به جناب وزیر در مورد تکرار اینگونه اقدامات، تذکری جدی داده و به ایشان فهمانده شود، حضور ایشان در مجامع بین‌المللی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران است و نه شخص خود امیرعبداللهیان».

رمزگشایی از هجمه افراطیون اصلاح‌طلب علیه جانشین ظریف/ آیا جریان تندرو اصلاح‌طلب دلواپس «شأن دیپلماتیک ایران» است!؟

و اما درباره دلواپسی جریان اصلاح طلب نسبت به رعایت آداب دیپلماتیک چند نکته قابل ذکر است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم.

سفر وزیر جدید امور خارجه کشورمان به عراق و سوریه، پیام های ویژه ای به کشورهای منطقه و سران جهان داشت. «حسین امیرعبداللهیان» - ۸ شهریور- در برنامه گفت و گوی ویژه خبری تاکید کرد: «سیاست خارجی متوازن یعنی ارتباط با همه بخش‌های جهان با رعایت اولویت‌ها لذا سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند شعار ماست...یکی از برنامه‌های اصلی ما برنامه ۲۵ ساله ایران و چین است... نه تنها این قرارداد را برای اجرا به طور جدی پیگیری می‌کنیم و جزو دستورکارهای اصلی ماست بلکه این الگو را به کشورهای دیگری که ظرفیت‌هایی را دارند تعمیم می‌دهیم لذا با روسیه و هند این موضوع را دنبال خواهیم کرد».

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: «به صورت شفاف به طرف مذاکره کننده اتحادیه اروپا گفتم آمریکایی‌ها تا یاد نگیرند که مودبانه با ملت بزرگ ایران صحبت کنند از ادبیات تهدید هیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت...رئیس جمهور فرانسه در اجلاس بغداد به سمت من آمد و تاکید کرد بر اینکه ما خیلی علاقمند هستیم تا شما با سفر به پاریس یک بار دیگر مسائل را مرور کنید، همچنین در بغداد وزیرخارجه عربستان سعودی گفت منتظریم دولت ایران مستقر شود تا ارتباطاتمان را از سر بگیریم».

وی در ادامه تاکید کرد: «ماکرون در کمتر از دو ساعت و نیم که در اجلاس حضور داشت دو بار به سمت من آمد و حتی تأکید بر این کرد که ما علاقمند هستیم تا من سفر به پاریس داشته باشم...فرصتی شد تا در حاشیه اجلاس گفتگوی با رئیس جمهور مصر داشته باشیم...در مراسم تحلیف رئیس جمهور از تمام کشورهای اروپایی نمایندگان رسمی دولت‌ها معرفی شدنده بودند و در مراسم حضور پیدا کردند، کشوری مثل انگلیس و فرانسه سفیر خود در تهران را معرفی کردند، اما برخی از کشورها مانند ایتالیا دبیرکل وزارت خارجه خودشان را معرفی کردند و این یعنی اینکه اروپا یکدست نیست».

رمزگشایی از هجمه افراطیون اصلاح‌طلب علیه جانشین ظریف/ آیا جریان تندرو اصلاح‌طلب دلواپس «شأن دیپلماتیک ایران» است!؟

امیرعبداللهیان درباره جایگاه ایستادنش در عکس یادگاری در نشست بغداد نیز گفت: «معتقدم در جایگاهی ایستادم که جایگاه واقعی جمهوری اسلامی و نماینده جمهوری اسلامی ایران بود». 

رمزگشایی از هجمه افراطیون اصلاح‌طلب علیه جانشین ظریف/ آیا جریان تندرو اصلاح‌طلب دلواپس «شأن دیپلماتیک ایران» است!؟

تجربه ثابت کرده است که طیف تندرو اصلاح طلب به هیچ عنوان دغدغه ای درباره عزت پاسپورت ایرانی و رعایت عرف دیپلماتیک در جهت تأمین منافع ملت ایران ندارد.

اگر این طیف چنین دغدغه ای داشت، وقتی دولت اوباما در اقدامی بی سابقه و غیرقانونی از پذیرش نماینده دولت روحانی در سازمان ملل امتناع کرد، فریاد وامصیبتا سر داده و به دولت اوباما و همچنین دولت روحانی اعتراض می کردند.

اگر طیف تندرو اصلاح طلب نسبت به عزت مردم ایران و منافع ملی و عرف دیپلماتیک دلواپس بود، وقتی آلمان از سوخت رسانی به هواپیمای حامل ظریف خودداری کرد، به آلمان و دولت روحانی اعتراض می کردند.

اگر افراطیون اصلاح طلب نسبت به منافع ملت ایران و جایگاه دیپلماتیک ایران دغدغه داشت، وقتی وزیر خارجه دولت روحانی در اقدامی تحقیرآمیز مقابل امیر کویت زانو زد، به این اقدام اعتراض می کردند.

اگر جریان تندرو اصلاح طلب نسبت به عرف دیپلماتیک و شأن ملت ایران دلواپس بود، وقتی دولت فرانسه تنها ۴۸ ساعت پس از سفر وزیر خارجه دولت روحانی، اجلاس گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین را در پاریس برگزار کرد، فریاد وامصیبتا سر می دادند.

رمزگشایی از هجمه افراطیون اصلاح‌طلب علیه جانشین ظریف/ آیا جریان تندرو اصلاح‌طلب دلواپس «شأن دیپلماتیک ایران» است!؟

اگر طیف تندرو اصلاح طلب نسبت به شأن و جایگاه دیپلماتیک ایران دغدغه داشت، وقتی کشورهای اروپایی در اقدامی بی سابقه و غیرقانونی در دولت روحانی، دیپلمات ایرانی را بازداشت و محاکمه کردند، به دولت و طرف اروپایی تذکر داده و فریاد می زد.

متاسفانه مصادیق مشابه در ۸ سال گذشته بسیار زیاد است و از حوصله این مطلب خارج است.

واقعیت این است که جریان تندرو اصلاح طلب به هیچ عنوان دلواپس عرف دیپلماتیک و شأن و جایگاه ملت ایران نیست، دلواپسی اصلی این جریان به دلیل تغییر ریل گذاری دستگاه سیاست خارجی در دولت سیزدهم است.

همانطور که امیرعبداللهیان تاکید کرده ریل گذاری جدید دستگاه دیپلماسی کشورمان بر پایه تعامل عزتمندانه و دوسویه با شرق، اهتمام ویژه به دیپلماسی منطقه ای و ارتباط با کشورهای منطقه و بی اعتمادی به آمریکا و دیپلماسی مقتدرانه نسبت به کشورهای سلطه گر غربی است.

ریل گذاری جدید دستگاه دیپلماسی کشورمان، جریان تندرو اصلاح طلب را آشفته و نگران کرده است. چرا که این رویکرد در طولانی مدت، عیار دیپلماسی دولت تدبیر و امید- دولتِ اصلاح طلبان- را مشخص خواهد کرد.

دیپلماسی دولتِ اصلاح طلبان، ارزش پول ملی را به شدت کاهش داد و تحریم ها را افزایش داد و عزت پاسپورت ایرانی و همچنین عزت پاسپورت دیپلماتیک ایران را لگدمال کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    25 3
    در عملکرد اصلاح طلبان چیزی بنام دلواپس وجود ندارد. و اگر هم وجود داشته باشد یعنی با غیرت، که اینها ندارند.
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      30 2
      دوستان ظریف بیشتر از این موضوع ناراحتند که کسی را که ظریف به خواست امیر کویت از وزارت امور خارجه اخراج کرد، اکنون با عزت تمام بازگشته است و اخراج کننده اش با ذلت تمام خود اخراج شده است! این کم دردی است!؟
    • محسن ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      4 15
      به کاربر 17:05 ) برادر (یا خواهر) محترم؛ ظریف اخراج نشده است. ایشان هشت سال تمام وزیر امور خارجه بود و اکنون با تغییر کردنِ رییس جمهور، دورۀ وزارت ایشان هم پایان یافته است. این شمایید که تصور می کنید مسئولان باید مادام العمر باشند و اگر مسئولی چنین نبود پس لابد اخراج شده است!
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      7 0
      جناب 19:04 ـــ هر وزیری پس از پایان دوره اش اگر بازنشست نشده باشد در سمت دیگری به کار گرفته می شود! مثل وزیر بهداشت یا مخابرات! اما جناب ظریف الممالک قجری را فرستادند دنبال غازچرانی! حالا اگر بگویند اخراج نشده است تو راضی می شوی!؟ اشکال ندارد! می گوییم همان که تو می گویی!!!
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      7 2
      افساد طلبان اگر داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    6 24
    روحانی و دولتش خوب نبودن درست. ولی دلیل نمی شه یک ادم ناتوان رو به عنوان نماینده ایران بفرستین و به به و چه چه هم کنین. شما که تو 8 سال گذشته به هر چیزی گیر می دادین الان هم وظیفه دارین درست و عادلانه صحبت کنین و ایرادات این دولت رو هم ببینین و بگین
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      22 1
      ناتوان ظریف منافقه که باعث شد تحریمها 10 برابر بشه و صنعت هسته ای رو نابود کرد پس حرف نزن
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      6 0
      دوران زانو زدن جلوی سران عرب منطقه تمام شده اکنون اقتدار و عزت به ایران برگشته است.
    • پری ۴۴ ساله CA ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      1 0
      از نگاه شما آدم توانا یعنی کسی که تا بناگوش دهانش باز بوده و لبخند بزند
  • FR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    32 2
    افرادی که دلشان را به دکمه سردست ظریف خوش کرده بودند ارزش پاسخ گویی ندارند !
    • CA ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      1 0
      احسنت به این جواب نغز
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    21 4
    اصلاح طلب های غربگدا مصیبت اصلی مملکت در عصر حاضر همانند اسلاف خودشان مثل میرزا ملکم خان و تقی زاده.
  • FR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    22 2
    کاریکاتور امروز روزنامه وطن امروز را از مکرون منتشر کنید خیلی جالب است مکرون گفته بوده اگر امریکا هم از عراق برود فرانسه نمیره !
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    15 2
    از نظراصلاح طلبانه عرف ديپلماتيک زانو زدن درمقابل غرب وبله قربان گفتن است عزت وافتخار دیپلماسی برايشان معنايي ندارد مگردرخدمت خواسته‌های اين گروه باشد زانو زدن ظريف درمقابل امیر کویت ننگی برای این طيف خواهد بود
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    2 1
    .... به مراتب بیش از جماعت اسلاحتلب است
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    6 25
    دل ما با وزیر خارجه جدید هیچ وقت صاف نخواهد شد و به رسمیتش نمی شناسیم
    • حمیده IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      18 2
      مهم نیست.....
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      14 3
      حالا شما که هستید خودتو خیلی مهم تلقی کردی عمو امثال شما جز دشمنی با این خاک هنری ندارند
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      13 2
      خب میگی چیکار کنیم
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      8 0
      به دَرََک
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      6 0
      شما اقلیت هستین اکثریت ملت از رئیسی و امیرعبداللهیان و دولت جدید حمایت می کنند.
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      5 0
      حسین امیر عبداللهیان از همه جهت از ظریف سرتر و برتر است.
    • CA ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      2 0
      نشناسید. ولی ما داریم جور به رسمیت شناختن وزیری را میکشیم که شما به رییسش رای دادید.و ما به رایتان احترام گذاشتیم.پس به رای مردم تمکین کنید و ۸ سال سکوت اختیار کنید
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    16 3
    جریان تندرو اصلاح طلب مشتی واداده غرب پرست ذلیل است که جز "خاک برسریون" هیچ چیز برازنده شان نیست.
  • امیرو IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    11 2
    خدا ..... کند این اصلاحطلبهارو که هر روز به هر بهانه ای نامشام را میشنویم. کاش ویروسی می آمد که فقط بر این گروه اثر میگذاشت تا برای همیشه از شرشان راحت بشویم.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    16 2
    اف به روحانی ودولت نفوذیش ..همشون برن
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    5 13
    رمز حمله به ظریف چی بود؟؟
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      18 4
      زانو زدن جلو امیر کویت و توهین به سردار
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      11 3
      رمزش عملکردش در قبال 80 میلیون ایران بود که خودش هم تحریم شد!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    5 1
    حقیقتا دو حرکت شروع به کار وزیر جدید امور خارجه یکی تعیین جایگاه واقعی ایران در آن نشست که با واقعیتهای موجود مطابقت دارد و دیگری تکمیل سفرشان با دیدار از سوریه - جای تقدیر دارد. اصولا در نشست همسایگان عراق حضور امانوئل مکرون پررو به هیچ وجه لازم نبود و ایشان می‌بایستی هنگام گرفتن عکس یادگاری کلا خارج از محدوده تصویر برداری کنار در ورودی سالن قرار می گرفتند که البته اینطور نشد.
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      1 5
      عزیزم. تو عرف بین الملل نمیشه که بی ادبی کرد.
  • یاور3 IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    10 4
    لعنت خدا بر افسادطلبان. در وصف اینها باید به کلام‌الله مجید رجوع کرد که فرمود: وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ترجمه: چون به آنان گویند: در زمین فساد نکنید، می‌گویند: فقط ما اصلاح‌گریم! أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ ترجمه: آگاه باشید! یقیناً خود آنان فسادگرند، ولی درک نمی‌کنند. وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ ترجمه: چون به آنان گویند: ایمان آورید چنان که دیگر مردم ایمان آوردند می‌گویند: آیا ما هم مانند سبک مغزان ایمان آوریم؟! آگاه باشید! قطعاً اینان خود سبک مغزند؛ ولی [از شدت کوردلی به این حقیقت] آگاه نیستند. (آیات 11 و 12 و 13 سوره مبارکه بقره)
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    10 2
    یه چیزی بگم اصلاح طلبان افرادی نیرنگ بازی هستن بهشون نمیتوان اعتماد کرد
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    12 2
    هر جا دیدید جیغ بنفش اصلاحات بلند شد بدونید منافع امریکا و اسراییل در خطر و منافع ایران در حال تامین شدنه، پس همون مسیر رو ادامه بدید..
  • FR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    2 4
    یار یکی چشمه یکی!!! اینا ترفند و حقه های سیاسی است همشون از یه چشمه اب میخورن !!
  • بختیاری IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    5 2
    سوزش و تقلایی که بعضی ها دارن حتی کدخدا نداشته.فکر میکنم از طریق سلب رفاه واسایش فرزندان ژن قشنگشون تحت فشار گذاشته شدند.شاید هم برای دلـــــبــــری کـــــدخـــــداست.!
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    5 12
    اصولگرا و اصلاح طلبان هر دو یکی هستن
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      9 5
      دهنتو ببند
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    12 2
    هزاران درود بر امیر عبدالهیان عزیز
  • تورک GB ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    8 2
    زنده باد
  • ... GB ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 6
    وزیران مملکت را نابود کردند
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    11 2
    مسئولیت انتشار این هجمه ها و تخریب ها رو هم کانال های خبری و ظاهراً طنز حامی دولت نکبت بنفش برعهده گرفته اند
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    4 0
    دیگه طالبان درس گرفت از گذشته اصلاح طلبها نمیخوان درس بگیرن جانشین جناب ظریف از اولین دیدار خارجی قوی عمل کردند من نمیدونم بت سازی شما اصلاح طلبا به چه معناست؟؟؟؟؟ یه بت درست می کنند و بگن هیچ کی بت ما نمیشه؟ جناب ظریف دوره خدماتشون تمام شده. شما اصلاح طلبا برای چی از قانون تخطی می کنید و به منتخب جدید احترام نمی گذارید؟؟؟؟ ؟ وزیر خارجه جدید هم انسان معتدل و متعهدیست و بسیار متین و دیپلماتیک. پس مشکل در ذات خودکامه شماست. والسلام
  • عطاءالله IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    12 1
    دکتر عبدالهیان عزیز انشاالله در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشید. هنوز هم حرکت حرفه ای شما در عکس یادگاری بغداد کام ما را شیرین نگه داشته است.
  • سید روح اله IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    6 1
    یکی نیست از منطقه بپرسد فرانسه همسایه شمالی عراق است یا جنوبی؟ یا شاید هم جای خالی همسایه شمال غربی را پر کرده؟
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    10 2
    زنده باد اقتدار امیر
  • فرامرز IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    6 1
    وزیر خاجه ورییس جمهوری که نزدیک ترین افراد تیمشان ومواکره کنندگان هسته ای وغیره از جاسوسان ستاره دار امریکا وانگلیس بودندآیاذره ای جا برای دفاع خوددارند؟البته بایدبعد ازاین منتظرخروج یکی یکی آنها باشیم که به دامن اربابان خودپناهنده شوند،ودلقک های برنامه بعضی از شبکه های تلویزیونی معاند نقش بازی کنند(مثل بسیاری ازتیم اصلاح طلب خاتمی)
  • فهیم IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 0
    اقای وزیر توجه کنید: این مدعیان اصلاح طلبی سالهاست که سنگ ریزهها در قوطی حلبی ریخته و همیشه در حال تکان دادن هستندوفقط مواظب رفتار و کفتار تان باشید که این دشمنان سو استفاده نکنند و هیچ غلطی نمی تواند بکنند
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    5 0
    ظریف به دانشجوها درسی که ازامیر یاد گرفته را بابد تدریس کنه والا حقوقش حرامه
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    5 1
    ظریف به دانشجوها درسی که ازامیر یاد گرفته را بابد تدریس کنه
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    4 1
    چیزی که عیان هست چه حاجت به بیان عست!۸سال هزینه ونجومیبگیری وسواستفاده ازبیت المال وسفرهای قبیله ای وهتلها وتفریحات هانوادگی ...دیپلماسی خوار وخفت وخیانت وجنایتهای مستقیم وعیر مستقیم باند وپارای بازی وفساد وخرابکاری وغارت-با یک عکس امیر درعراق کل دیپلماسی را به اقتدار رساند-که باید ظریف ازحالا که یاد گرفت در دانشگاه تدریس کنه(ظربف حتی بعنوان مترجمی قابل اعتماد نبود ودنیا هم فهمید وآبرویمان رابرد
  • حسین DE ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 4
    چند قرارداد اقتصادی در راستای سفر وزیر امور خارجه به عراق و سوریه منعقد شد؟ حاصل این دیپلماسی اقتدارگرا در این دو سفر اخیر برای سفره مردم چه بوده است؟ حضرات لطفا شفاف سازی بفرمایید.
  • عبدالحميد IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 1
    خدا رسانه هاى انقلابى ما را از استفاده ى واژه هاى اصولگرا و اصلاح طلب بى نياز كند
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 1
    خدا وکیلی
  • FR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 1
    جز زبون دراز هیچی ندارن خدا ببره به حق علی زبانهایشان را نه، ظریف واداه خوبه ؟/
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 1
    اصلاح طلبان ازطرف شی طان.تحت فشارند کهچرا بابت خسارت رفتن ظریف وامدن وزیر مقاومت تلاش مضاعف نمی کنند.رفتن سازشکاران وتقویت جبهه مقاومت خواب از چشمشان برده
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 1
    واقعاً «اهمیّت استفاده از آداب دیپلماتیک» باید سرمشق دیپلمات ها باشد. یک روز امپراطوری جلوی حاکم ایران زانو زد و تاج خود را به او هدیه کرد و روزی دیپلماتی جلوی شیخ کویت زانو زد و حیثیّت و آبروی ایران را به او هدیه کرد. این درس گرفتن از آداب دیپلماتیک؛ ممکن است در دانش کده ای که وزیر امورخارجه ی گذشته آن جا رفته - فقط به خاطر اهمیّتش - در آن جا به دانش جویان - آموزش داده شود.
  • ابراهیم IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    بله کرنش گران درمقابل امریکا این رویه امیر عبدالهیان را بر نمیتابند.
  • CA ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    1 0
    بی انصافها صبر کنید بعد از چهار سال حد اقل.ما همین وزیر را هزاران برابر کل کابیه ی بنفش قبول داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس