کد خبر 126693
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵

با سپري شدن حدود يك چهارم از سال جديد، فاز دوم اكران فيلم‌هاي سينمايي طرح مخاطب خاص، هنوز آغاز به كار نكرده است و البته محمد درمنش مسئول طرح هم مي‌گويد:‌«هيچ خبر جديدي ندارم.»

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، اكران فيلم‌ها در طرح مخاطب خاص آذرماه سال قبل و پس از گذشت چند ماه از معرفي محمد درمنش به عنوان مسئول آن، با نمايش دو فيلم «گلوگاه شيطان» و «بدرود بغداد» آغاز به كار كرد.

محمد درمنش، همان زمان اعلام كرد كه تا پايان سال (يعني سال 90) 12 فيلم در قالب اين طرح روي پرده سينماها خواهند رفت و هر فيلم بصورت اکران طولي و حداقل 4 هفته در چرخه اکران باقي خواهد ماند.

در طول چهارماه اكران مخاطب خاص در سينماهاي تهراني، هشت فيلم «بدرود بغداد»، «گلوگاه شيطان»، «ارتباط خانوادگي»، «چشم»، «گلچهره»، «معبد جان»، «جعبه موسيقي» و «شيرين» اكران شدند كه همگي فروش‌ معمولي داشتند. در واقع طبق آمار‌هاي فروش رسمي هيچكدام نتوانستند حتي فروش 100 ميليون تومان را هم تجربه كنند؛ البته برخي از اين فيلم‌ها حتي نتوانستند فروشي بيشتر از 20 ميليون تومان داشته باشند!

در هر صورت علي‌رغم تمام مسائل مختلف پيرامون اكران فيلم‌هاي سينمايي در اين طرح، محمد درمنش اواخر سال قبل اعلام كرد كه طبق نظر جواد شمقدري ـ رييس سازمان سينمايي كشور ـ نمايش فيلم‌ها در طرح مخاطب خاص به شكل گسترده‌تر و بهتر ادامه پيدا خواهد كرد؛ اتفاقي كه با گذشت سه ماه از سال جديد به نظر مي‌رسد هنوز حتي برنامه‌ريزي هم نشده است.

مسئول طرح اكران مخاطب خاص اعلام كرده بود كه در جلسه كميته حمايت از اكران با حضور جواد شمقدري، سيد عليرضا سجادپور، سيد احمد ميرعلايي، مجيد مسچي با اكران بيست اثر سينمايي در گروه مخاطب خاص در فاز دوم موافقت و مقرر شد، مراحل اجرايي طرح از هم اکنون آغاز گردد. (خبر فوق روي سايت طرح اكران مخاطب خاص ديده مي‌شود اما تاريخ انتشار خبر مشخص نيست.)

بر اين اساس قرار بود «در فاز دوم اکران آثار فرهنگي هنري که در سال 91 به اجرا در خواهد آمد، 10 سينماي مطلوب در تهران و پنج سينما در مراکز استانها با امکانات بيشتر، تبليغات وسيع‌تر و گستره فراگير، اکران بيست اثر سينمايي را عهده دار داشته باشند». به همين دليل هم درمنش در همين خبر از فيلم‌سازان خواسته بود كه اگر مايلند آثارشان را به اين طرح ارائه دهند تا براي اكران آن برنامه‌ريزي شود.

همه اين سخنان در حالي است كه درمنش در گفت‌وگويي با ايسنا، اجراي اين طرح را منوط به «هماهنگي‌هاي اداري و تحقق بودجه» دانسته بود و البته در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به وضعيت بودجه، آيا آغاز فاز دوم اين طرح در نيمه دوم سال امكان‌پذير مي‌شود؟، تصريح كرده بود: «خير. بودجه فاز دوم طرح مخاطب خاص سال گذشته پيش‌بيني و تامين شده است، به همين دليل اختصاص بودجه هرچه سريع‌تر انجام مي‌شود و مشكلي در اين زمينه نخواهيم داشت.»

اكنون از آغاز سال 91 سه ماه مي‌گذرد و اكران فيلم‌ها در اين طرح هنوز آغاز نشده است. خبرنگار براي پيگيري اين موضوع با محمد درمنش ـ مسئول اكران فيلم‌ها در طرح مخاطب خاص ـ تماس گرفت و تاريخ اجراي فاز دوم اين طرح را جويا شد اما درمنش تنها به اين جمله بسنده كرد كه «خبر جديدي نيست. از آقاي سجادپور مي‌توانيد پيگيري كنيد»!؛ البته اصرار براي ارائه دليل مناسب براي تاخير در اجراي اين طرح مانند ارائه نشدن بودجه، نبودن فيلم، نبودن سالن و ... هم نتيجه‌اي نداد و درمنش تاكيد داشت كه خبر جديدي ندارد!

بر همين اساس، خبرنگار در ادامه پيگيري‌اش، با سيد عليرضا سجادپور ـ مديركل اداره نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي ـ تماس گرفت و اين موضوع را با او در ميان گذاشت و علت را جويا شد.

سجادپور هم با بيان اينكه «خبر خاصي ندارم»، پاسخ داد: «احتمالا تاخير، به دليل مشكل در برخي مسائل اجرايي است. مشكل كليدي وجود ندارد و اجراي طرح مخاطب خاص در برنامه كاري امسال ما است».

البته سجادپور در پايان سخنانش تاكيد كرد كه «آقاي درمنش از نظر اجرايي و كاري درگير هستند و من تنها به عنوان يك مطلع هستم».

با توجه به مسائل مطرح، به نظر مي‌رسد برنامه جدي‌ براي اجراي فاز دوم اكران فيلم‌هاي سينمايي در طرح مخاطب خاص حداقل در يكي دو ماه آينده وجود ندارد. بايد ديد آيا اين طرح هم به سرنوشتي مشابه طرح «آسمان باز» كه سال‌هاي قبل ناكام ماند، دچار خواهد شد؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس