کد خبر 1268351
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
چاپ بیش از ۱۴۶ میلیون جلد کتاب درسی برای ۱۵ میلیون دانش‌آموز

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۴۶ میلیون کتاب در ۹۹۴ عنوان درسی برای ۱۵ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور به چاپ رسیده است.

به گزارش مشرق، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۴۶ میلیون کتاب در ۹۹۴ عنوان درسی برای ۱۵ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور به چاپ رسیده است.

وی افزود: فرایند آماده‌سازی هنری، چاپ و صحافی کتاب‌های درسی از شهریورماه سال گذشته آغاز شده است و توزیع کتاب‌های درسی از چاپخانه به استان‌ها از اواسط آذر ماه سال گذشته شروع و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

روایت ۲ تصویر حاشیه‌ساز کتب درسیکتاب‌های امسال تغییر کردند +عکس

ملکی اضافه کرد: این فرایند شامل بازبینی محتوای کتاب‌های درسی، اعمال تغییرات ضروری و مورد نیاز، آماده‌سازی هنری، چاپ و صحافی و توزیع کتب درسی بوده که با همت شبانه‌روزی مدیران، چاپخانه‌ها و همکاران استان‌ها تاکنون انجام شده است البته تمام تلاش ما این بوده که توزیع کتاب درسی بین دانش‌آموزان در همه نقاط کشور با کمترین قیمت و قبل از شروع سال تحصیلی انجام شود؛ لذا اقدامات متعددی از تأمین ارز دولتی گرفته تا خرید کاغذ و تامین مواد اولیه در شرایط تحریم‌های ظالمانه صورت گرفته و اگراین تمهیدات و تدابیر اندیشیده نمی‌شد، قیمت‌کتاب‌ها چند برابر می‌شد به همین دلیل تلاش مجموعه همکاران در این مورد قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: به خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا ایجاد و قطعی‌های مکرر برق، مشکلات و اختلالاتی در چاپ و صحافی کتاب بوجود آمد که خوشبختانه با برنامه‌ریزی دقیق همکاران و تلاش در سه شیفت کاری و حتی روزهای تعطیل، کارها به نحو مطلوبی انجام شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطر نشان کرد: بدیهی است که اصلاح کتاب‌ها در صورت تغییر پایه و رشته تحصیلی پس از ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جاری، نیاز به اصلاح سفارش دانش‌آموز برای دریافت کتاب درسی دارد، ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان پایه‌های ورودی و اصلاح سفارش کتاب‌های درسی میان پایه نیز مستلزم ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جاری است، تاکنون بیش از ۹۵ درصد کتاب‌های درسی در سطح استان و مناطق تابعه ارسال شده است.

وی افزود: توزیع کتاب از منطقه به مدرسه منوط به ثبت نام قطعی دانش‌آموزان در مدرسه و ثبت در سامانه سیدا است تا پس از آن مناطق بتوانند کتاب‌های درسی را به مدارس تحویل دهند.

ملکی گفت: طبق برنامه درسی مقرر بود که از ابتدای شهریور این کار انجام شود اما به دلیل عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه و همچنین عدم ثبت اطلاعات در سامانه سیدا و عدم ثبت سفارش کتاب‌های درسی، این کار دچار تعلل شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس