کد خبر 1269269
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
غیبت علی دایی در جلسه سرنوشت‌ساز فیفا درباره جام جهانی

تصمیم گیری در مورد پیشنهاد عربستان و برگزاری دو ساله مسابقات جام جهانی فوتبال با حضور بیش از ۸۰ مربی و بازیکن از سراسر جهان در کشور قطر انجام خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، چند ماه پیش بود که کشور عربستان به فیفا پیشنهاد داد مسابقات جام جهانی به جای چهار سال، هر دو سال یک بار برگزار شود. در کنگره ماه می فیفا با ۱۶۶ رای موافق و ۲۲ رای مخالف، مقرر شد بررسی بیشتر این پیشنهاد در دستور کار قرار بگیرد و این اتفاق قرار است در دوحه قطر رخ بدهد.

روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان خبر داد حدود ۸۰ مربی و بازیکن در جلسات رسمی دو روزه که این هفته در دوحه قطر برگزار می‌شود، در فرایند مشورت و بحث درباره پیشنهاد عربستان حضور خواهند داشت تا طرح برگزاری هر دو سال یک‌بار جام جهانی تصویب شود.

این جلسات زیر نظر فیفا و با حضور «آرسن ونگر» سرمربی سابق تیم آرسنال و مدیر توسعه فیفا برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش AFC به پیروزی ایران برابر عراق

به گزارش الشرق الاوسط، گروه مشورتی که در حال حاضر در دوحه حضور دارد متشکل از بیش از ۸۰ بازیکن و مربی است که روی هم رفته تجربه حضور در بیش از ۳ هزار بازی بین المللی و بیش از ۳۰۰ مسابقه جام جهانی را دارند.

نفراتی مانند رونالدو و کارلوس از برزیل، لوتار ماتئوس و سامی خدیرا از آلمان، پیتر اشمایکل از دانمارک، دیوید ترزگه از فرانسه، مایکل اوون و جان تری از انگستان، مارکو فان باستن از هلند، زانتی، زابالتا و ماسکرانو از آرژانتین، دروگبا از ساحل عاج، مارکو ماتراتزی از ایتالیا، نونو گومز از پرتغال، تیم کیهیل از استرالیا، کیسوکه هوندا از ژاپن، علی الحبسی از عمان و سامی الجابر از عربستان در این جلسات حضور خواهند داشت اما نامی از بازیکنان و مربیان ایران از جمله علی دایی در این گزارش دیده نمی‌شود.

الشرق الاوسط مدعی شده است این پیشنهاد عربستان جنجال‌ها و چالش‌های بیشتری را در پی خواهد داشت بخصوص بعد از اعلام حمایت کنفدراسیون فوتبال آفریقا از طرح عربستان چرا که این کنفدراسیون شامل ۵۵ فدراسیون از ۲۱۱ فدراسیون جهانی است در حالی که اتحادیه فوتبال اروپا به دلایل فنی و زمانی با طرح عربستان مخالف است.

«الکساندر چفرین» رئیس اتحادیه فوتبال اروپا روز گذشته تاکید کرد که برگزاری مسابقات جام جهانی به این شکل باعث کاهش کیفیت و ارزش این رقابت‌ها خواهد شد. ما معتقدیم که اصل جام جهانی در ارزش آن به عنوان یک رویداد منحصر به فرد نهفته است و برگزاری دو سال یک بار باعث مشروعیت کمتر این مسابقات و کمرنگ شدن جام جهانی می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    20 2
    داداش غیبت با عدم حضور خیلی بار معنایی متفاوتی داره بهتره خبرنگارهاتونو یه دوره سواد اموزی بفرستی
  • محمد جوادی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 8
    پس تا حالا فکر می کردید درتمامی عروسی هایی که دعوت نمی شدید ، غیبت کرده اید؟
  • Sra IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 0
    عجب پیشنهاد مسخره و بدردنخوری
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 0
    خب دعوتش نکردن چطور بره. مهمان ها رو فیفا دعوت کرده یا عربستان،* اگه عربستان دعوتشون کرده عجیب نیست چون عربستانی ها از ایرانی ها خوششون نمیاد * ولی اگه فیفا باشه جای تعجب است.
  • میرحسین IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    خیلی طرح بیخود و غیر عاقلانه ایست اولا هیجان و ارزش خود را از دست می دهد ثانیا ضربه بزرگی به باشگاهها می زند چون لازم است بازیکنان باشگاههای بزرگ همیشه وقتشان برای تمرین و آماده سازی گرفته شود عجیبه که این همه موافق داره البته موافقان غالبا کشورهای آفریقایی هستند که بعید نیست عربستان سبیلشان را چرب کرده البته جای خوشحالی داره که اروپا مهد باشگاههای بزرگ با این طرح آبکی مخالفند
  • ایلیا IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    اگه هر دوسال بشه بی مزه می شه همون ۴ سال بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس