ترکیه

وزیر خارجه ترکیه نسبت به خرید سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکا ابراز علاقه کرد و گفت، در صورت موافقت کنگره آمریکا، آماده خرید این سامانه هستیم.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه ترکیه گفت، خرید سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه یک توافق تمام شده است اما ممکن است ترکیه موشک‌های «پاتریوت» را از آمریکا خریداری کند.

به نوشته وبگاه «بیانت» «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان تی وی» گفت: «آمریکایی‌ها تاکنون تحریم‌هایی را اعمال کرده‌ و روش‌های مختلفی را در موضوع اس-۴۰۰ بکار برده‌اند. ما همواره برای گفت‌وگو پیشنهاداتی ارائه کرده ایم.»

وی گفت: «اگر ایالات متحده بتواند سامانه دفاع موشکی پاتریوت به ما بفروشد، اگر در مورد قیمت و سایر مسائل توافق کنیم و مهمتر از همه، اگر آنها بتوانند این را از طریق کنگره تصویب کنند، ما می‌توانیم این سامانه را خریداری کنیم حتی اگر گرانتر باشد.»

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: «ترکیه به سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارد و برای خرید هرگونه سامانه تا زمانی که آن را تولید نکند، آماده است.»

هفته گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، در مورد خرید محموله دوم  سامانه اس-۴۰۰  از روسیه ابراز علاقه کرده بود. آنکارا در آوریل ۲۰۱۷ قرارداد اس-۴۰۰ را با مسکو امضا کرد و اولین سری آن را در ژوئیه ۲۰۱۹ دریافت کرد. در واکنش به این رویداد، ایالات متحده، ترکیه را از برنامه ساخت قطعات جنگنده «اف-۳۵» خارج کرد.

پاتریوت، سامانه دفاع هوایی موشکی است که توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز، و جت‌های دشمن را در همه شرایط آب و هوایی و در هر ارتفاعی دارا ست. ویژگی‌های کلیدی سامانه پاتریوت رادار مرکب چندکاره، هدایت تعقیب از طریق موشک و نرم‌افزار مدرن و همچنین عملکرد خودکار گسترده است. پاتریوت موشک ضد بالستیک نیروی زمینی ارتش آمریکاست و مأموریت اصلی آن دفاع در مقابل موشک‌های بالستیک است.

سامانه پاتریوت آمریکا مستقر در عربستان البته در مواجهه با موشک‌های مقاومت یمن ضعیف عمل کرد و  گروه‌های مقاومت در یمن و عراق از شکاف‌های مستمر در سامانه‌های پدافندی سعودی  حملاتی با «دقت بالا» اهداف سعودی انجام می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    16 3
    بسیار بعیده آمریکا بفروشه اینو . حداقل برای تنبیه هم که شده بعیده . ولا اینکه از لابی خودش + لابی های کشور دیگه استفاده کنه تا بتونه متقاعد کنه .
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    9 10
    کشور زرنگگگگ اس 400 برای امریکا و پاتریوت پک 2 جم برای روسیه میخره کشور فاشیست اما باهوش
    • TR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      31 19
      فاشیست اریایی ها هستند که به تمام کشورهای اسلامی حتی قومیت های غیر فارس ایران هم دشمن هستند
    • علی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      17 23
      فاشیست آنکسی هست که حاضره با تروریست‌های داعش و النصره همکاری کند برای غارت و کشتار و ویرانی کشورهای همسایه و همه را برده و رعیت خود میداند
    • BE ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 1
      ۲۱:۵۴ شنیدیم در آنجا که به شغل شریف حمل و نقل کالا مشغول هستید ، به شما پس گردنی هم میزنند ؟
    • BE ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 0
      پانتورک و پانفارس و پانکورد و پانعرب و هر چی پانه باید بست به یه گاری
  • US ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    19 14
    یاشاسین .عمو رجب ..
    • محمد IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      4 7
      تروریست و منافق
  • حسن NL ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    6 3
    یک خبر میاد ، کلی پان ترک و پان فارس و پان پان به جون هم می‌افتند بعد میگن انگلیس تفرقه‌انگیز... ترکیه هواپیما نسل دهم بخره یا پهپاد طلایی بسازه، خوب بکنه، ایران هم مسیر خودش را بره. یکسری خوراک بازیهای تجزیه طلبان هستند .
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      1 6
      ۰۲:۴۲ نادان تو هنوز دوست و دشمن را از هم تشخیص نمی دهی اینجا کامنت میزاری پانترک ها هر کس از ایران دفاع کنه میگن پان تا اهدافشون رو پیش ببرن و علم دشمن بلند کنند هر کس به انها چیزی بگوید می گویند حسودی و فلان و هر مزخرفی
  • Bndboy IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    4 6
    اردوغان تا دیروز پز اینو میداد که در آینده ای نزدیک قراره جنگنده نسل پنجم رو تولید کنیم !!! چی شد پس ؟ شما که متحد و اربابتون اجازه خرید سامانه دفاع هوایی رو بهتون نمیده و البته حاضرید با گدایی و مبلغ بالاتری ازشون بخرید دیگه پز دادن در مورد جنگنده نسل پنجم و گردن کلفتی در منطقه رو بیخیال شو
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      5 1
      اردوغان هرچی که هست برای خودش.. شما از خودت چی داری؟ چه هنری داری؟ چه تکنولوژی داری که ارزش جهانی و صادرات داشته باشه؟ به جز شعار هایی که فقط خودتون رو فریب داده و خواهد داد؟ به اقتصاد فلاکت بار و نکبتبار خودتون نگاه کن ببین به کجا سقوط کردی وهرروز هم بیشتر سقوط میکنی!! همین ترکیه درسال ۵۷ بزرگترین صادراتش هندوانه بود ولی الان بیشترین سهم از صادرات کالا به جهان را به خودش اختصاص داده و عملا تبدیل به یک قطب اقتصاد جهانی شده... شما چی؟ شمایی که حتی پول خودت رو نمیتونی از همین عراق فکسنی پس بگیری ... بشین به خودت فکر کن ببین کجای پازل جهانی قرار داری.ببین دنیا چه شناختی از شما داره !!! از شعار های توخالی و قلدر بازی هم به هیچ کجا نرسیده و نمی رسی..
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      5 1
      وقتی با همون هواپیما زدن تو سرتون تو سوریه و عراق حالت جا میاد. همونطور که قبلا با پهپادهایی که مسخره می کردین پدرتون رو درآوردن.
    • RO ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 1
      عقل نداری چی بگم عاخه؟؟؟ با امثال تو هست که مملکت که ذخایر اول نفتی و گازی داره تورم نجومی داره عقل نداری مشکل اینجاست. حالا هی من بگم
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 1
    دم آمریکا گرم منافق منطقه رو خوب شناخته
  • احمد LV ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 5
    این عردوغان برخلاف ادعاهای کاذبی که درباره ساخت سلاح های بومی داره فقط داره میخره یا مونتاژمیکنه و فقط بلده حرف مفت علیه ایران بزنه انگشت کوچک ایران هم محسوب نمیشه درزمینه ساخت سلاح های مدرن و بومی
  • سعید RO ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 2
    ترکیه قشنگ امریکا رو مسخره کرده.و مرگ بر امریکا یعنی این.به شعار نیست که. درود بر ملت تورک باهوش
    • دراکولا BE ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 1
      این به این معناست که بت شما هم از توبره میخوره هم از آخور خرگوش باهوش
    • سعید RO ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      باهوش تویی که فکر میکنی از توبره و اخور خوردن کار بدیه.هنر دارین شمام بخورین.اگر بازی دادن بهتون‌البته
  • اردوغان BE ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    اگه آمریکا داد که داد ، نداد از روسیه می خریم ، اگه روسیه نداد از انگلیس میخریم ، اگه هیچکی نداد پناهنده ها رو ول میکنیم اینور اونور ، چی فکر کردی شما ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس