به گزارش مشرق، برخی اظهار نظرها مبنی بر تلاش آمریکا و تروئیکای اروپایی برای مجاب کردن روسیه به دادن رأی ممتنع به قطعنامه احتمالی ضد ایرانی در شورای حکام، با واکنش قاطع دیپلمات ارشد روس همراه شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (جمعه) در صفحه توئیتر خود تاکید کرد که مسکو به هرگونه قطعنامه احتمالی ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رأی منفی می‌دهد.

اولیانوف در پاسخ به توئیت «لارنس نورمن» خبرنگار نشریه «وال‌استریت ژورنال» نوشت: «هیچ توهمی نداشته باشید. اگر پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام آژانس اتمی علیه ایران مطرح شود، روسیه به آن رأی منفی می‌دهد».

وی در ادامه توضیح داد: «همانطور که روز گذشته توئیت کردم، هیچ نیازی به یک قطعنامه [علیه ایران] نیست، چون نه‌تنها بی‌معنی خواهد بود بلکه شدیداً زیان‌بار است. باید حساب بهتری روی دیپلماسی باز کرد».

خبرنگار وال‌استریت ژورنال امروز در توئیتر خود نوشته بود که کشورهای آلمان، فرانسه،‌ انگلیس و آمریکا می‌خواهند روسیه را مجاب کنند که در صورت مطرح‌شدن قطعنامه‌ای ضد ایران در جلسه پیش روی شورای حکام، رأی ممتنع به آن بدهد.

نشست شورای حکام آژانس اتمی قرار است از روز دوشنبه ۲۲ شهریور تا جمعه ۲۶ شهریور در وین برگزار شود که مسئله برنامه هسته‌ای و قطع دسترسی آژانس به تأسیسات اتمی ایران یکی از مباحث اصلی آن خواهد بود.

پیش از این، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه سه‌شنبه در گزارش خود مدعی شد که فعالیت‌های آژانس در ایران به طور جدی تضعیف شده است: «من به طور فزاینده‌ای نگران هستم که مسائل مربوط به سایت‌های اعلام نشده، حل نشده باقی بماند و ایران باید آنها را هرچه سریعتر حل کند».

ایران و آژانس اتمی اسفندماه سال گذشته به توافقی برای ارائه دسترسی‌های داوطلبانه از سوی ایران به دو مکان مشخص شده و تسهیل فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس دست یافتند. این توافق، یک بار قبل از منقضی شدن به مدت یک ماه و تا تاریخ سوم تیرماه تمدید شد اما ایران بعد از آن تاریخ، توافق مذکور را تمدید نکرد. 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید پروتکل الحاقی به این نهاد بین‌المللی اجازه دسترسی گسترده‌تر به اطلاعات و اماکن موجود در ایران را می‌دهد. سال گذشته مجلس شورای اسلامی ایران قانونی را به تصویب رساند که دولت را ملزم می‌کند در صورت عدم رفع تحریم‌ها علیه ایران بازرسی‌های آژانس اتمی در ایران را معلق کند.

با این حال، «جوئی هود» دستیار وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه ضمن تاکید بر لزوم بازگشت هرچه سریعتر تهران و واشنگتن به مذاکرات وین، مدعی شد هرچه پیشرفت ایران در برنامه هسته‌ای بیشتر شود، به همان اندازه منفعت بازگشت به برجام نیز کم می‌شود.

دیپلمات روس: مسکو به قطعنامه احتمالی شورای حکام علیه ایران، رأی منفی می‌دهد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    خب وتو کنید
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 0
      فکر کردی روسیه رفیق ایرانه؟! نه برادر من اینا اگه رفاقتی کار میکردم هیچ تحریم سازمان مالی نداشتیم، مثل فلان تحریم امریکا رو هم اجرا می کنن
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 7
    ان شاءالله که کارمون دوباره به اینجا نکشه ولی اگر این اتفاق بیفتد به نظر من رای چین و روسیه ممتنع هست
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      7 1
      خودش میگه رای ما منفیه شما میگی به نظر من ممتنعه؟ ؟!! خخخخ
    • پرهام IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      وایران به جریان مربوط به جنگ روسیه واکراین رای ممتنع داد به قطعنامه ضد روسی حالا باید تاوان بده نتیجه هوچی گری شما غرب زده ها درمورد جنگ اوکراین و نشناختن مصلحت ملی کشور
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 1
    مثلا قطعنامه های قبلی که روسیه رای منفی داد!!!!
  • روسیه هم مثل امریکا . IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    7 5
    روسیه چکار می کنه : 1- حمایت از امنیت اسراییل و مخالفت با حمله از خاک سوریه به اسراییل 2- پس زدن ایران از منافشه کشور جعلی آذربایجان و ارمنستان 3- نقض تملک حقیقی ایران در رژیم حقوقی دریای خزر 4 - نقض تعهد ارسال واکسن به ایران ووووو......... در واقع این شریک استراتژیک به بهانه برجام تمام داشته و نداشته ایران را از بین می برد . شاید من هم مثل شما فکر می کردم روسیه تغییر کرده ولی واقعیت میدانی خلاف آن را نشان می دهد .
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      2 9
      جعلی کل وجودته پانفارس جاعل کل هویتت با جعل ساخته شده دیگه گنده تر از دهنت حرف نزن که برات یه کویر لوت (لخت) میمونه
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      16 3
      من چقدر حال میکنم که این غربگداها از ترک و فارس از اینکه چین و روسیه از ایران دارن حمایت میکنن ناراحت هستن!! خوبه ادامه بدین!!!
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      2 4
      جعلی ‌کل خاندانته.
    • نه پانفارس نه پان تورک IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      3 2
      تویی که نمی دونی اون طرف ارس ؛ آران بود اینور آذربایجان باید هم از اسم جعل ناراحت بشی . یه روز برمی گردین به دامان مادر اصلی ایران عزیز .
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 3
      اجداد تو رعیت بودن تو امپراطوری هزاران ساله ترکها و عربها. ایران هم قدمتش کمتر از صدساله اونم ارس نیست آرازه آراز حالا بشین کوروش و این چرت و پرتا جعل کن
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    اره همونطوری که سری قبل رای ممتنع دادید اینبا هم رای ممتنع میدید
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 2
    آقا یکبار فکر کنید روسها توی این 40 سال چه کاری برای ما انجام دادن ؟ والله هیچ هیچ . حتی جرات فروش چند جنگنده به ایران رو ندارن . اقتصادشون هم داغون ...... به نظر من جفت روس و امریکا عین هم هستن .
  • سس US ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 15
    شروع شد دوران انزوا دوران جلیلی و محمود شروع شد دوران شورای امنیت شروع شد بابا آقایونی که تصمیم گیرنده هستید برید مذاکره کنید ما عمرمون واسه این هسته ای رفت هزینه فایده کردید تا حالا یا دارید فقط لج میکنید
    • ایرانی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      5 1
      به خدا قسم اگر تحریم هم برداشته بشه اینها عرضه حکومت داری ندارند هویج مگه تحریمه اهن سیمان و.. مافیا کیه خود بی شرفشونن این بی وجودها فقط از اسم ائمه سو استفاده میکنند تا حکومتشون به خطر می افته والا جلو عراق ۸ سال ملت ایستاد جلو مافیا و قاچاق کالا نمیتونه
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      3 3
      ساکت شو لطفا ما زیر بار ظلم نمیریم بعدم اسم محمو رو میاری وضو بگیر دهنتو ببند
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    12 0
    ایران باعث ورود روسیه به سوریه شد و در حقیقت اعتبار روس از ایران و حاج قاسم است .
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 3
      پیاده نظام روسیه رو!!!
  • بدون شرح IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    جمعه، ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - 11:58 لاوروف : امنیت اسراییل برای ما مهم است رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: نظامیان روس و اسرائیلی هر روز مسائل فنی مربوط به این موضوع را بررسی می‌کنند. این تماس‌ها کارآیی خود را ثابت کرده‌اند و دو طرف امروز روی ادامه این تماس‌ها توافق کردند. لاوروف ادامه داد: منافع مشترکی مطرح است مثل منافع امنیت اسرائیل، ما دائما تاکید می‌کنیم که امنیت اسرائیل اولویت ما در مساله سوریه و دیگر نزاع‌هاست لاوروف وزیر خارجه روسیه ، پنج‌شنبه در دیدار با همتای اسرائیلی خود گفت، مسکو به تضمین امنیت اسرائیل پایبند است. او در عین حال نسبت به تبدیل شدن خاک سوریه به صحنه تسویه حساب‌ها بین کشورهای دیگر هشدار داد.
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 1
      اگه دروغ حناق بود تو تا حالا ده بار مرده بودی!! خخخخخخخخخ
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    در حقیقت کشورهایی به اسم المان و فرانسه و ...نداریم این کشورها فقط ظاهرا دارن توسط خودشون اداره میشن ولی عملا همه برنامه های کشورهاشون از صنعت تا فرهنگ از امریکا اداره میشه حتی قدرت دشمنی هم ندارن امریکا به رفیق و شریکش اسرائیل حتی اجازه تحقیق و ساخت واکسن نداد و مجبورشون کرد موش ازمایشگاهی واکسن های امریکا باشن باور کنید اون کشورها خیلی بیشتر از ما ها منتظرن که امریکا نابود بشه و از شکست خوردنش بیشتر از ما خوشحال میشن
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    اینها مثل احمق های امریکا فکر میکنند میتونند سر ایرانی ها رو شیره بمالند. دنیا میچرخه و دوست و دشمن جاشون عوض میشه. در موقعیت فعلی ایران روسیه و چین ب یکدیگر نیاز دارند و بهن کمک خواهند کرد. خیالتون راحت فکر درست رو نمی تونین وارونه کنید. حتی اروپایی ها هم مثل قبل امریکا رو قبول ندارند. بلینکن داره بلف میزنه و دستش را میشه خواند. حربه دیگری نداره غیر از کارهای نمایشی.
  • محمد IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    تا کی باید به هر کشوری باج داد بابت دشمنی کورکورانه با آمریکا اسرائیل که همه حکومتها غرب نوکرش هستند را ترکی باید .....
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    یکبار برای همیشه با خود آمریکای پدرسوخته مذاکره کنین شد شد نشد یکراست برین سمت بمب اتمی چون دیگه چاره نمی مونه.اونوقت خواست غلطی بکنه اسراییل رو ... بدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس