کد خبر 1270439
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

به گزارش مشرق، محمد رستم پور فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود درباره راهبرد کابینه جدید رژیم صهیونیستی در مقابله با ایران نوشت: 

برخی رسانه‌ها و اندیشکده‌های آمریکایی از تنش ژئوپلتیک ایران و رژیم صهیونیستی با عنوان «جنگ سایه‌ها» نام می‌برند.  جنگ سایه‌ها در یک سال اخیر به آب‌های آزاد کشیده شده. رژیم صهیونیستی در تلاش است برای مقابله با نفوذ منطقه‌ای و همچنین قطع یا کاهش تجارت دریایی ایران به ویژه در حوزه نفت و بنزین، کشتی‌ها و نفتکش‌های ایرانی را در موقعیت‌هایی دورتر از سواحل کشور هدف بگیرد و به گونه‌ای ضربه وارد نماید که این محموله‌های نفتی به مقصد نرسند. از دیدگاه مقامات سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی، برجام یک توافق ناکافی است که در هیچ حوزه‌ای از توسعه و پیشرفت ایران اعم از هسته‌ای و موشکی بازدارندگی ایجاد نکرده است. توجه به این نکته اساسی است که رهگیری اهداف غیرنظامی، مانند آنچه اسرائیل در ترور شهید فخری‌زاده و حمله سایبری به بندر شهید رجایی مرتکب شد، بدون افزایش درگیری نظامی، خطرات را افزایش می‌دهد و اگر حملات به اهداف غیرنظامی کنترل نشود یا گسترش یابد، خطر درگیری اسرائیل و ایران تشدید خواهد شد.

جنگ سایه‌ها جدا از عرصه و میدان، از حیث ابزار و تسلیحات نیز پیشرفت قابل‌اعتنایی کرده است. در عرصه سایبر، تربیت و تقویت نیروهای نیابتی ریسک مواجهه مستقیم را کاهش می‌دهد، تنوع اهداف را بالا می‌برد و انعطاف و سرعت واکنش را ارتقاء می‌بخشد.  رژیم صهیونیستی به ویژه در تلاش است متکی بر ابزارهای فناورانه و بازار منطقه به ویژه پس از توافق عادی‌سازی، نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی جاسوسی‌پایه‌ای همچون پگاسوس بسازد تا از طریق شرکت‌های به ظاهر فناورانه، اطلاعات دقیق‌تری از رقبای منطقه‌ای خود به ویژه ایران دریافت نماید. از سوی دیگر، اسرائیل و آمریکا به شکل بی‌سابقه‌ای روی توان پهپادی ایران تمرکز کرده‌اند و در تلاشند به موازات تهدیدنمایی قدرت موشکی ایران، هر گونه پرواز پهپادها در منطقه را به ویژه علیه متجاوزین به یمن و همچنین حملات پهپادی نیروهای مقاومت عراقی علیه مواضع و پایگاه‌های آمریکا به ایران و متحدین او نسبت بدهند. 23 ژوئن سال جاری نیز کارگروهی مشترک میان آمریکا و اسرائیل برای آنچه مشارکت‌کنندگان «تهدید پهپادی ایران» خواندند، تشکیل شد تا دو طرف به سازوکارهایی از جمله اعلام منطقه پرواز ممنوع برای پهپادهای ایران دست یابند.  ژنرال کنت مکنزی، فرمانده نیروهای مرکزی ایالات متحده آمریکا، بیستم آوریل سال جاری در گزارشی به کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که توان پهپادی ایران موجب شده برتری هوایی آمریکا در منطقه زیر سوال برود. 

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ویژه در بخش سیاست خارجی و با ابتکار و تحرک یائیر لاپید در تلاش است تا ضمن حفظ دست برتر در رویارویی‌های غیررسمی و دامنه‌داری که با ایران در پی گرفته، تصویر رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم متجاوز غیرقانونی را به یک واحد سیاسی عادی تبدیل نماید. سفرهای پرتعداد لاپید به کشورهای منطقه و اتحادیه اروپا کوششی است تا علاوه بر تحمیل اسرائیل به عنوان یک دولت رسمی، رقیب دیرینه خود یعنی جمهوری اسلامی ایران را در منطقه منزوی سازد. علاوه بر این، کوشش برای تعریف منافع مشترک اقتصادی میان کشورهای منطقه غیر از ارزیابی بازارهای منطقه‌ای و درآمدزایی اقتصادی، به ایران‌هراسی نیاز دارد تا غیر از کشورهای عربی، ایالات متحده آمریکا نیز حضور و نفوذ خود در منطقه خلیج فارس را وابسته به تحرکات نظامی اسرائیل ببیند. استفان والت، استاد روابط بین‌الملل در یادداشتی انتقادی در فارن‌پالیسی تصریح کرده بود حمایت بی قید و شرط آمریکا از اسرائیل، بیش از آن که مشکلی را حل کند، مشکلات فراوانی را برای واشنگتن فراهم می‌آورد. در نتیجه در سیاست خارجی کابینه جدید رژیم صهیونیستی، وزرای امنیتی و مقامات سیاست خارجی اسرائیل از یکجانبه‌گرایی نتانیاهو دست برداشته و کوشش دارند در تمام زمینه‌های ممکن اولاً خود را برای آمریکا ارزشمند سازند و ثانیاً در عصه بین‌الملل یارگیری کنند و دست به ائتلاف‌سازی بزنند. این ائتلاف‌سازی به ویژه پس از جنگ 12 روزه غزه که شکستی تمام عیار برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، ضروری است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آنتی صهیون IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    8 0
    توخبرها اومده بود که صهیون نجس مات ومبهوت مونده که خاک تونل ازطریق فاضلاب تخلیه ودفع شده یا باکیسه های زباله رفته بیرون؟! فعلا رژیم نجس صهیونیستی بایدواحدی برگرفته از تیپ گولانی ویگان ویژه سایرت متکلش تشکیل بده تا بعدازاین درهمه زندانها فاضلاب ها وکیسه های زباله رو رصدکنن تا سرنخی ازتونلهای جدیدپیداکنن!!!دستگاه های اطلاعاتی وامنیتی شون مثل:موساد و شین بت وشاباک وامان و...که بدجورفسشون دررفته و زاییدن!!!
  • سید IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    9 0
    صهیون ها همانند یک گروه ورزشی در حال سقوط به دسته پایین تر که با تعویض مربی و سرپرست، سعی در یک بازسازی و تنفس مصنوعی برای پیشگیری از سقوط دارد، نخست وزیر عوض کردند تا شاید در مقابل ایران بتواند چاره ای بیندیشد و نظام پوشالی شان را از نابودی برهاند! اما دیگر دیر شده بود! زمانی که در لبنان و سوریه مداخله بی جا کردند، درست همان هنگام سبب شدند پای ایران را به مرزهای خود بکشند و این یعنی صهیونی بدرود برای همیشه!
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      7 0
      صهیون به درک برای همیشه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس