یمن نمایه

ائتلاف با نقض آتش بس و انجام عملیات در تلاش بود راه را برای کمک رسانی به نیروهایش در مناطق اشغالی جنوب شهر الحدیده باز کند که با واکنش قاطع رزمندگان یمنی مواجه شد و ناکام ماند.

سرویس جهان مشرق - در ماه های گذشته آرامش نسبی در استان الحدیده در غرب یمن برقرار شده بود اما عناصر وابسته به ائتلاف غربی - عبری - عربی آتش بس را نقض و عملیاتی را از دو محور برای نفوذ به مناطق تحت کنترل رزمندگان ترتیب دادند.

نیروهای وابسته به ائتلاف با انجام این حملات قصد داشتند به منطقه «الحیمه» و همچنین مزارع جنوب منطقه «الجبلیه» از توابع بخش «التحیتا» در غرب استان وارد شوند که رزمندگان مستقر در منطقه متوجه تحرکات آنان شدند و واکنش به موقع نشان دادند.

رزمندگان یمنی که منطقه را به صورت دقیق و مستمر زیر نظر دارند موفق شدند حملات مزدوران ائتلاف را در این محورها به طور کامل دفع کنند و با وارد کردن خسارت های سنگین آنان را مجبور به عقب نشینی و فرار از منطقه کردند.

هدف اصلی عناصر ائتلاف از انجام این عملیات تامین امنیت مناطق مهمی از جمله «الفازه» و سه راه«المتینه» بود که ناکام ماندند؛ این دو منطقه راهبردی تنها نقطه اتصال و کمک رسانی از جنوب غرب استان الحدیده و شمال غرب استان تعز به نیروهای ائتلاف در بخش های اشغالی شهر الحدیده است.

به بیان دقیق تر ائتلاف با انجام این عملیات  در این محور درصدد بود امنیت حومه شرقی منطقه «الفازه» را تامین کند که به امن شدن جاده «تعز - الحدیده» منتهی می شد؛ با امن تر شدن این جاده، ائتلاف آسان تر می تواند برای نیروهای خود در جنوب شهر الحدیده تجهیزات ارسال کند.

آخرین خبرها از تحولات میدانی یمن/ جزئیات ضربه مهلک به ائتلاف در غرب و جنوب غرب استان الحدیده + نقشه میدانی و عکس

رزمندگان یمنی با حفظ حومه شرقی سه راه المتینه و الفازه یعنی تحت کنترل داشتن مناطق «جبلیه، المدمن، السویق، مغرس و ...» تحرکات مزدوران را از جنوب غرب استان الحدیده به شهر الحدیده زیر نظر دارند و همین اشراف از اصلی ترین نقاط ضعف ائتلاف در استان الحدیده محسوب می شود.

از سویی دیگر باید توجه داشت هرگونه تحرکی از سوی ائتلاف در این محورها می تواند به سود صنعاء تمام شود چرا که رزمندگان در صورت نقض آتش بس و شروع درگیری ها به راحتی می توانند از این مناطق به سمت غرب یعنی «سه راه المتینه و الفازه» حمله و راه کمک رسانی مزدوران را از سمت جنوب غرب استان الحدیده و شمال غرب و غرب استان تعز به سمت شهر الحدیده مسدود کنند.

به گزارش مشرق، از غرب بخش « حیس» در جنوب غرب استان الحدیده خبر می رسد، رزمندگان یمنی مواضع اشغالی عناصر ائتلاف را در محورهای «الطفصی و الفرتوت» درهم شکستند و خسارت سنگینی را به آنان وارد آوردند.

« حیس» از مهمترین مناطق استان الحدیده به شمار می آید و نقاط وسیعی از این بخش در اشغال است؛ ائتلاف سعودی در تلاش است با اشغال مناطق بیشتری در بخش «حیس»، دامنه نفوذ خود را در جنوب استان الحدیده افزایش دهد.

آخرین خبرها از تحولات میدانی یمن/ جزئیات ضربه مهلک به ائتلاف در غرب و جنوب غرب استان الحدیده + نقشه میدانی و عکس

بخش « حیس» از محور شمال به بخش الجراحی متصل می‌شود که در کنترل رزمندگان یمنی است؛ در حال حاضر، مسیر کمک رسانی عناصر ائتلاف از استان تعز (از سمت سه راه المخا) و از جنوب غرب الحدیده (شهر الخوخه) باز است و از این محورها به شهر حیس کمک رسانی می کنند.

مناطق شمالی، شرقی و جنوب شرقی حومه شهر حیس از جمله «بیت مغازی، سه راه العدین، بیت عکیش، حله، القلمه و ...» در کنترل رزمندگان است؛ اگر نیروهای یمنی در حومه جنوب شرقی شهر حیس حملاتی را از غرب منطقه نخلا انجام دهند می توانند سه راه شمیر را به کنترل دربیاورند و جاده «سه راه المخا -شهرحیس» را به راحتی مسدود کنند.

استان ساحلی الحدیده به عنوان دومین استان پرجمعیت، کلید تسلیم صنعاء و رزمندگان یمنی محسوب می شود و همین مسئله باعث شده ائتلاف غربی - عبری - عربی به سرکردگی سعودی ها و اماراتی ها همچنان اشغال این استان را در دستور کار داشته باشند.

الحدیده حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و از محور شرقی در ۲۳۰ کیلومتری پایتخت (شهر صنعاء) واقع شده و با استان های «حجه، تعز، اب، ذمار، ریمه، صنعاء، محویت» هم مرز است و همین موقعیت بر اهمیتش افزوده است.

به گزارش مشرق، ائتلاف حدود ۴ هزار کیلومتر مربع از مساحت الحدیده معادل 30 درصد از خاک این استان را در اشغال دارد و در مقابل رزمندگان یمنی 70 درصد از مساحت این استان ( مساحت 9 هزار و 500 کیلومتر مربعی) را در کنترل دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    29 1
    ان شاءالله کل خط ساحلی الحدیده و کل استان مارب را بگیرند .. ایران باید یه پدافند هوایی پیشرفته به یمن بده
  • حسام IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 7
    فوتبال وتاکتیک فوتبال مانند تاکتیک جنگ است مربیان ما از فوتبال اطلاعی ندارند فوتبال ما را مربیان نالایق اداره می کنند پس خط ساحل که نفس کش مقاومته مهم نیست چون مرگ را آسان می کند بندر مخا رفت الحدیدیه هم ملحق شود ولی گزارش مارب قبلا دادیم پیروزی مارب با شکست بعدی وتسلیم شدن یربه یر می شود تازه هسته ای وموشکی وشرق کشور را دادیم اینم روش نوش جان آل سقوط
    • امیرو IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      5 0
      برادر عزیز زیاد تند میروی. هر آنچه گفتی نشان از درد درونت میدهد معلوم است غرب تروریست و خائنان داخلی اصلاً نمیخواهند یمن پیروز شود.از این مشکلات زیاد است. نگاهمان باید به رهبر باشد.
  • CA ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 2
    متاسفانه بر خلاف ادعاهای شما، سعودی ها پیشرفت بسیار وسیعی در این منطقه داشتن، اگر راست میگویید نقشه کامل یمن و این منطقه را بگذارید تا همه بدانند چه خبر است، فریاد یا محمدااااااا
  • امیرو IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    9 0
    الحمد لله رب العالمین , زمان مرگ شب پرستان نزدیک شده. یمنیها به قدرت اصلی خود پی برده اند. دیری نخواهد پایید بعد از خروج آمریکا , عربستان و ائتلافش بع قعر جهنم سقوط خواهند کرد.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    7 0
    ما شاء الله انصارالله
  • سید روح اله IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    8 0
    خداوند یمنی ها را ذخیره ای برای یاری بقیه الله قرار داد و خداوند ایشان را یاری میکند و وعده خداوند بدون شک محقق خواهد شد
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    انشالله به زودی کل یمن ازاد میشود...
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      مثل ما میشند
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      مثل شما نه . دشمن ترین دشمن نفس است که ...
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    خدا یار محرومان و محصوران حوثی است انشاالله با مجاهدت انصارالله اتحاد زر وزور تزویر شکست می خورد
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    . همه چیز را نوشتید . جز زمان
  • مسلمان شده IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    امکانش هست جنگ و بکشن ب عربستان؟بخصوص مناطق شیعه نشین؟بالاخره باید بن سلمان خطرو حس کنه تا اروم شه
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    4-1-2-14- امام زمان (عج) اعتقاد به مهدويت و وجود مقدس مهدى موعود (ارواحنافداه)، اميد را در دلها زنده مى‏كند. انتظار، يعنى دل سرشار از اميد بودن نسبت به پايان راه زندگى بشر. جامعه‏يى مى‏تواند پذيراى مهدى موعود (ارواحنافداه) باشد كه در او آمادگى و قابليت باشد. دورانى خواهد رسيد كه قدرت قاهره‏ى حق، همه‏ى قله‏هاى فساد و ظلم را از بين خواهد برد و چشم‏انداز زندگى بشر را با نور عدالت منور خواهد كرد؛ معناى انتظار دوران امام زمان اين است. روز نيمه‏ى شعبان، روز اميد و ايمان به آينده، روز مجاهدان پاكباز و صادق و روز نگاه به آينده‏ى روشن و تلاش براى آن است. شيعه‏ى خوب كسى است كه حضور امام زمان را حس كند و خود را در حضور او احساس نمايد. اين، به انسان اميد و نشاط مى‏بخشد. عيد بسيار بزرگ و مسعود ميلاد حضرت خاتم‏الاوصيا، حضرت ولىّ‏عصر و صاحب‏الزمان (ارواحناله‏الفداوعجّل‏اللَّه تعالى‏له‏الفرج) را به همه‏ى شيعيان عالم و به همه‏ى كسانى كه در هر نقطه‏ى عالم، از ستم و ظلمات حكومتهاى طاغوتى رنج مى‏برند و اميدى مى‏طلبند، تبريك عرض مى‏كنم. قطب عالم امكان و ملجأ همه‏ى خلايق، اگر چه غايب است و ظهور نكرده؛ اما حضور دارد. كسى كه در انتظار آن مصلح بزرگ است، بايد در خود زمينه‏هاى صلاح را آماده كند و كارى كند كه بتواند براى تحقق صلاح بايستد. يكى از مهمترين روزهاى سال، همين روز نيمه‏ى شعبان است كه هم مصادف با ولادت ذى‏جود مسعود حضرت بقيةاللَّه (ارواحنافداه) شده است، و هم شب و روز نيمه‏ى شعبان - با قطع نظر از ولادت اين بزرگوار در اين شب و روز - از ليالى و ايام متبرك هستند. كسى كه در انتظار آن مصلح بزرگ است، بايد در خود زمينه‏هاى صلاح را آماده كند و كارى كند كه بتواند براى تحقق صلاح بايستد. بالاي صفحه 4-1-3- فاطمه‏ى معصومه(س) در اين شهر عزيز، سه نقطه‏ى برجسته در ميان اين همه نقاط روشن، چشم را به خود جلب مى‏كند: اول، حرم مطهر و مضجع شريف حضرت فاطمه‏ى معصومه است؛ آن بزرگوارى كه سرچشمه‏ى جوشان و خروشان انقلاب، نخستين بار از كنار مرقد او جوشيد و بركاتش به همه‏ى عالم و بخصوص به
    • CA ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 1
      البتع حوثی ها ۱۲ امامی نیستن، یعنی این همه چیزایی که نوشتی به حوثی ها ربط نداره
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    تا زمانیکه آل سعود حکومت می کند همه این خیانتها و ظلمها ادامه خواهد داشت.این جنگ فقط و فقط با تصرف ریاض پایتخت سعودیها و براندازی نظام آل سعود تمام میشه
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    [۹/۱۵،‏ ۰۶:۲۷] فاطمی ثارالله امام خامنه: «كفر»، به معناى پوشاندن و ناديده گرفتن است. به كشاورز و شب، كافر مى گويند. چون كشاورز دانه و هسته را زير خاك مى پوشاند و شب فضا را در برمى گيرد. كفران نعمت نيز به معنى ناديده گرفتن آن است. شخص منكر دين، به سبب اينكه حقايق و آيات الهى را كتمان مى كند و يا ناديده مى گيرد، كافر خوانده شده است. قرآن، بعد از متّقين، گروهى از كفّار را معرّفى مى كند. آنها كه در گمراهى و كتمانِ حقّ، چنان سرسختند كه حاضر به پذيرش آيات الهى نيستند و در برابر دعوت پيامبران، زبان قال و حالشان اين بود: «سواء علينا أوَعَظتَ ام لم تكن من الواعظين»(133) براى ما وعظ و نصيحت تو اثرى ندارد، فرقى ندارد كه پند دهى يا از نصيحت دهندگان نباشى. اگر زمينه مساعد ومناسب نباشد، دعوت انبيا نيز مؤثّر واقع نمى شود. باران كه در لطافت طبعش، خلاف نيست در باغ لاله رويد و در شوره زار، خَس ----- 133) شعراء، 136. [۹/۱۵،‏ ۰۶:۲۷] فاطمی ثارالله امام خامنه: - لجاجت و عناد و تعصّب جاهلانه، انسان را جماد گونه مى كند. «سواء عليهم» - روش تبليغ براى كفّار، انذار است. اگر انذار و هشدار در انسان اثر نكند، بشارت و وعده ها نيز اثر نخواهند كرد. «سواء عليهم ءانذرتهم ام لم تُنذرهم» - انتظار ايمان آوردنِ همه ى مردم را نداشته باشيد.(134) «...لا يؤمنون» ----- 134) در آيه ى 103 سوره يوسف مى فرمايد: «وما اكثر النّاس ولو حَرصتَ بمؤمنين» هر چند آرزومند و حريص باشى، بسيارى از مردم ايمان نخواهند آورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس