فیاض زاهد

فردی که پیش از این گفته بود خاطره خوشی از انقلاب ۵۷ ندارد؛ اکنون به سفیدسازی رژیم سمتشاهی نیز رو آورده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

علت تأکید برخی اصلاح‌طلبان بر وقوع اغتشاش در دولت رئیسی چیست؟

جریان خاص در تمنّای "زمستان داغ"

تهدید تازه علیه انقلاب اسلامی/ جریان خاص در تمنّای "زمستان داغ"

معصومه آقاپورعلیشاهی، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با بیان این‌که  قیمت ارز به راحتی بالا می‌رود اما به سختی پایین می‌آید، اظهار داشت: باید دقت کنیم افزایش قیمت ارز باعث تشدید تورم می‌شود و حتی اگر قیمت ارز پایین بیاید،  نرخ تورم کالا کاهش پیدا نمی‌کند.

او می‌افزاید: متاسفانه از زمان تشکیل دولت سیزدهم تا به امروز ما با یک رشد هنگفت در زمینه قیمت ارز روبرو هستیم؛  امروز جامعه واقعاً تحمل افزایش قیمت ارز را ندارد. ما باید کاری کنیم که قیمت آن را به ۲۲ الی ۲۳ هزار تومان برسانیم در غیر اینصورت تورمی که امروز در قیمت ارز به وجود آمده در آبان ماه در قیمت کالاها و نهادهای تولیدی خودش را نشان خواهد داد و شرایط سختی را خواهیم داشت چراکه این تورم باعث می‌شود سفره خانواده‌ها کوچک شود.

آقاپورعلیشاهی همچنین اظهار کرده است:

"اگر خدای ناکرده این برنامه‌های اقتصادی در ۲ الی۳ ماه آینده اصلاح نشود، در زمستان ۱۴۰۰ با بحران‌ روبرو خواهیم شد که اولینش بحران بیکاری و بعد از آن بحران‌های امنیتی و اجتماعی خواهد بود".[۱]

 

*پیش از این، احمد شیرزاد هم از احتمال وقوع اغتشاش در دولت رئیس‌جمهور رئیسی حرف زده بود. [۲]

مع‌الوصف همه باید بدانند که توطئه ایجاد "فتنه اقتصادی" و به خیابان کشاندن مردم به بهانه مشکلات اقتصادی در ایران، حرف دیروز و امروز نیست و ستاد هسته سخت اصلاحات بیش از ۱۰ سال است که به دنبال جمع‌آوری هیزم برای این فتنه بزرگ و جرقه‌رسانی به آن است.

این پروژه به حدی وسیع و دهشتناک طراحی شده که حتی سابق بر این شاهد برخی شیطنت‌ها درباره فتنه اقتصادی حتی از درون ستاد دولت اعتدال بودیم!

شیطنتهای رؤیت شده‌ای مثل تأکید سخنگوی وقت دولت بر ادامه‌دار بودن حکایت اغتشاشات آبان ۹۸! که سؤالات بزرگ بی‌پاسخی را درباره دولت اعتدال در دامن تاریخ گذاشت...

در اشاره به دولت آقای رئیسی هم باید دانست که اگرچه برخی راه حل‌های ضروری جلوگیری از بروز فتنه اقتصادی (مثل مبارزه با گرانی موجود که از هیچ قاعده دلاری، تورمی، تحریمی و بازاری پیروی نمی‌کند) از وظایف دولت است اما راه حل‌های مهمتری مثل راه ندادن سیاه‌نمایان به درون مناصب دولتی، اشراف دستگاه‌های امنیتی کشور علیه تریبون‌های پمپاژ سیاه‌نمایی، رصد مشوّقان اعتراض خیابانی و ترسیم دقیق شرایط کشور در هر دو بعد نقاط مثبت و منفی نیز لازم به پیگیری است.

لازم به ذکر آنکه القای بحث وجود بحران بیکاری در ایران نیز یا از سر بی‌اطلاعی است و یا از سر دشمنی!

زیرا به گواه آمار رسمی، نرخ بیکاری در ایران وارد کانال تک رقمی (زیر ۱۰ درصد) شده و این مسئله در نقطه مقابل کلمه بحران قرار دارد. [۳] شاهد مثال اینکه ندانستن همین حقیقت ساده درباره یکی از مثبتات اقتصادی کشور؛ می‌تواند موجب "اعتراض ظالمانه" شود!

 

***

 

تهدید تازه علیه انقلاب اسلامی

تهدید تازه علیه انقلاب اسلامی/ جریان خاص در تمنّای "زمستان داغ"

محمدرضا تابش، فعال چپ و از حامیان رئیس‌جمهور روحانی در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی با تأکید بر اینکه مردم ایران ناراضی و بی‌اعتمادند، اظهار کرده است:

"مردم می‌گویند قرار بود با برقراری انقلاب اسلامی عدالت، قسط و مساوات برقرار شود و تبعیض، رشوه، دزدی و فساد رخت از جامعه بر کند و مردم از مواهب زندگی مادی خود لذت ببرند. انتظار هم همین بود که با منابع غنی کشور باید امروز مردم کشورمان بهره‌مندترین مردم از منابع باشند. اما مردم می‌بینند که آنچه فکر می‌کردند محقق نشد"! [۴]

 

*با خوانش این اظهارات؛ نخستین سؤالی که به ذهن متبادر می‌شود اینست که اکثریت مردم از کجا و با چه فرایندی نظرات خود را اینچنین دقیق به آقای تابش منتقل کرده‌اند!؟

جواب این سؤال واضح است و به سادگی مشخص می‌شود که تابش نظرات خود را به مردم ایران نسبت داده است.

مسئله دیگر سخن نامعقول و غیر منطقی "مطالبه ریشه‌کن شدن فساد و رشوه در جامعه است"!

زیرا فساد و رشوه از آنجا که یک امر نفسانی است در حکومت امام معصوم(ع) هم ریشه‌کن نمی‌شود.

پس شاهد یکسری القائات ناجوانمردانه با اهداف خاص هم در کلام تابش هستیم.

می‌ماند تأکید او بر اینکه آنچه مردم از انقلاب می‌خواستند محقق نشد!

حکما آقای تابش می‌دانند که مقولاتی مثل جدا کردن بخشی از خاک کشور، شکنجه و زندان به سبک ساواک، کمیسیون گرفتن رئیس مملکت از قراردادهای خارجی، اعطای سکه‌های طلا در نعلبکی تریاک پیشکار شاه، می‌گساری و فسق در طبقه حاکم کشور، فقر مطلق شیوع یافته بین مردم، قدرت خرید پایین مردم، حلبی‌آبادها و... که مقولات روز در زمان رژیم ستمشاهی بودند اکنون دیگر به تاریخ پیوسته‌اند و وقوع آنها در جمهوری اسلامی نه تنها مستوجب برخورد شدید، پیگیری قضایی و اشدّ مجازات است بلکه اساسا کسی جرأت ندارد پیرامون حکومت پیشرفته جمهوری اسلامی ایران تصور چنین رفتارهای ظالمانه‌ای را داشته باشد!

پس مردم ایران به هدفشان از انقلاب اسلامی رسیده‌اند.

از سوی دیگر چرا تابش به مردم نمی‌گوید که فقر مطلق ۶ درصدی سال ۵۷ امروز به کمتر از یک‌دهم درصد رسیده، ضریب جینی یا همان تفاوت درآمدی بین فقیر و غنی در ایران از آمریکا هم بهتر شده، استقلال و آزادی به معنی کامل کلمه در ایران وقوع یافته، امنیت کشور تثبیت شده، عدالت بصورت جدی مورد اهتمام قرار دارد و هیچکس جرأت ظلم و فساد علنی ندارد.

بله! ما در جمهوری اسلامی هم شاهد مشکلاتی هستیم اما اولا این مشکلات از جنس مشکلات رژیم ستمشاهی نیستند، ثانیا راهکار دارند و ثالثا حاکمیت کشور و مردم به دنبال رفع این مشکلات هستند و کسی سدی برای آنها متصور نیست.

و این مشکلات را بایستی در کنار آنهمه مثبتاتی که در پی وقوع انقلاب اسلامی تقدیم مردم شد، نظاره کرد و سیر منطقی فرایند طی شده را در نظر گرفت.

مسئله مهمتری که در این یادداشت باید به عنوان یک تهدید تازه در دهه پنجم عمر مقدس نظام اسلامی به آن اشاره شود؛ تفکرات و القائات غلط تابش و امثال تابش است!

مردم باید بدانند مادام که افرادی اینچنین سیاه‌نما، کتمان‌گر و القاگر ناشادی در جامعه باشند؛ حتی اگر ما در بهشت هم باشیم اما به تصور زیست جهنمی می‌رسیم.

آدرس پادرزهر این مسئله نیز مشخص است. .. باید کسانی از خواص جامعه در مقابل این سیاه‌نمایی‌های منجر به فتنه بایستند و مردم نیز باید از مبارزه علیه سیاه‌نمایی و القای شرایط جهنمی استقبال کنند. و گرنه امتیازات کشور از دست خواهد رفت. همانطور که جایگاه هجدهمین اقتصاد جهان بودن ایران مورد سخره و سکوت قرار گرفت و از دست رفت...

 

***

 

خاطرات یک انقلابی پشیمان از خوبی‌های رژیم شاه!

تهدید تازه علیه انقلاب اسلامی/ جریان خاص در تمنّای "زمستان داغ"

فیاض زاهد، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه شرق اظهار کرده است:

"اعتماد عمومی در طول زمان و به آرامی به وجود می‌آید و ناگهان از دست می‌رود. مردم به یک فرد اعتماد نمی‌کنند و اعتماد زمانی به وجود می‌آید که سیستم مورد اعتماد آنها باشد؛ یعنی در یک سیستم به معنای حکومت، سلاطین قیر و سکه به وجود نیایند، فساد اقتصادی وجود نداشته باشد و شرایط برای مردم هموار باشد. وقتی مردم به مجموعه عوامل بی‌اعتماد شوند از کشور می‌روند. امروز می‌بینیم سرمایه‌های مالی بسیاری به واسطه مهاجرت به کشورهای دیگر می‌روند و در بسیاری از خانواده‌ها می‌بینیم که یا نمونه مهاجرت وجود دارد یا کارهای مهاجرت در حال انجام است یا آنکه رؤیای مهاجرت میان اعضای خانواده دیده می‌شود؛ در حالی‌که پیش از انقلاب آمار مهاجرت ایرانیان حدود صفر بود و اگر افرادی مثلا برای تحصیل به خارج از کشور می‌رفتند، بعد از اتمام تحصیلشان به کشور بازمی‌گشتند. اعتماد عمومی سخت به دست می‌آید و راحت از دست می‌رود. "[۵]

 

*برخی از رجال جریان چپ تا قبل از این به این‌همانی نظام جمهوری اسلامی با رژیم شاه اشتهار داشتند اما شاهدیم که آقایان ترقی کرده‌اند و به مقام پایین‌تر دانستن نظام اسلامی از رژیم طاغوت و خوب‌نمایی از شاه خائن هم نائل شده‌اند!

از غیر عقلانی بودن اظهارات زاهد (که چند سال قبل هم گفته بود خاطره خوشی از انقلاب ۵۷ ندارد!) همین بس که گویا ایشان کتاب نمی‌خواند و نمی‌داند که حکومت بدون فساد اقتصادی یک اتوپیای دست نیافتنی است که حتی در حکومت امام معصوم هم محقق نمی‌شود.

ما قضاوت درباره اظهارات عوامانه زاهد را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم و مجددا بیان می‌کنیم که شیوع تریبون‌های سیاه‌نمایی و القای زیست جهنمی در ایران؛ ‌ نخواهد گذاشت آب خوش از گلوی مردم پایین برود...

 

***

 

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1129522

2_ mshrgh.ir/1265981

3_ mshrgh.ir/1247052

4_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/322286

5_ https://sharghdaily.com/fa/main/print/297936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 203
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • ابوالفضل IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    66 53
    هرکدومش که دروغ هست بگید دروغه
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      29 34
      اگر پنبه ها را از توی گوشهایت در آورده بودی، می شنیدی! به بچه آدم یک بار می گویند!
    • ح س IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      24 16
      تقریبا همه
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      30 43
      سال 88 انقلاب به قله های مادی و معنوی خود بسیار نزدیک شده بود که اینها طلحه و زبیر وار با ان فتنه لجنی کشور را به قهقرا بردند الان هم با اقدامات ریسی و کوتاه شدن ولو اندک دستشان از کیسه مردم باید منتظر حوادثی بود اما امیدوارم اینبار دیگر مجال نجات پیدا نکنند
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      17 3
      مردم به این دعواها نگاه نمیکنن. این جنگ های زرگری نشریات خودتونو تغذیه میکنن نه سفره مردمو.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      21 6
      مشرق تو مدعی هستی "ما قضاوت درباره اظهارات عوامانه زاهد را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم". اگر واقعا مخاطبانت احترام دارند پس خودت دروغ گو نباش و نظر مخاطبان محترم را نشر بده.
    • ناظر IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      7 1
      وقت نیست بگه کدامش دروغه چون سر سفره است اگر بلند بشه دیگران به خودی هم رحم نمیکنند.
    • کامکار IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 6
      یک مثبت به اونکه ادب را خورده دادم که هزار بار از ابوالفضل پوزش دارم.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      3 7
      مشرق! واقعا درود به وجدانت! اصلاحات طبق معمول فقط حرف از آزادی بیان می‌زنن. باور کنید گاهی میرم خبرگزاری هاشون نظر میذارم. چطور بشه از میان چندتا نظرمون یکی رو بذارن یا نه... ولی اکثرا خبرهای شما، پیام اول نشد دومی دیگه از جریان غربگراست. دمتون گرررررم همینطور ضعف اندیشه و تحمل غربگرایان رو نشون بدید
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      4 1
      جناح بازی همش کشکه
  • سعید MD ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    18 18
    علاوه بر همه اختلالات اصلاحاتی ها باید فراموشی و غرض ورزی را هم اضافه اینها فراموش کردند تمام افاضاتشان مربوط با افضاحاتشان است
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      35 7
      این دعوای سیاسی نون آب برا مردم نمشهگرانی بیداد میکند فقر دامان همه را گرفته
    • پاسخ به سعید IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      9 5
      شما یا اقا زاده ای که جیبت پره، یا به جایی وصلی که خیالت خوشه و یا اینکه چشم بند ایدئولوژی زدی به خودت و نمیخوای حقیقتو ببینی که دیگه نمیشه برات کاری کرد.
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      2 0
      زدی توی خال
  • سعید MD ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    26 12
    علاوه بر همه اختلالات اصلاحاتی ها باید فراموشی و غرض ورزی را هم اضافه اینها فراموش کردند تمام افاضاتشان مربوط با افضاحاتشان است
    • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      22 8
      فساد،تبعیض،رانت خواری،دزدی،فسق و فجور و همه زشتی‌ها و پلیدیها رو خود شما اصلاح طلبان انجام می‌دهید و بعدش خودتون فریاد سر می دهید که ای واویلا و وامصیبتا! من هم امیدوارم زمستان ۱۴۰۰ داغ باشه،یه داغی بذارن رو دلتون همه تون محاکمه و به عدالت مجازات بشین انشاءالله
    • نقی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      18 3
      اینکه اصلاح طلبان راه را اشتباه رفته اند، مورد قبول همه است و شکی وجود ندارد.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    18 2
    فساد همه جا هست درسته اما باند مافیا انجام میده فساد رو
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    32 14
    کاش خداوند خودش اینا رو شفا میداد. خسته شدیم از این همه بی خردی.
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      14 4
      یک موضوع جالب در باره اصلاح طلبان تهــ .... آور این است که هر زمان و تا هنگامی که در مصدر کار هستند، آزادی خواه می شوند اما اگر ملت به ایشان پشت کنند و اعتمادشان از ایشان سلب شود و از مصدر کار به زیر کشیده شوند، عدالت خواه می شوند!! نمونه بارزش مطهری و تاجزاده و خاتمی و تابش و ....
  • یاغچی ابادی IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    51 9
    جناب مشرق این آمار تک رقمی بیکاری را از کجا اوردی؟البته چون سیری از گرسنگان خبر نداری،
  • احمد IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    19 12
    اف بر شما اصلاح طلبان
    • کارگر IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 3
      نگو اف برادر بگو .......
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    27 1
    فقر شدید و گسترده، قدرت خرید بسیار پایین و فساد گسترده آقازاده ها
  • ناشناس 4995 NL ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 1
    اینکه گفتی خلاف در زمان امام معصوم بوده . فقط امام علی مدتی زمامدار بوده که بر سر این مسائل وبرخوردها ی ایشان.سهید شد
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    8 0
    کودکان وجوانان امروز که آیندگان و سازندگان فرداهستند برای میزان حقایق و جریانات اقتصادی و سیاسی و .... زمان فعلی را با دیگر کشورهای امروزی و مدرن شده و یا مدرن مقایسه و طلب می کنند و نه با رژیم ندیده قبل
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    8 0
    قبلا روحانی بود بله میشد گفت احتمال اغتشاش های عمدی بالا هست. ولی الان که آقای رییسی هستن چرا باید نگران بود؟ برخورد ها مقتضی با معرکه گیران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با اهداف خاص باید در دستور کار وزارت اطلاعات باشه.
  • سرباز IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    51 5
    شکمهایشان از حرام پر شده و حق را نمیبینند.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    25 8
    این تیپ و قیافه معلومه که هیچ موقع انقلابی نبوده که حالا پشیمون باشه یه فرصت طلب ضد انقلاب که برای ضربه زدن به انقلاب دنبال ...این هشت سال هم از همین همفکرای آقای زاهد بودن تا می‌تونستن ضربه زدن..
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      20 7
      از این شخص دفاع نمیکنم ولی اینکه بخواهی از روی قیافه و نوع لباس پوشیدن روی افراد قضاوت کنی سخت در اشتباهی !!!
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      4 11
      جناب 09:37 ـــ سخت در اشتباه!؟ قبول نداری رفتار ظاهری هر شخص از جمله نحوه پوششش، به نوعی نشان دهنده طرز تفکر و شخصیت درونی اش هست!؟ پس چرا در روایات ائمه علیهم السلام در مورد لباس پوشیدن و ظرائف آن این همه سخن و توصیه وجود دارد؟!
  • فرهاد IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    6 0
    اصلاحات همیشه یه عده رو قربانی مطامع شخصی خودشون کردن... باید مراقب بود که در زمین دشمن بازی نکنیم
  • احد IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    15 8
    چرا با کسانی که با روح جامعه بازی میکنن و اقدام به سیاه نمایی میکنن برخورد نمیشود
  • امیررضا IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 0
    جریان اصلاحات با حکومت 32 ساله در ایران واقعا شکست خورده، اینها فقط و فقط ایراد گرفتن و لجن پراکنی بلدند و نشان دادند کار مثبت و درست را زمانی که قدرت داشتند نه خواستند و نه توانستند انجام دهند.
  • پیام IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 1
    خدا از غرب زده ها نگذره و مکرشون رو به خودشون برگردونه
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    15 6
    علت بدبختی وفساد همینها هستند 8سال دوران مسولیت خودشان کرولال بودند والان که یه هفته ازاین دولت می گذرد کلا طرفدار عدالت شدند ای تیپ فسادطلبان
  • نصیری ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 0
    به نظر می رسد که این آقایان یا فراموش کرده اند یا خود را به فراموشی زده اند و می خواهند که دوره هشت ساله ریاست جمهوری حسن روحانی که این افراد حامی آن بوده اند ، را از ذهن مردم پاک کنند ؛ و بی کفایتی ها و بی تدبیری ها و بی عملی هایی که در آن دوران رخ داده است و اثرات آن در برخی جنبه ها تا مدتها باقی است ، را به حساب انقلاب اسلامی و دین و..... یا به حساب دولت آقای رییسی که چند هفته ای از شروع به کار آن نمی گذرد ، ثبت کنند ........
  • قضنفر IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 3
    وحدت، وحدت، وحدت
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      3 0
      اسمت رو با غ مینویسن نه با قاف !
  • احمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    30 15
    حقیقت تلخه؟؟؟ خوب حقایق رو گفتن ...
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      5 7
      حقیقت رو مشرق گفته
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      10 7
      حقایق از نظر فتنه‌گران
    • محمد IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      6 3
      دوستان سلام ناراحتی ندارد حرف را بشنوید اگر درست است اقدام کنید و اشکالات را رفع کنید.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 0
      حقیقت چی هست ؟ حقیقت اینه که اگر مسئول ومسئولین نهج البلاغه را بعنوان راهبرد انقلاب اسلامی در طاقچه گذاشت بدون تعارف هیچ ربطی به اسلام و انقلاب ندارند وبا بی مهری آقا امام زمان عج مواجه میشوند . در ایران باید رفتار حاکمیتی براساس قوانین نهج البلاغه یک اصل مبدل به قانون بی شک و شبهه شود
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 4
    اصلاح طلبها راباید مجازات کرد
  • جعفر IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    14 6
    علی الظاهر جای ظالم ومظلوم عوض شده شما این بلا را در 8سال بر سر مردم اوردید حالا منتقد وضع موجود هستید بدون عذر خواهی؟
  • محمدایوب IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    20 5
    مشرق عزیز همانطور که خودتان نوشتید در دولت روحانی گرانی‌ها عمدی وبرای به جان رساندن مردم وکشیدن به سطح خیابان بود. نمونه بارز آن گرانی به یک باره بنزین. وخندیدن با تمسخر روحانی. در صبح جمعه. حال که دولت مردمی سرکار امده اما مدیران میانی وبدنه دولت همان دولت روحانی هستند که به گفته تاج زاده عوامل اصلاحات را در جای جای دولت جا داده اند تا هرزمان بخواهند به کار گیرند. پس عدم مبارزه با گرانی اکنون عمدی وتوسط تفاله های اصلاح طلبان. می باشد.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      4 2
      تو هنوز اینجایی ؟ نرفتی افغانستان محمد ایوب؟؟؟ ولی درست میگی . اون جمله معروف "منم همین امروز جمعه خبردار شدم" ، جوک تاریخی و جهانی باید بشه .
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 1
      تو هنوز اینجایی ؟... درست میگی . اون جمله معروف "منم همین امروز جمعه خبردار شدم" ، جوک تاریخی و جهانی باید بشه . خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    15 6
    انسان متحیر مانده که این اصلاح طلب ها با چه رویی دارند این مطالب را بیان می کنند ؟ در حالی که کشور 24 سال بعد از این انقلاب دست اینها بود ولی روز به روز مردم را فقیر تر کردند شما را به خدا چه کسانی دم از عدالت می زنند که خودشان و دولت های متبوع وحزبشان همیشه طرفدار سرمایه دار بوده وهستند.کجا بودید لا اقل هشت سال گذشته چرا حرفی نزدید؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      8 5
      برای همین از خودشون منزجرن. همونطور که گفتین مردم رو فقیر کردن حالا نمی تونن گردن بگیرن.
  • علی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    7 0
    با این یکی به دو کردن ها و کل کل کردن های بی انتها اگر کارها به سر انجام می رسید بعد از این همه سال رسیده بود
  • سرباز وطن IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    8 5
    آنقدر مال حرام خوردن که دیگه کلام حق رو نمی فهمن
  • علی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    9 2
    مشرق نیوز شهامت پخش نظرات مخالف را ندارد. اگرداشت معلوم میشد چه تعداد موافق این نکته نظرات مطلب مینوشتن.
  • حسنی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    12 2
    بیشتر مردم ایران الان در فقر و بدبختی بسر می برد، این حرفها هم چاره ساز نیست.
  • سعید IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    8 1
    اگه نمیتونید مملکت داری کنید و امنیت مردم رو درست کنید جمع کنید
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    7 1
    به جای این دعواهای الکی به فکر مردم باشین بیشتر مردم زیر خط فقر هستن
  • علی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 1
    وقتی حرام خواری در درون دولت قبل و خانواده های آنان و تئوریسین های آنان ریشه دوانید و رانتهای گندم، تهاده های دامی ،فروش کارخاته ها، پتروشیمی ها ، معادن ، فروش سکه های طلا ....بحد بی اندازه ای توحیه کننده کودکانه برای آزاد کردن اقتصاد دولتی و فروش آنان با قیمت ناچیز به افراد خاص را دیدیم رفتار این بی دغدغها را فراموش کردن و ندیدن خطاهای دولت مورد انتخاب شان در دولتهای یازدهم و دوازدهم درکاهش شدید اعتماد عمومی و بهم ریختن اقتصاد کشور را توسط آنان و کاهش یافتن حجم سفره مردم را در بی عملی شان در کنترل فساد درون حریاناتشان را نمی بینند وچگونه است که سریع چون کبک سر به زیر برف برده و دولت جدید را از بی عملی دولتهای قبل و خسارات شدیدشان مورد خطاب قرار می دهند واز ارائه طریق تیز به حد ارزنی نیز دریغ که این فقره خود نیز موید نگاه خباثت آمیز آنان برای تبلغ زمستان بسیار سرد حاکی از دستهای پنهان و خباثت آمیزشان درتهیج افکار عمومی و دمیدن شیپور فتته درتحریک جامعه است که باید گفت زهی خیال باطل
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 2
    هیچ اغتشاشی در کار نیست توطعه و فتنه ای هم نداریم الکی مردم رو بازی ندید کسری بودجه رو از دزدانی که این کسری رو چپاول کردن بدون ملاحظه بگیرید محاکمه و زندانی نمیخواد بکنید چون زندانی کردنتون برای اونا بی معناس ...
  • DE ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    .....!!!!!!!!!
  • DE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 4
    اینا همیشه اینجوری بوده اند
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      3 1
      خیلی عجیبه ! در دوران هشت سال اصلاح طلبان دزدی و فساد بوده درست ، ولی قوه قضاییه هم بوده ...
  • DE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 4
    یکی نیست به اینا بگه حالا فرض کن تمام تلاشتو علیه کشورت انجام دادی و کفار رو مسلط بر مومنین کردی. اونموقع چقدر مثلا عمر میکنی؟ بیچاره فکر کردی ایران آشوب بشه تو در امان می مونی؟ خانواده ت و عزیزانت در امان می مونن؟ اربابانتون کارشون با شماهای وطن فروش تموم بشه، همتون رو نابود میکنن... وطن فروشی عاقبت خوبی نداره
  • DE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 4
    ذاتشون همینه اینا
  • DE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 4
    اصلاحات= افسادات
  • DE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 3
    اصلاحات فقط اسمش قشنگ و البته گول زننده ست وگرنه کاملا مفسد تشریف دارن
  • DE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    6 4
    خدایا ریشه ی تفکر اصلاحات رو بخشکان
  • DE ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 4
    حالم از همه وطن فروشها بهم می خوره
  • DE ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 4
    حالم ازت بهم می خوره سانسورچی علاف خجالت نمی کشی با این ویرایش های ساده لوحانه؟ تبریک هیجان بزن بریم!!!؟؟؟
  • DE ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 5
    حالم ازت بهم می خوره سانسورچی علاف خجالت نمی کشی با این ویرایش های ساده لوحانه؟ تبریک هیجان بزن بریم!!!؟؟؟
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      2 1
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • DE ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 4
    آرزوی زمستان داغ بر دلشان خواهد ماند
  • DE ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    7 3
    خجالت نمی کشن
  • DE ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 5
    واقعا؟
  • DE ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 3
    !!!؟؟؟
  • DE ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 4
    جالبه
  • DE ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 3
    چی میشه گفت واقعا
  • DE ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    حالم ازت بهم می خوره سانسورچی
  • DE ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    تبریک هیجان بزن بریم!!!؟؟؟
  • DE ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 1
    حالم ازت بهم می خوره سانسورچی
  • DE ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 1
    خدایا خودت شر اینجور افراد رو از سر ایران اسلامی کم کن
  • DE ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 2
    این افرادی که میخوان در ایران آشوب بشه واقعا وطن فروش و بی وجدانن..
  • DE ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 2
    یکی نیس بگه مگه چقدر پول بهت می دن
    • RO ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      4 2
      تو چند میگیری؟؟ یعنی مجانی از صبح تو ساعت کاری که ملت کار میکنن دویست تا کامنت میذاری؟؟؟!
    • ۱۲:۳۵ BE ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      2 0
      شما که به شغل شریف حمل و نقل کالا مشغول هستی ، آیا پس گردنی هم میخوری ؟ اینهم یه سؤال هست بهر حال
  • DE ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 1
    واقعا حالم بهم می خوره
  • DE ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    حالم بهم می خوره
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    بیایید به جای بزرگ نمایی اختلافات به نقاط وحدت بپردازیم .با پشتیبانی از دولت مردم دار به تقویت کشورکمک کنیم.
  • DE ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    واقعا ؟
  • DE ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    واقعا از دست اینا باید به خدا پناه ببریم
  • DE ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 2
    واقعا حالم ازشون بهم می خوره
  • DE ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 2
    بی وجدان تر و پررو تر از اصلاحات داریم؟؟؟؟؟!!!!!
  • DE ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    بدبختا اگه ایران ناامن بشه که شما هم در خطر میفتین
  • DE ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    وطن فروشی حاصل حرام خوردن و دوری از خداست
  • DE ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    داغ این آرزو که ایران اسلامی رو به دشمن تقدیم کنن بر دل وطن فروشها خواهد ماند
  • DE ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 3
    متاسفم برای اصلاحات، خودشون گند زدن حالا طلبکار هم هستن
  • DE ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 2
    مرگ بر وطن فروش
  • DE ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 4
    انتظار دیگه ای از اینا نمیشه داشت
  • DE ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 4
    واقعا حالم ازت بهم می خوره فیاض
  • DE ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 3
    پررویی نجومی
  • DE ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 3
    اینا مریضیشون خوب نمیشه
  • DE ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 3
    واقعا حالم ازت بهم می خوره خائن به ایران
  • DE ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    خودشون تمام تلاششون رو کردن که مردم رو بدبخت کنن حالا نظریه هم میدن و مدعی هستن؟! اف به شرف نداشته تون
  • DE ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    ....
  • DE ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    مزدوری برای دشمن، عاقبت بشری بهمراه داره
  • DE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 2
    تعطیل کنید این اصلاحطلبی رو
  • DE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 2
    پرروهای نجومی
  • DE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 2
    جناب فیاض شما خودتون اعتماد رو از بین بردین، حالا مدعی هم هستین؟
  • DE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 2
    مرگ بر وطن فروش
  • DE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 2
    داغونتر از تفکر لیبرال نداریم
  • DE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 2
    وقاحت نجومی
  • عباس IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    این بدبختای حریص چشمانشان کور شده دیگر نمی توانند ببینند و توان تحمل گذشت یک ماهه راندارند که از همین اول کار دولت شروع به گزافه گویی میکنند به این زودی یادتان رفت این همه ظلم وستم فشار گرانی همش دستتان درجیب مردم فسادهای بیشمار و الی ................ ماشاالله بهتان نباشه اینگنه لفاضیها ازروی بخل وکینه است گفتمان شما ها عوام فریبانه است نه ازروی دلسوزی 8 سال اربابان شما درراس بودند دیدیم خدمات بی حدو حسابشان را مردم عزیزو بزرگوار باید قضاوت کنند نه شما افراد جاه طلب و قدرت طلب .. ازمسئولین محترم می خواهیم هرچه ازاموال بیت المال را به غارت برده اند به خزانه دولت برگردانند تاصرف مسکن بی خانما نها شود با تشکر
  • DE ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    وطن فروشها
  • DE ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    می دونم....
  • DE ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    خدایا خودت شر اینا رو به خوشون برگردون
  • DE ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    وطن فروش؟! به من می گی؟ خاک بر سرت؟
  • DE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 1
    خاک بر سرت؟ وطن فروش
  • DE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    متاسفم براشون
  • DE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    اصلاح طلب مفهومش عوض شده دیگه.
  • DE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 2
    اصلاح طلب یعنی آمریکا طلب
  • DE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 2
    اصلاحطلب جماعت به وطن فروشی داره میرسه کم کم
  • DE ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 1
    اینا واقعا وجدان ندارن
  • DE ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 1
    کی از شر تفکر لیبرال خلاص میشیم خدا میدونه
  • DE ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    .......
  • DE ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 2
    اینا به هر روشی دست میزنن برای اهداف خوشون
  • DE ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 3
    باید باهاشون برخورد بشه
    • BE ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      1 2
      با سلام ، فکر میکنم بعد از این همه توضیحات که فرمودید دیگه باید متوجه شده باشند ، هر چند که پرروئی این جماعت برمیگرده به دوران کودکی شان متاسفانه
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 2
    مشرق جان اقای تابش از همان فرایندی که سایر مسئولان در رسانه ها از قول مردم حرف میزنند و میگن مردم از همه چیز راضی هستند و مملکت گل و بلبل هست و هیچکس مشگل ندارد نظرات مردم را میگیرند
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    فردا ی وجب جاباید بخوابی انقدر تهمت نزن
  • حالا IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 1
    ننگ بر تو و اون روحانی که هر چی بهش میگن فقط میخنده ه
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 1
    آقای تابش جانا سخن از یار می گوئی - اما نجومی میلیارد دیه آن زن را که همپیاله های شما عمدا کشت - با کدام عدالت از کجا آورده بود. وای بروزی که مردم خشمگسن شوند و رسواییتان را نمی توانید با این همه سوء استفاده از بیت المال و..نمی توانید جمع کنید -
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    7 1
    بعد چهل و سه سال حالا میگید"حکومت بدون فساد اقتصادی یک اتوپیای دست نیافتنی است که حتی در حکومت امام معصوم هم محقق نمی‌شود"
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    بنزین ۱۱ هزار تومانی رو مطرح کردن تا با ۶۰۰۰ الی ۶۵۰۰ در آبان اجرایی کنند. شاید این آقا منظورش همین بوده که مشکلات معیشتی و امنیتی دوباره پیش بیاد. فعلا بشینیم و منتظر باشیم تا شاید تاریخ تکرار بشه!!!!!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 2
    صحت وسقم اين رضايتي ويا نارضايتي فقط با برگذاري رفراندم معلوم ميشود
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      3 3
      تشییع حاج قاسم را فراموش نکنید برای همیشه
  • بنده خدا IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 2
    بگذارید هشت سال بگذرد بعد حرف مفت بزنید تا دیروز کجا بودید
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 1
    صدای منتقد را نمی توانید با چماق سیاه نمایی خفه کنید کارنامه اصولگرایان در هشت سال گذشته ثبت شده.
  • بنده خدا IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 2
    چرا تو زمان روحانی خفه بودید .این وضعو خود شما اصلاح طلبای انگلیس دوست سر ملت ایران آوردید حالا تیریپ طلبکاری ورداشتید .فکر کنم خودتونو واسه گاندو ۳ یاد آوری کردید
  • سیامک IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 2
    این نفوذی ها باید برای ابد از روزگاز حذف شوند تا در اینده باز هم نتوانند ملت را با سخنان فریبنده شان فریب دهند
  • محمد IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    این همه هجمه و گرانی هنگفت و تحمیل شده از برکات دولت بی لیاقت روحانی بود. چرا دولتی که تازه آغاز شده گرانی تحمیلی دولت بی تدبیر و بی فکر روحانی و اصلاح طلبان طرفدارش را به گردن دولت جدید مینادازید. اگر خدا را می شناسید و به جمهوری اسلامی علاقه مند هستید کمک کنید دولت به مردم خدمت کند که این خدمت برای مردم و برای خداست. واکسن کرونا که در زمان روحانی آنگونه وارد میشد و حال در زمان رئیسی این طور پس هجمه نکنید و خدا را در نظر بگیرد
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 6
    مرگ بر ضدولایت فقیه هرکس باولی فقیه دشمن هست با امامان دشمنه وهر کس با 12 امام دشمنه با پیغمبر دشمنه وهر کس با پیغمبر دشمن هست با خدا دشمنی دارد مشکل ما 8 سال گذشته تورم وبودجه خالی شد
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      2 0
      فردا فکر کنم پدر و مادر تو تو لیست میاری میگی هر کی با اینها بده پس با خدا بده و محارب و ...
  • ایرانی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    بله
  • یک جانباز IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 3
    حال که اصلاحطلبان با کمک روحانی جیبهایشان را پر از پولهای حرام و حسابهای آنطرف آب خود را پر نموده اند و حالا آزادی عمل رفت و آمد با غرب را میخواهند که درمان آنرا اغتشاش میدانند یادشان باشد که اگر اینبار مردم به خیابان بریزند به اصلاحطلب.رحم نمیکنند و اول از همه شما دزدهای بیت المال را از دم تیغ خواهند گذراند
  • BE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    این مرد خیلی روشنفکره ، اگر دقت کرده باشید دستشو گذاشته زیر چونش ، مواظب فرار مغزها باشید
  • مجید IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    6 1
    "حکومت بدون فساد اقتصادی یک اتوپیای دست نیافتنی است که حتی در حکومت امام معصوم هم محقق نمی‌شود." این جمله آخر گویای همه چیز هست. مشخصا دارید سفسته میکنید.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 4
      این سفسطه نیست بلکه عقلانیت و قیاس تاریخی هست. مثال نقض و حکومت بدون فساد می شناسید خب مثال بزنید!
  • لجن شناس IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    امثال تابش دائم در حال لجن پراکنی هستند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 6
    فیاض، پسرجون ، شما هم از ایران برو تا جا نموندی. فقط آویزون هواپیما نشو، چون خطرناکه. تفکرات و رفتار شما اصلاح طلبان باعث چنین شرایطی شده.
  • US ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 3
    چرا این جرثومه های فساد را از مملکت بیرون نمی ریزند یا در محاکم صالحه به محاکمه نمی کشانند ؟!!
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 5
    چرا از نابودی دهها هزار روستا بعد از اصلاحات ارضی و ایجاد شبکه بزرگ زاغه نشینی چیزی نمی گویید؟ چرا به اسراف وحشیانه جشنهای پی در پی در کنار فقر بی سابقه نمی گویید؟ چرا نمی گویید فقر و فشار اقتصادی به حدی بود که یک خسرو گلسرخی به راحتی چند میلیون نفر را کمونیست کرد و حتی یک فیلم و سریال حاضر نبود واقعیت سیاه زندگی مردم را نشان دهد و همه از ایران کشوری مرفه و مترقی می تراشیدند؟
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 1
      حرفی نمیمانه
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      5 0
      چه ربطی دارد - فؤدالیسم باید از بین می رفت که بدست نظام قبلی انجام گرفت - وضع جایگزین که زمینهای کشوررا بدون اعمال مدیریت رها کرده اند که شده بازیچه دست زمینخوارها و ..- زمینهای کشاورزی هم همانند زمینهای منابع طبیعی باید ملی اعلام شود و الا بخش کشاورزی کشوررا به فنا خواهد داد یک وقت متوجه خواهند شد که ززمینهارا یا یهودیها خریده اند یا وهابی های سعودی - وضع اعمال مالکیت بر اراضی بزرگی از کشور اسفبار است
    • الم IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      3 2
      چند ساله ایی_ روستایی بودی شهری _ شنیدی یا به چشم خود دیدی _ الان چکاره ای _ چند میگیری
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 3
      از آلبانی چه خبر الم؟!
  • حسن IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 0
    مشرق جان یادت رفته اغتشاشات را از مشهد شروع کردند ؟
  • هاتف IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 2
    اینها کسانی هستند که با استفاده از مقام و قدرت ،پارتی و نفوذ ،و پررویی و تکبر مملکت را چپاول میکنند و راه میافتند و داد میزنند آی دزد دزد .
  • ایرانی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    گندی بزرگ زدند و پنهان کردند و حالا جایش را نشان می‌دهند
  • حق IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 0
    میگه اگه قیمت ارز بالا بره سفره مردم کوچک میشود.برو عامو هنوز خوابی مگه سفره ای هنوز برا مردم عادی مونده که کوچک بشه
  • محمد IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    با این اوضاع مملکت قشنگی که داریم شدیم سوژه دنیا .
  • محمد IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 1
    مردم فقر را با گوشت و پوست خود درک می‌کنند چطور میخواهید شرایط را خوب جلوه دهید؟
  • سپیده دم اندیشه IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 3
    اقای محتدم اگر جمهوری اسلامی برود سرنوشت مملکت چی میشه؟!آیا شخص خاصی را در نظر دارید خیر ندارید کی بیاد؟رجوی پهلوی و....و....و...‌چه کسی؟!سال ۵۷ یک شخص مشخص بود ایت الله خمینی الان چه کسی آیا گروه های به اصطلاح برانداز اتحاد دارند نه ندارند اگه جمهوری اسلامی برود کمنوسیت ها یک شخص را در نظر دارنددپهلوی ها یه نفر مجاهد ها یه نفر و.‌‌‌‌‌‌...مملکت هرج و مرج میشه بعد هم تجزیه بنشینید سرجاتون ایران رو نابود نکنید شرایط الان با سال ۵۷ خیلییی فرق داره ایران لیبی دوم خواهد شد
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 2
      اسلام ناب باید جایگزینش شود اسلامی که درآن حجاب باشد موسیقی حرام است ومرکب سواری زنان حرام
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      1 0
      ۱۶:۴۴ چطوری ؟
  • فرزاد IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 2
    اصلاح طلبان منافق
  • پری 44 ساله US ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 1
    اولش که این خبر رو دیدم با 130 تا کامت گفتم چه خبر جذابی؟ بعد که دیدم کامنت ها اینقدر پوچ و بی محتواست خیلی تو ذوقم خورد انگار یه بیکار همش رو نوشته نمی دونم مشرق هم مشرق قدیم...
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    یعنی اگر مردم گرسنه باشن اعتراض نمی کنن؟؟؟ اصلاح طلبها پایگاه مردمی ندارن پس کسی با حرف اونها اعتراض نمی کنه.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    حرف آقای تابش درست است چون امثال او و زاهد نامی زمام امور مملکت را به دست داشتند و این حرف ها هم برای آن است که غالب مردم نادرستی های آن ها را دیده اند و دیگر جای گاهی بین مردم ندارند.
  • علی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 2
    چند روزی است اصلاح طلبان بشدت زبان اعتراض به دولتی که کمتر از یک ماه شروع به فعالیت نکرده است باز نموده و مطالبی را عنوان می کنند که بوی سازماندهی و برنامه ریزی خیانت بار می دهد
  • صمد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    باسلام بعضی ها فقط خودشون وجیب پر خودشون میبینند همون کسان برن توجامعه بینم اکثر مردم برای شکم خانواده از کجا تامین معاش میکنن قرض والتماس وگدایی
  • علـی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    فاسدین اصلاح‌طلب و کازگزاران و آرمانی‌ها .... زیادی میخورن! این ذرت چرت کردنا برای فرار از رسوایی محاکمه است ضمن اینکه به اراجیف گفتن عادت دارن شما چرا اهمیت میدین؟!!
  • امید IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 0
    فعلأ که اقتصاد داغونه و همه جنس ها رو به روز گرونتر میشه از همه ناامید شدیم
  • کرامت IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    خجالت هم خوب چیزیه کسی که از زشتی کار خود شرم ندارد ...
  • 110 IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 2
    خواهشا اين موضوعات رو به حضرات معصومين عليهم السلام ربط نديدن.در دوره حكومت حضرت مهدي روحي فداه عدالت بصورت كامل برقرار خواهد شد وهمه متنعم از نعمات خداوندي خواهند شد...
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 1
      بازحجتیه ای مسلک سروکله ات پیدا شد زمان امامان معصوم اولین گروهی که دربرابرش بایستید شمایید چون فساد را گسترش دادید
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      5 0
      ۱۶:۴۱ به کسی که نمی شناسی چه زیبا تهمت می زنی
    • 110 IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      چرا بقيه پيامك رو حذف كردي؟؟؟
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 3
    ای لعنت ابدی برگاو شاه پهلوی و گوساله هایش منکه هروز 300 مرتبه و گا هی هم بیشتر بر این خاندان دو پا می فرست و چنان از این خاندان کینه دارم انگار که پدر مادرم را کشته اند به خداوند قسم توی عمر 50ساله ام از هیچ کس به اندازه این گاو زاده ها بغض کینه نداشتهندارم امید وارم که در جهنم و اسفل سافلین با یزید یزیدیان همنشین بشن
  • یک دهاتی فلک زده یک آبدارچی بدبخت IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    مشکلات موجود در کشور را خود همین لیبرال ها و حسن روحانی ها ایجاد کرده اند. خود روحانی چقدر وعده داد و بجای عمل فقط مردم را اذیت می کرد. سر قضیه بنزین، گرانی مرغ، کمبود روغن، قطعی برق، واکسن و ...
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 0
    بهتر نیست
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    چرا تیتر خلاف واقع می‌زنید کجای زندگی و افکار فیاض زاهد بویی از انقلاب برده که او را انقلابی قلمداد می کنید .
  • شهروند ایرانی US ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 0
    همه تان سرو ته یک کرباسید محترمانه گفتم
  • DE ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    خدا نسل اصلاح طلب ها رو زمین برداره خدا ریشه کن شون کنه که هر چی به خاطر حرص و طمعی که دارن و خون مردم کردن تو شیشه بازم سیر نمیشن. دولت جدید دست شما قشر 4 درصدی مرفه بی درد رو داره کوتاه و یا قطع میکنه الان چه زن و چه مرد از اصلاح طلب ها از قصر هاشون یکی یکی به نوبت بیرون میان زر مفت میزنن که فتنه کنن ...فاسدان. فتنه جویان. اینها جوجه وفادار آمریکا و غرب
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    مشرق نیوز ما به خدای متعال حرفهای شما را نمی فهمیم . کدوم ادم نفهمی خونه خودش را ویران می کنند ؟؟؟؟؟؟ چطور ممکن است شخصی حاصل یک عمر زحمت کشیش را بسوزاند ؟؟؟ بخصوص حالا که شخصی مثل رئیسی رئیس جمهور است . مردم عادی مثل یک برادر دوستش دارند . مگر ما غیر از جمهوری اسلامی جایی دیگر را داریم ؟؟؟؟؟ اگر جمهوری اسلامی خدای نکره نباشد ما همه چیزمان را از دست می دهیم . اینقدر مردم را نترسان . غصه کرونا کمه داریم غصه های دیگری هم اضافه می کنید . مگر مملکت بی در و پیکر است ؟ پس اینهمه تشکیلات امنیتی چکار می کنند ؟؟؟؟؟ اون دفعه هم فکر کنم سیاه بازی بود . نیروهای نظامی اصلا مداخله نمی کردن . همه فکر می کردن یک مانور است اگه نه مردم مداخله می کردن و حقشون را می گذاشتن کف دستشون .
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 0
    سلام انگار شما در ایران زندگی نمیکنید یا آنقدر وضع خوبی دارید که هیچ واقعیتی رو از کشور درک نمی‌کنید.
  • کامران IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    مشرق .شما ها و امثال شما ها دروغگوترین مردم کره زمین هستید .مرگ و نفرین بر انان که دروغ گفتند و مرگ و نفرین بر آنان که دروغ میگویند
  • ناصرزمانی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    خداانشاا...همه‌اصلاح‌طلبان‌راارشادکند. همین‌چندماه‌پیش‌بودکه‌رئیس‌جمهور پیشین‌بادارودسته‌اصلاح‌طلبش‌هیچ بلایی‌نماندکه‌سرمملکت‌نیاورده‌باشدو این‌خانم‌وآقایان‌صاحب‌نظرازهمان‌قوم بودندکه‌کشوررابه‌این‌روزانداختند.
  • پیام IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    بنظر من اگه ۳۲ سال سرطان اصلاحات نبود و افراد انقلابی مثل شهید بهشتی و رجایی و... شهید نمیشدن، کشور به پیشرفتهای بزرگی میرسید. حالا خدا رو شکر سایه ی ولایت فقیه بالاسرمونه وگرنه اصلاحات کلا همون ۴۰ سال پیش کشور رو دو دستی تقدیم انگلیس میکردن
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 0
    استاد ! چرا یک معصومی خواهد آمد که حق را بر جهان حاکم خواهد کرد نامش مهدی ابن الحسن است فرزند اسد الله علی. آشکارا داری امام مهدی را انکار می کنی ؟؟؟در هیچ حکومت معصومی فساد پاک نشده؟؟؟اولا کدام معصوم توانست حکومت کند که فسادش را هم بسنجی؟!یک علی (ع) حکومت کرد که او را هم نگذاشتند امثال شما با قرآن های سرنیزه تان !وعده خدا حق هست اگر زنده بودی و امام غایب ظهور کرد خواهی دید روسیاهی برای زغال می ماند اللهم عجل لولیک الفرج
  • ایثاگر IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    اقای خوش انضاف شکم تو وخانوادت پره وخیلی راحت میگی ارز بشه22و23 امثال شماها این کشور را به اینجا رسوندن ازشما ضد اقلابها باید ترسید نه اونهای که درخارج از کشور ....... میزنن حرف نزن اگر میخواهی بزنی بگو دلار باید زیر 10 هزارتومان باشهه مرد حسابی دیگه با اعصاب این ملت بازی نکنید
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    به فرموده شهید بهشتی که خلا وجودی شخصیتهای مانند ایشان امروز در جامعه بشدت احساس میشود،اگر جامعه ای را قرآن بالای سرش بگذاری ودر آن جامعه عده ای گرسنه از سرما بلرز وجود داشته باشد،آن جامعه لجن است،این سخن را ایشان چهل سال پیش فرموده بودند،یعنی با ادعا نمیشود در عمل باید عدالت در جامعه ایجاد شود
  • CA ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    تمامی مشکلات ایران بخاطر داشتن همین منابع غنی و در جغرافیای با ارزش ایران هست برای همین دندان طمع در بالاترین سطح ممکن می‌باشد و تمامی گرفتاری های بخاطر همین هست. رژیم گذشته با واگذار کردن بحرین نشان داد که توان دفاع از تمامیت ارضی یعنی اولین خواسته سیاسی کشور را ندارد و برای همین تغییر آن غیر قابل اجتناب بود ولی جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه‌ای نشان داده که به هیچ عنوان اجازه چنین کاری را نخواهد داد. شما به اطراف ایران نگاه کنید آیا این همه جنگ و خرابی و تروریسم بدون علت هست؟! تمامی اینها در جهت برنامه های بلند مدت رژیم تروریستی آمریکا انجام شد تا این منطقه پر بار را تصرف کند و یا فشار حداکثری هدفش تسخیر ایران بود که با شکست حداکثری مواجه شد و البته قدرت فشارش رو به پایان هست برای همین تعجبی ندارد که عوامل داخلی اش بخواهند جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند.
  • ابراهیم IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    به نام حق تعالی در کشوری که چهل و دوسال توانسته با چنگ و دندان انقلاب اسلامی خود را حفظ کند همیشه خطر کودتا و اعتراضات خیابانی بوده و هست. گرانی اجرا بها و تورم واقعیت کشور است که با تدبیر و برنامه ریزی و ارائه برنامه با جدول زمانی میشود آرامش روانی را به مردم بازگرداند.در عزم راسخ رئیس جمهور در عمل به وعده های انتخاباتی تردید نیست .
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    یاشاسین آزربایجان
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    انشاءالله خدا خودش این مردم و مملکت رو حفظ کنه
  • ناشناس IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    سلام بعضی از اصلاح طلبان که تکلیفشان مشخص است.اما لطفا به فرمائید که آمار فقر مطلق در زمان حال را چگونه ۱دهم در صد محاسبه کرده ابد؟؟؟!!لطفا به آمارهای رسمی نگاه کنید.
  • FR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    آیا مهاجرت از سایر کشورها تم مانند پنجاه سال پیش است ؟ مگر چین و کره و ترکیه و پاکستان و .... مهاجر کم دارند ؟
  • جواد IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    مشرق یا احمقی یا خواب یا توی این مملکت نیستی یا اگر هستی. مثل و را و فرمانداران حقوق نجومی می گیری و از گرانی و بدبختی مردم خبر نداری متاسفم شما جز بست درصدی نمی فهمی. برو حاشیه شهرها متوجه می شوی
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    از الان دارید تخم فتنه رو میکارید دیگه خدا پدر روباه مکار رو بیامرزه
  • ناصر IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    خواسته مردم ایران از انقلاب همانهایی بود وهست که اول گفته شد واینافراد قرین کل مردم است
  • مهدی توحیدی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    امام خمینی فرمودن :از دست شوروی در شرق وامریکا در غرب خلاص شدیم ولی محال است از دست لیبرالهای غرب گرا وکسانی که از داخل به ایران ضربه میزنند محال است به این زودی خلاص شویم.قربون کلامت امام امت خوب فرمودی خداوند با اجداد طاهرینت محشورت کند.
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    یعنی به نظرت مطالبه مردم فقط باید از زبان اصولگراها گفته بشه؟!
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    بشکند دستهای خیانتکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس